Evropska komisija (EK) će zahtevati od 19 velikih online platformi i pretraživača da se pridržavaju novih propisa o online sadržaju, koji stupaju na snagu 25. avgusta, saopštili su evropski zvaničnici. EK je prvi put precizirala koje kompanije moraju da poštuju nova pravila, objavivši da je “usvojila prve odluke o u okviru Digital Services Act.”
Od 19 platformi, pet je u vlasništvu Google, konkretno YouTube, Google pretraga, Google Play, Google Maps i Google Shopping. Facebook i Instagram u vlasništvu kompanije Meta su na listi, kao i Amazon online prodavnica, Apple App Store, Microsoft Bing, TikTok, Twitter i Wikipedia.
Ove platforme su odabrane jer su svaka od njih prijavila da ima preko 45 miliona aktivnih korisnika u EU do 17. februara. Na listi su i Alibaba AliExpress, Booking, LinkedIn, Pinterest, Snapchat i nemački online prodavac Zalando, prenosi Ars Technica.
Kompanije imaju četiri meseca da ispune sve nove obaveze ili se mogu suočiti sa kaznama koje idu do 6% godišnjeg prihoda. Jedno novo pravilo je zabrana reklama koje ciljaju korisnike na osnovu osetljivih podataka poput etničkog porekla, političkih stavova ili polne orijentacije.
Postoje i nove obaveze za moderaciju sadržaja, pravila transparentnosti i zaštite maloletnika. Na primer, “ciljane reklame koje profilišu decu više nisu dozvoljene”, saopštila je EK.
Kompanije će morati da dostave svoju prvu godišnju procenu rizika 25. avgusta, a njihovi planovi za ublažavanje rizika biće predmet nezavisnih revizija i nadzora Evropske komisije. “Platforme će morati da identifikuju, analiziraju i ublaže širok spektar sistemskih rizika, od načina na koji se ilegalni sadržaj i dezinformacije mogu pojačati na njihovim uslugama do uticaja na slobodu izražavanja i medijske slobode”, saopštila je Komisija. “Slično tome, moraju se proceniti i ublažiti specifični rizici u vezi sa nasiljem, kao i zaštita maloletnika na mreži i njihovo mentalno zdravlje.”
Nova pravila za reklame na online platforme
Od sada će korisnici imati jasne informacije o tome zašto im se preporučuju određeni sadržaji i imaće pravo da se odjave sa sistema preporuka koji se zasniva na profilisanju. Takođe, korisnici će moći da prijave nezakoniti sadržaj na jednostavan način, a platforme će morati pažljivo da obrađuju te prijave.
U cilju transparentnosti, platforme će morati jasno da označavaju sve reklame i informišu korisnike o tome ko ih promoviše. Pored toga, platforme će morati da obezbede sažeti pregled uslova korišćenja na jezicima zemalja članica EU gde posluju, a koji će biti razumljivi svim korisnicima.
Ovi novi propisi povećavaju bezbednost i zaštitu korisnika na internetu i važiće za sve platforme koje posluju u okviru Evropske unije.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji