Meta je trenutno neprikosnoveni lider na tržištu pametnih naočara, sa preko dva miliona prodatih Ray-Ban modela od 2023. godine. Kompanija sada želi da učvrsti svoju dominaciju sa narednom generacijom uređaja, Meta Ray-Ban Glasses Gen 3, čije se predstavljanje očekuje na Meta Connect 2025 događaju u septembru.
Međutim, jedna od planiranih funkcija ozbiljno uznemirava stručnjake i širu javnost: prepoznavanje lica.
Naočare koje znaju ko ste
Meta razvija tehnologiju za prepoznavanje lica koja bi mogla da bude integrisana ne samo u pametne naočare, već i u druge uređaje. Iako kompanija nije dala zvaničan komentar, izveštaj navodi da su Mark Zakerberg i izvršni tim već neko vreme razmatrali tu opciju.
Ako se ovo ostvari, Meta naočare bi mogle identifikovati ljude na osnovu njihovog lica u realnom vremenu, potpuno neprimetno za posmatrača. I dok to zvuči impresivno s tehničkog stanovišta, impikacije po privatnost su ogromne.
Slučaj iz oktobra dodatno potvrđuje ove strahove. Dvoje studenata sa Harvarda napravilo je prototip softvera koji je pomoću Meta naočara ne samo prepoznao lice osobe, već prikazao i njenu adresu, broj telefona i članove porodice sve u realnom vremenu.
Dodajte tome činjenicu da su Meta naočare dizajnirane tako da izgledaju kao obične Ray-Ban sunčane naočare, i jasno je zašto je to recept za zloupotrebu.
AI vidi ono što vi vidite
Zakerberg, međutim, vidi upravo u tome budućnost. Tokom poslednjeg kvartalnog izveštaja investitorima, izjavio je da su pametne naočare “idealna forma za veštačku inteligenciju.” Po njegovim rečima:
“Omogućavaju da AI vidi ono što vi vidite, čuje ono što vi čujete i razgovara s vama tokom celog dana.”

Zvuči kao naučna fantastika, ali problem je što AI to radi ne samo sa vašim pristankom, već i bez pristanka drugih ljudi u vašem vidnom polju.
Krajem aprila Meta je dodatno uznemirila korisnike ažuriranjem politike privatnosti za svoje pametne naočare. Nova pravila ukidaju mogućnost da korisnici isključe čuvanje glasovnih komandi na cloud serverima, što znači da će sve interakcije s Meta AI asistentom biti automatski snimljene i sačuvane.
Meta kaže da je cilj “poboljšanje AI modela”, ali korisnici nemaju način da to spreče.
Meta veruje da će nosivi uređaji poput pametnih naočara biti ključan deo svakodnevnog života i veštačke inteligencije u budućnosti. No, ako kompanija zaista uvede prepoznavanje lica, mogla bi se suočiti s talasom regulative i gubitkom poverenja — ne samo od strane korisnika, već i od strane zakonodavaca.
Pametne naočare koje prevode govor u realnom vremenu i prikazuju holograme zvuče korisno, ali naočare koje znaju ko ste, gde živite i s kim ste povezani? To već zvuči kao digitalna distopija, prenosi Laptopmag.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji