Apple je imao drugi loš kvartal zaredom. Loš je, naravno, relativan pojam – prihodi kompanije su ponovo opali, ali Apple i dalje zarađuje ogromnu količinu novca. Konkretno, iPhone i Services, koji Apple-u donose najveće zarade već godinama, beleže rast prihoda u odnosu na prethodnu godinu.
Međutim, ovo nije bilo dovoljno da se nadoknadi pad koji Apple beleži u drugim kategorijama proizvoda kao što su Mac, iPad, nosivi uređaji, uređaji za kuću i dodaci, navodi Apple u svom kvartalnom izveštaju.
Loš kvartal za Apple i loš kvartal za druge
Zbog tog pada je ukupan prihod kompanije pao za skromnih tri procenata u odnosu na prethodnu godinu na 94,8 milijardi dolara, dok je neto prihod pao za nešto manje od 1% i sada je 24,2 milijarde dolara.
Snažna prodaja iPhone-a (porast od dva procenta na 51,3 milijarde dolara) je u prethodnom kvartalu bila rekordna, iako su iPhone 14 modeli stigli još prošlog septembra. Apple Services, odnosno usluge koje nudi kao što su pretplate i slično, koje rastu poslednjih pet godina i nadmašuju sve ostale proizvode koje Apple nudi (sem iPhone-a, naravno), postigli su još jedan rekord sa 20,9 milijardi dolara prihoda, što je povećanje od 5% u odnosu na prošlu godinu.
Isporuka Apple Mac računara opala je za 40,5% u prvom tromesečju, što je najgori pad koji je gigant zabeležio još od 2000. godine, nakon što su slaba potražnja i prezasićenost tržišta posebno pogodili proizvođača Mac računara.
Doduše, isporuke svih računara su pale za 29% na 56,9 miliona jedinica, i pale ispod nivoa sa početka 2019. godine, pošto je rast potražnje izazvan pandemijom nestao. U međuvremenu, iPad je takođe zabeležio pad od 13%.
U razgovoru sa investitorima, izvršni direktor Tim Kuk je pomenuo da su se i iPad i Mac kategorije suočile sa teškim poređenjem sa svojim kvartalima pre godinu dana jer je tada prodaja bila jaka zahvaljujući novim proizvodima – kao što su M1 iPad Air i redizajnirani MacBook Air sa M2 čipom.
Konačno, kategorija nosivih/kućnih uređaja, koja obuhvata proizvode kao što su AirPods, Apple Watch i HomePod proizvodi, pala je za manje od jedan procenat (0,6%), tako da tu nema prevelike potrebe da se oglašava bilo kakav alarm.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji