U Velikoj Britaniji je sprovedeno istraživanje na koji način korisnici upotrebljavaju svoje mobilne telefone, kakav tip pretplate koriste i koliko dugo zadržavaju svoje uređaje. Možda najznačajniji podatak iz istraživanja jeste da je model pretplatničkih ugovora u značajnom padu. Pad sa 80% na 67% sugeriše da korisnici nemaju više tu tendenciju da koriste tradicionalni model pretplate u zamenu za pristupačniju cenu samih uređaja koje dobijaju na osnovu sklapanja ugovora. Značajan rast beleži tzv. „SIM-only“ model, a čak i pripejd beleži rast na konto postpejda. Na njih sada otpada po oko 16% korisnika.
Ipak, ponajviše šokiraju navike korisnika u pogledu dužine korišćenja svojih uređaja u odnosu na period od pre 5 godina. U 2010. godini je 38% korisnika imalo svoj uređaj manje od 6 meseci. Danas taj procenat iznosi manje od 28%. U isto vreme, broj onih koji svoje uređaje koriste 6-12 meseci je povećan sa 19% na 26%.
U praksi, svaki četvrti korisnik ne menja svoje smartfone godinama, jer je sasvim zadovoljan onim što mu nude i donose starije naprave
Naredni su oni koji koriste svoje naprave 12-18 meseci, i njihov udeo je takođe pao sa 29% na 23%. Međutim, broj korisnika koji svoje uređaje zadržavaju 18 meseci ili duže je povećan sa 14% na 23%. To praktično znači da svaki četvrti korisnik ne menja svoje smartfone godinama, jer je sasvim zadovoljan onim što mu nude i donose starije naprave.
Istovremeno, to objašnjava i smanjivanje pretplatničkih ugovora sa operaterima, kojima se tako narušava osnovni poslovni model. Stručnjaci tumače ovaj trend na više načina, od smanjenja percipiranih inovacija, do jednostavnog objašnjenja da smartfoni više nisu tako važna i bitna stvar, niti su u trendu kao što su bili pre samo nekoliko godina. No, svi se slažu da ovakvi podaci znače da korisnici koji su sada na trećoj iteraciji pametnih telefona ne vide toliku potrebu za unapređivanjem i prelaskom na uređaje novije generacije, jer se njihove karakteristike ne razlikuju suštinski u odnosu na ono što su dobili od uređaja pre samo koju godinu. Otuda i rast „SIM-only“ segmenta, koji je sve popularniji jer korisnicima ne trebaju noviji uređaji, naglašava se u istraživanju.
Izvor: Mobile World Live
Telefone sve duže zadržavamo i sve manje koristimo pretplatničke ugovore
U praksi, svaki četvrti korisnik ne menja svoje smartfone godinama, jer je sasvim zadovoljan onim što mu nude i donose starije naprave