EU napravila spisak od 19 velikih tehnoloških platformi koje moraju da se prilagode novim internet pravilima

Kao što smo mogli da očekujemo Google je na čelu spiska Evropske unije sa čak pet platformi, a tu su i Meta, Amazon, Microsoft i drugi velikani

EU napravila spisak od 19 velikih tehnoloških platformi koje moraju da se prilagode novim internet pravilima

Evropska komisija (EK) će zahtevati od 19 velikih online platformi i pretraživača da se pridržavaju novih propisa o online sadržaju, koji stupaju na snagu 25. avgusta, saopštili su evropski zvaničnici. EK je prvi put precizirala koje kompanije moraju da poštuju nova pravila, objavivši da je “usvojila prve odluke o u okviru Digital Services Act.”

Od 19 platformi, pet je u vlasništvu Google, konkretno YouTube, Google pretraga, Google Play, Google Maps i Google Shopping. Facebook i Instagram u vlasništvu kompanije Meta su na listi, kao i Amazon online prodavnica, Apple App Store, Microsoft Bing, TikTok, Twitter i Wikipedia.

Ove platforme su odabrane jer su svaka od njih prijavila da ima preko 45 miliona aktivnih korisnika u EU do 17. februara. Na listi su i Alibaba AliExpress, Booking, LinkedIn, Pinterest, Snapchat i nemački online prodavac Zalando, prenosi Ars Technica.

Kompanije imaju četiri meseca da ispune sve nove obaveze ili se mogu suočiti sa kaznama koje idu do 6% godišnjeg prihoda. Jedno novo pravilo je zabrana reklama koje ciljaju korisnike na osnovu osetljivih podataka poput etničkog porekla, političkih stavova ili polne orijentacije.

Postoje i nove obaveze za moderaciju sadržaja, pravila transparentnosti i zaštite maloletnika. Na primer, “ciljane reklame koje profilišu decu više nisu dozvoljene”, saopštila je EK.

Kompanije će morati da dostave svoju prvu godišnju procenu rizika 25. avgusta, a njihovi planovi za ublažavanje rizika biće predmet nezavisnih revizija i nadzora Evropske komisije. “Platforme će morati da identifikuju, analiziraju i ublaže širok spektar sistemskih rizika, od načina na koji se ilegalni sadržaj i dezinformacije mogu pojačati na njihovim uslugama do uticaja na slobodu izražavanja i medijske slobode”, saopštila je Komisija. “Slično tome, moraju se proceniti i ublažiti specifični rizici u vezi sa nasiljem, kao i zaštita maloletnika na mreži i njihovo mentalno zdravlje.”

Nova pravila za reklame na online platforme

Od sada će korisnici imati jasne informacije o tome zašto im se preporučuju određeni sadržaji i imaće pravo da se odjave sa sistema preporuka koji se zasniva na profilisanju. Takođe, korisnici će moći da prijave nezakoniti sadržaj na jednostavan način, a platforme će morati pažljivo da obrađuju te prijave.

U cilju transparentnosti, platforme će morati jasno da označavaju sve reklame i informišu korisnike o tome ko ih promoviše. Pored toga, platforme će morati da obezbede sažeti pregled uslova korišćenja na jezicima zemalja članica EU gde posluju, a koji će biti razumljivi svim korisnicima.

Ovi novi propisi povećavaju bezbednost i zaštitu korisnika na internetu i važiće za sve platforme koje posluju u okviru Evropske unije.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi