Intervju: Denis Karas, Logitech - In memoriam 25.09.2008.

Intervju: Denis Karas, Logitech - In memoriam 25.09.2008.

[26462] Intervju: Goran Sretenoski, Canon Adria - intervju-goran-sretenoski-canon-adria
[28523] Intervju: Warner Wang, MSI - intervju-warner-wang-msi
[11455] Intervju: Branislav Đurić, ComTrade - intervju-branislav-djuric-comtrade
[10372] Intervju: Dejan Pavlović, Pakom - intervju-dejan-pavlovic-pakom
[3850] Intervju: Sean Chen ASUS - intervju-sean-chen-asustek

    Sadržaj

      Delimir Tasić

      Gospodine Karas, možete li se predstaviti našim čitaocima i ukratko objasniti vaš posao u kompaniji Logitech i koliko dugo ste već na toj poziciji?

      Moram biti iskren i priznati da već četiri godine imam zadovoljstvo da gradim Logitech brand u najbrže rastućoj regiji u Evropi. U ovom trenutku sam na čelu Logitech kancelarije zadužene za Adria regiju, u statusu Regionalnog sales managera. Dakle, primarni posao mi je da kreiram našu prodajnu i marketing strategiju, koordiniram rad našeg tima i kupaca, odnose prema javnosti – sve u svemu, interesantno, dinamično i opširno.
       

      Logitech je i definitvno sebe promovisao kao tržišnog lidera kada su periferije za PC računare u pitanju. Možete li izdvojiti par novih proizvoda koji se vama lično dopadaju i na koje biste nam skrenuli pažnju?

      I ove godine ćemo nastojati da svojim novitetima pokrijemo sve segmente tržišta. Kod naših “core” proizvoda to su: MX Air i Cordless Desktop Wave, zatim gejmerski miš G9, zvučnici G51 i nove digitalne slušalice za gamere. Naravno tu su i nove generacije web-kamera i žičanih tastatura. Ono što je posebno interesantno su novi notebook proizvodi: VX Nano, novi USB hubovi i torbe za prenosne računare (kao posebna novost), kao i ulazak u arenu CE proizvoda sa Squeezboxom (bežičnim digitalnim audio plejerom).

      Na koji način, nesumnjivo visok kvalitet i odličan dizajn Logitech proizvoda, utiče na povećanje produktivnosti korisnika i daje novi kvalitet vremenu koje svi provodimo ispred računara?

      Logitech kao proizvođač posebnu pažnju posvećuje dizajnu i kvalitetu svojih proizvoda. Verujem da je deo naše posebnosti upravo želja da u dizajn uključimo rešenja koja omogućavaju ugodnije i udobnije korišćenje samih uređaja. Najbolji primer su neki ovogodišnji noviteti, npr. Desktop Wave i novi miš MX Air .

      Logitech je sebe pozicionirao, stiče se utisak, više ka high-end tržišnom segmentu. Koji su planovi kompanije za low-end deo tržišta? Konkurencija je tu dosta agresivnija, kako cenovno, tako i po pitanju raznovrsnosti proizvodnog portfolija.

      Logitech je uvek bio lider u tehnološkim rešenjima i to nas postavlja na poziciju kompanije koja diktira trendove. High-end tržište daje nešto više mogućnosti i prostora upravo za takvo predstavljanje kompanije, ali to ne znači da ćemo zapostaviti rešenja u ulaznim segmentima tržišta. Upravo pripremamo novu distribuciju Labteca (našeg entry-level brenda) za Srbiju i nadam se da ćemo s tim potezom osigurati za sebe dodatnu poziciju na tržistu Srbije.
       

      Da li možete da identifikujete glavne tržišne oponente u određenim segmentima na domaćem tržištu?

      Pa u segmentu tržista koje mi pokrivamo čini mi se da i nemamo pravog konkurenta. Kada se radi o proizvodima koji su cenovno nešto prihvatljiviji prosečnom kupcu u Srbiji, verovatno postoji ceo niz dalekoistočnih proizvođača sa svojim segmentiranim ponudama. Verujem da će celi niz promena i poboljšanja koje smo predvideli do kraja kalendarske godine uneti dodatni nemir i kod konkurencije u tom segmentu.

      PDV na računarsku opremu je konačno, nakon dosta iščekivanja, u Srbiji snižen na, rekli bismo, umerenih 8%. Logitech je već duži period i zvanično prisutan u Srbiji. Da li ste već identifikovali pozitivne efekte smanjenja PDV stope i koja su vaša očekivanja od ovakve odluke Vlade Republike Srbije?

      Smatramo ovaj potez Vlade Srbije izuzetnim u smislu kreiranja razvijenog IT društva i razvoja same zemlje. Naravno, pomaci su već vidljivi. Sama prodaja je u usponu. Vidljivi su i trendovi prodaje sve skupljih proizvoda – što znači da su se kupci odlučili da uštedu usmere u naprednije tehnologije i kvalitetnije proizvode. Takvi trendovi su nas samo jos više uverili u informisanost i zrelost kupca u Srbiji.

      Velika pažnja u poslednje vreme polaže se u tzv. consumer electronics segment tržišta. Stiče se utisak da proizvođači polako, ali sigurno, pokušavaju da i od PC-ja naprave uređaj koji bi mogao da se smesti u consumer electronics segment. Gde je tu Logitech? Takođe, veliki je broj proizvoda u poslednje vreme koji i nemaju mnogo veze sa samim PC računarom, a dolaze nam pod Logitech brendom?

      Logitech je odlučio da uđe u CE arenu sa svojim ponešto drugačijim proizvodima. Naši proizvodi se oslanjaju na kombinaciju internet baziranih informacija, adaptivnog software-a i naravno hardware-a kao one krajnje dodirne tačke korisnika i sve veće količine digitalnih sadržaja oko njega. Prisutni smo već na tržištu s Harmony daljinskim upravljačima, zvučnim sistemima za MP3 playere i po prvi put ulazimo s Audio streaming uređajima (Squeezbox).

      Nakon što je ozvaničila svoje prisustvo u Srbiji, da li kompanija ima šire planove ne samo za Srbiju, nego region u celini?

      Za sad nam je cilj da osnažimo svoje prisustvo u Srbiji, Crnoj Gori i Makedoniji što je deo ingerencija naše kancelarije u Beogradu. Pred nama je još mnogo posla, jer se tržište razvija zadivljujućom brzinom. Verujem da će u budućnosti Beograd biti centar naših operacija i u široj regiji.

      U poslednje vreme sve je veća popularnost Apple Macintosh računara, čak i na “price sensitive” tržištima kao što je srpsko. Logitech nije do sada imao previše proizvoda namenjenih specijalno Mac platformi, izuzev Logitech Cordless Desktop S530 for Mac seta. Da li će u budućnosti Logitech više pažnje posvetiti i ovoj platformi u svojim planovima?

      Svake godine nastojimo da predstavimo određeni broj Mac proizvoda, pa su to ove godine V470 u posebnoj Mac boji ali i veliki broj PC uređaja koji će biti prilagođeni upotrebi na Apple računarima (VX Nano , MX Air, itd). Pažljivo pratimo penetraciju Mac računara i siguran sam da ćemo biti u stanju da veoma brzo reagujemo, ako broj prodatih komada bude značajno viši nego sada.

      Na kraju, možete li nam izložiti svoje viđenje Logitech-ove vizije budućnosti? Šta će, po vama i vašoj kompaniji, biti fokus u budućnosti kada su proizvodi ovog tipa u pitanju.

      Interakcija izmedju CE i IT segmenta biće sve izraženija zbog samih zahteva korisnika – možete očekivati uskoro nova iznenađenja iz Logitecha.

       

      Ostani u toku

      Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

      Hvala!

      Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

      Možda vam se svidi
      Polisa privatnosti

      Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

      Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.