Porsche je upravo patentirao motor sa 18 cilindara, izgleda neverovatno

Porsche je prijavio patent za W-motor sa čak 18 cilindara i tri turbo punjača, koji bi mogao doneti novu eru u svetu benzinskih motora

Porsche je upravo patentirao motor sa 18 cilindara, izgleda neverovatno

Porsche je podneo patent za novi, motor sa unutrašnjim sagorevanjem koji prikazuje konfiguraciju sa 18 cilindara raspoređenih u tri reda po šest. U dokumentaciji se navodi da ovaj motor može biti izrađen i sa 9 ili 15 cilindara u konfiguraciji tri reda po tri ili pet, čime bi se zadržao relativno kratak blok motora.

Za razliku od prethodnih W-motora poput Bugattijevog, Porscheov dizajn prikazuje istinski W raspored. Dok Bugatti Chiron koristi dva uska V-bloka sa po osam cilindara koji dele zajedničko vratilo, Porsche je odlučio da svaki red cilindara bude potpuno ravan, ali nagnut tako da svi redovi dele jednu zajedničku radilicu.

Benzin se vraća na velika vrata – Porsche W-motor sa 18 cilindara

Patent otkriva da ovakav raspored omogućava da se izduvni sistemi vode između i ispod cilindara, dok se usisi postavljaju na vrhu svakog reda. Takva konfiguracija sprečava zagrevanje usisnog vazduha i time poboljšava efikasnost punjenja. U samom dokumentu navodi se da je glavna prednost dizajna u tome što se „gubici trenja pri protoku vazduha minimizuju“ i što obezbeđuje „jasno razdvajanje između usisnog i izduvnog dela sistema“, sprečavajući zagrevanje svežeg vazduha efektom zida toplote.

Hladniji vazduh koji se usisava, prema Porsche-u, dovodi do „povećanja snage“. Patent takođe navodi mogućnost primene turbo punjača po svakom redu cilindara, što znači da bi W18 mogao imati tri turbo punjača, a i dalje biti dug približno kao redni šestocilindarski motor.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Iako je reč o uzbudljivoj ideji, nije izvesno da će Porsche ikada zaista proizvesti ovakav motor. Automobilske kompanije često podnose patente radi zaštite intelektualne svojine, a ne nužno kao najavu budućih modela. U dokumentu se ne navode konkretne vrednosti zapremine ili snage, ali je jasno da bi motor sa 18 cilindara i tri turbo punjača imao impresivne performanse.

Uprkos prelasku mnogih proizvođača na polje električnog pogona, Porsche pokazuje da era motora sa unutrašnjim sagorevanjem još nije gotova. Kompanija je potvrdila da će novi luksuzni SUV biti hibrid, a ne čisto električni, kao i da su u pripremi nove verzije benzinskih modela 718. Možda upravo u toj seriji čeka i prilika da ovaj W18 motor zaživi, makar u ograničenom izdanju, priželjkuje zajedno sa svima nama Motor1.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.