Sva nova vozila koja se prodaju u Evropskoj uniji (EU) moraju biti opremljena novom sigurnosnom tehnologijom koja prati brzinu i ograničava je kada je potrebno, prema novim pravilima koja su stupila na snagu ovog meseca.
Sistem za inteligentnu pomoć pri brzini (ISA) će automatski osigurati da vozači ne prekorače ograničenja brzine putem AI, GPS-a, senzora i kamera. Međutim, može se isključiti svaki put kada se automobil pokrene.
ISA je deo druge faze aktivnih sigurnosnih mera EU, koje uključuju autonomno kočenje u hitnim slučajevima i detekciju pospanosti.
EU ograničava brzinu na novim vozilima
Ali koliko bi mere bile efikasne? Cilj EU je da prepolovi broj smrtnih slučajeva na putevima do 2030. godine. Međutim, napredak je zastao, s tim da su smrtni slučajevi na putevima u 2023. smanjeni za samo 1% u odnosu na prethodnu godinu.
Evropski revizorski sud nedavno je izjavio da mere EU neće dovesti do smanjenja broja smrti jer je implementacija oslabljena, a Evropljani ređe menjaju svoja vozila, piše seekingalpha.
U SAD-u, Nacionalni odbor za sigurnost saobraćaja prošle godine je preporučio ugradnju ISA u nova vozila. U Kaliforniji, predlog zakona (SB 961) zahteva ugradnju pasivnih ograničivača brzine u 50% novih vozila proizvedenih ili prodatih u državi do 2029. godine i u 100% do 2032. godine.
Automobili sa ugrađenim ISA sistemom u određenim modelima uključuju: Audi Volkswagena (OTCPK:VWAGY), BMW, Citroen i Fiat Stellantisa (STLA), Honda (HMC) i Hyundai (OTCPK:HYMTF), među ostalima.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji