Apple planira da tokom naredne godine počne da koristi svoje microLED ekrane za svoje mobilne uređaje umesto što se dosad oslanjala na Samsung i LG kao dobavljače. Na ovaj način najveći deo komponenata će praviti upravo Apple, čime se eliminiše zavisnost od drugih proizvođača.
Čuveni Bloomberg analitičar Mark Gurman kaže da kompanija namerava da počne zamenom ekrana u najskupljim Apple satovima do kraja sledeće godine. Ekrani nadograđuju trenutni OLED standard na microLED panele, a Apple planira da na kraju prenese ekrane na druge uređaje, uključujući iPhone seriju.
Eliminisanje zavisnosti
Promene su deo sveobuhvatnog napora da Apple uređaji ne zavise od drugih kompanija, te da se većina delova pravi kod njih. Na taj način Apple će imati veću kontrolu nad dizajnom i mogućnostima svojih proizvoda, ali i uvid u proces nabavke delova. Sve je počelo kada je Apple odbacio Intel procesore u svojim Mac računarima u korist internog dizajna, pa sada kompanija planira da uradi isto sa ključnim bežičnim komponentama u svojim iPhone uređajima.
Samsung je najnapredniji svetski proizvođač ekrana i proizvodi sopstvenu verziju microLED panela za televizore. Prebacivanjem proizvodnje ekrana pod svoje okrilje, Apple bi, dugoročno gledano, mogao bolje da prilagodi svoje uređaje i zadrži snagu u lancu snabdevanja.
Sa druge strane ovaj potez bi mogao ozbiljno da uzdrma Samsung Display i LG Display, dva glavna dobavljača ekrana za Apple Watch satove. Akcije kompanije LG Display pale su za čak 4,1% u sredu nakon što je prvi put objavljena ova vest.
U poređenju sa trenutnim Apple satovima, ekrani nove generacije su dizajnirani da ponude svetlije, živopisnije boje i bolju vidljivost pod uglom. Novi displeji čine da sadržaj izgleda kao da je naslikan na vrhu stakla, prema ljudima koji su ih videli, a koji su tražili da ne budu identifikovani jer je projekat još uvek u tajnosti.
U problemu pet kompanja
MicroLED ekrani će biti prvi Apple ekrani potpuno dizajnirani i razvijeni interno. Kompanija trenutno nabavlja ekrane od niza proizvođača, uključujući Japan Display, Sharp i BOE, pored Samsung-a i LG-a.
Prema podacima koje je prikupio Bloomberg Apple čini 36% prihoda LG Display-a. Samsung, koji je glavni konkurent na tržištu pametnih telefona, kao dobavljač ima oko 6,6% svojih prihoda od Apple.
Apple je ovaj plan razvio još ranije, sa ciljem da prelazak na microLED ekrane krene već 2020. godine, ali je projekat propao zbog visokih troškova i tehničkih izazova. Apple je u početku imao za cilj da uključi tehnologiju u velike ekrane, ali su troškovi racionalizovali fokus na svoj sat – čiji ekrani imaju oko 2 inča.
Cilj za ove ekrane je 2024. godina, ali bi to moglo potencijalno da se pomeri na 2025. godinu, dok se ne ispune svi uslovi, navodi Mark Gurman na osnovu konverzacija sa ljudima uključenim u ovaj projekat.
Ozbiljne investicije u microLED ekrane
Iako Apple dizajnira nove ekrane i osmišljava njihov proizvodni proces, kompanija će se verovatno oslanjati na eksternog dobavljača koji će se baviti masovnom proizvodnjom. Apple upravlja pogonom od 20.000 kvadratnih metara u Santa Klari u Kaliforniji, gde sprovodi test proizvodnju ekrana. Za sada je u ceo proces uloženo nekoliko milijardi dolara, što se interno smatra jednim od najkritičnijih projekata kompanije – pored razvoja električnog automobila, i VR/AR slušalica. Kompanija je potrošila oko 26 milijardi dolara na istraživanje i razvoj u fiskalnoj 2022.
U bliskoj budućnosti, novi ekrani su najznačajnije promene koje dolaze na Apple Watch, što je bitno jer glavni proces u satovima nije ažuriran već tri godine. Kompanija planira da predstavi nove modele krajem ove godine, ali to će biti skromna ažuriranja fokusirana na brže čipove i manje nadogradnje zdravstvenih senzora. Nije isključeno ni da će Apple koristiti svoje ekrane za novi VR sistem.