Jedan od najvećih izazova u svetu virtuelne realnosti jeste postizanje oštrine slike kakvu očekujemo na modernim televizorima i monitorima, samo što je u VR-u ekran smešten neposredno ispred očiju. Dok aktuelni uređaji poput Meta Quest 3 (2.064×2.208 po oku), PlayStation VR2 (2.000×2.040) i Apple Vision Pro (3.660×3.200) već postižu impresivne rezultate, Samsung sada ide korak dalje i to ozbiljno.
Kompanija je predstavila novu generaciju mikro OLED displeja (OLEDoS – OLED on Silicon), koja donosi izuzetnu gustinu piksela do 5.000 PPI, rezoluciju preko 4K po oku, i osvetljenje do 20.000 nita, sve to u panelima dijagonale od samo 1,4 inča.
Zašto 20.000 nita?
Iako zvuči zastrašujuće imati takvu jačinu svetla tik ispred oka, razlog je tehničke prirode. Pancake sočiva, koja omogućavaju tanji dizajn headseta, gube i do 90% svetla pri prenosu slike. Dodatno, tehnologija low-persistence osvetljenja, koja smanjuje zamućenje slike pri pokretu, dodatno smanjuje percepiranu svetlinu.
Zato 20.000 nita ne znači da korisnik gleda direktno u svetlosni zračić sunca u praksi, to bi moglo rezultirati sa 300 – 400 nita efektivne svetline, što je višestruko više nego kod današnjih headseta, gde često padne ispod 100 nita.
Tehnička moć u minijaturnom paketu
Samsung nudi dva panela:
- 15.000-nit verzija sa 5.000 PPI
- 20.000-nit model sa 4.200 PPI
Rezolucije su impresivne: jedan demo model ima 3.888×3.888 piksela, dok drugi prevazilazi 4K po oku. Za razliku od postojećih white OLED rešenja (koja koriste filtere za boje), Samsung koristi pravu RGB subpiksel strukturu, što omogućava vernije boje, dublju crnu i bolju energetsku efikasnost. Paneli pokrivaju 99% DCI-P3 spektra, više čak i od Apple Vision Pro koji dostiže 92%.
Kada stiže?
Nažalost, tu dolazimo do realnosti. Izrada pravih RGB mikro OLED panela je izuzetno složena i skupa, pa Samsung ove displeje za sada vidi isključivo kao istraživačku platformu. Nema još govora o masovnoj proizvodnji, a ni konkretni komercijalni uređaji nisu najavljeni. Samsung je ovom najavom praktično trasirao pravac za VR budućnosti.
Ako ova tehnologija pređe iz R&D faze u potrošački segment, mogli bismo zaista doživeti VR iskustvo koje je po oštrini, svetlini i prikazu boja uporedivo sa realnim svetom, nešto što je do sada bilo samo san tehnoentuzijasta, piše Tech Spot.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji