Sovjetski objektivi u akciji: kako je retro foto-oprema oblikovala film „Dune: Part Two“

Već popularni film iz 2024. „Dune: Part Two“ snimljen je korišćenjem najnovijih i najboljih kamera na tržištu, ali su u tome pomogli i retro sovjetski objektivi

Sovjetski objektivi u akciji: kako je retro foto-oprema oblikovala film „Dune: Part Two“

Dugoočekivani nastavak filma „Dune“ iz 2021. godine – Dune: Part Two, prikupio je više od 180 miliona dolara već u prvom vikendu prikazivanja, a predstavlja vizuelni spektakl snimljen nekim od najboljih kamera na tržištu. Međtutim, njegovom oblikovanju pomogle su i nešto starije foto-kolege, odnosno retro sovjetski objektivi.

Među najznačajnijim foto-objektivima koji su korišćeni za snimanje ovog filma su Helios 44, ruski klon čuvenog Zeiss Biotar-a. Sa svojim karakterističnim trinaesto-segmentnim otvorom blende, Helios 44 sa žižnom daljinom od 58 mm i otvorom blende f/2 primarnog objektiva, pruža jedinstvene bokeh efekte.

Širom otvoren, on je daleko najmekši objektiv koji sam ikada posedovao – ima značajnu vinjetu, užasne ’sunstars’ efekte (prim. aut. prolaz svetlosti kroz male otvore na blendi objektiva), a o uglovima se ni ne može pisati. Međutim, bez obzira na njegove nedostake, on je brzo postao moj omiljeni objektiv svih vremena“, pisao je o ovom objektivu novinar portala PetaPixel.

Pitanje koje prirodno sledi posle ovakvih tvrdnji je – kako je onda moguć da je on korišćen za snimanje onoga što bi mogao da bude najprofitabilniji film ove godine?

Greg Frejzer, kinematograf i direktor fotografije na ovom filmu, odlučio se da snimi Dune nastavak isključivo sa sfernim, a ne anamorfnim objektivima. Radeći direktno sa vodećim dobavljačem foto-opreme na tržištu igranih filmova, kompanijom Arri Rental, Frejzer je odabrao neke od izvanrednih objektiva.

Tesno sam sarađivao sa Kristofom Hofstenom u Arri Rental-u u Nemačkoj kako bih podešavao i do-podešavao optiku. Filmske kamere su bile prijatne i imale su dobru dubinu, kao i zaista dobar izbor za biranje. Pomogli su u kreiranju teksture koju sam želeo, a sovjetsko staklo je posebno odgovaralo onome što smo radili; koristili smo ih sve u harmoniji, efikasno“, rekao je Frejzer.

Nagrađivani direktor fotografije navodi da je rezolucija i vernost najvećih Alexa senzora slike kompanije Arri ponekad problem, a ne univerzalna korist, rekavši da „trebalo da malo zamute sliku.”

Kako piše KosmoFoto, sovjetski objektivi koje je Frejzer koristio potiču od ukrajinske kompanije IronGlass Adapters. Ova firma pretvara stare sovjetske objektive, poput Helios 44, Mir-20, Mir-1, i Jupiter-9 85 mm za portrete, u uređaje za upotrebu na modernim sistemima kamera.

Arri Rental sistem kamera Alex 65 može biti previše oštar za Frejzerov ukus u nekim slučajevima, ali sistem bioskopskih kamera velikog formata takođe otvara mnoge kreativne mogućnosti za objektive.

Ono što volim kod 65 mm je to što mi uklanja ograničenja, otvarajući toliko više opcija. Možete da radite sa objektivima prvobitno dizajniranim za manje formate, gde vidite delove stakla koji nikada nisu bili predviđeni da se vide. Za mene, geledanje i osećanje tih skrivenih delova otvara oči, i bukvalno i figurativno. Pomaže mi da zaprljam sliku i dam joj teksturu na načine koje ne biste mogli da uradite sa manjim formatom“, rekao je Frejzer.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (3)
  1. lepi kokan

    Ништа док га Рус не направи!

  2. Mislim da se Helios 44 koristio i za snimanje Betmena.

  3. Marti Misterija

    Film je oblikovala post produkcija a ne objektivi!

Pridruži se diskusiji
Komentari su zatvoreni.
Možda vam se svidi