nVidia novosti u 3D programiranju

Puni potencijali modernih programabilnih grafičkih procesora nisu
iskorišteni. Prema nVidii, jedan od razloga je i programski interfejs.
Aktuelni DX8 vertex i pixel shader programi, na primer, moraju da se
implementiraju korišćenjem asemblera, a to nije nimalo veseo i lak posao,
potvrdiće vam bilo koji programer. Rešenje koje se nudi trž

Puni potencijali modernih programabilnih grafičkih procesora nisu
iskorišteni. Prema nVidii, jedan od razloga je i programski interfejs.
Aktuelni DX8 vertex i pixel shader programi, na primer, moraju da se
implementiraju korišćenjem asemblera, a to nije nimalo veseo i lak posao,
potvrdiće vam bilo koji programer. Rešenje koje se nudi tržištu je novi
jezik, koji je nVidia razvila u saradnji sa Microsoftom, pod jednostavnim
imenom Cg (“C for graphics”). Potez bi trebao da približi ovaj specifični
segment programiranja daleko većem broju raspoloživih programera koji
barataju C jezikom. Sam jezik je u potpunosti kompatibilan sa Microsoftovim
DX9 High Level Shading jezikom. Cg programi bi mogli da se prekompajliraju
za rad u spečificnim okolinama ili “u letu” za one grafičke procesore koji
su DX8 i OpenGL 1.4 kompatibilni, na većini platformi: Windows, Linux, MacOS
X i Xbox. Poznavaoci se nadaju da će ovo ubrzati i uvođenje Pixel Shading
tehnologije u OpenGL standard (od verzije 1.5). ExtremeTech

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi