EU upozorava Microsoft da bi kupovina kompanije Activision napravila monopol

Kompanija je od EU dobila formalno upozorenje za sprečavanje monopolskog poslovanja, zbog namere da se finalizira kupovina kompanije Activision. 

EU upozorava Microsoft da bi kupovina kompanije Activision napravila monopol

U prigovoru koji je poslat američkom tehnološkom gigantu Komisija za sprečavanje monopolskog poslovanja iznela je razloge zbog kojih bi kupovina kompanije Activision-Blizzard mogla ugroziti konkurenciju na tržištu video igara.

„Ovakav potez je posledica istrage ugovora sklopljenog u novembru koju je pokrenula Evropska unija. Microsoft bi uskoro mogao da blokira pristup popularnoj franšizi kompanije Activision-Blizzard pod nazivom „Call of Duty“, navodi za Politico izvor blizak Komisiji.

Evropska komisija za sprečavanje monopola već je jednom onemogućila Microsoft u nameri da kupi kompaniju, kada je stala na put preuzimanju platforme GitHub.

Članovi antimonopolske komisije kažu da bi strategija kompanije Microsoft mogla smanjiti konkurenciju na tržištu video igara za konzole i računare.

„To bi dovelo do povećanja cena, pada kvaliteta i manje inovacija u radu proizvođača video igara, što bi negativno uticalo na potrošače“, navode iz Komisije.

Kupovina kompanije Activision – monopol?

Kompanija je u odgovoru na upozorenje Evropske unije napomenula da će biti posvećena „pronalaženju puta“ koji bi doprineo stvaranju fer dogovora.

„Sa pažnjom smo prihvatili zabrinutost Evropske unije i uvereni smo da se štetni efekti ugovora mogu izbeći“, navodi portparol kompanije.

Američka federalna komisija za trgovinu zatražila je od suda u Vašingtonu da blokira dogovor o kupovini firme Activision-Blizzard, kako bi se izbegla šteta koju bi aranžman mogao doneti industriji video igara. Navodi se da bi sklapanjem ugovora Microsoft imao mogućnost ograničavanja pristupa igre konkurentnim firmama.

Iz kompanije negiraju navode iz analize Federalne trgovinske komisije. Nedavno je Microsoft ponudio kompaniji Sony naslov „Call of Duty“ za narednih 10 godina, a slični aranžmani dogovoreni su sa firmama Nintendo i Valve.

Britanija u tajnosti rešava pitanje monopola

Britanska uprava za konkurenciju i tržišta uskoro će objaviti privremene nalaze. Cilj je blokada kupovina kompanije Activision-Blizzard ili pojašnjenje posla specifičnim pravnim lekovima. Regulatorni organ je izrazio zabrinutost da bi akvizicija kompanije Microsoft izazvala probleme na tržištu konzola i video igara.

Očekuje se da će podnesak Uprave za konkurenciju i tržišta Velike Britanije doći pre odluka Evropske unije i Federalne trgovinske komisije SAD.

„Odluka Uprave za konkurenciju i tržišta je ključna. Ukoliko se tako blokira čitav posao, kompanije imaju malo prostora za manevar. Sudovi Velike Britanije retko poništavaju rešenja Uprave. Ne radi se samo o spornoj licenci za „Call of Duty“, već i sami uslovi kupovine moraju biti u skladu sa antimonopolskim zakonima“, objašnjava analitičarka „Bloomberg Inteligence“ Dženifer Rie i dodaje da je bezuslovno odobrenje komisije malo verovatno.

Za razliku od zvaničnika Evropske unije koji su već stupili u kontakt sa firmom Micrososft, regulatorni proces u Velikoj Britaniji tradicionalno ostaje pod velom tajne i ne previše dostupan javnosti do konačne odluke.

Uprava za konkurenciju i tržišta izašla je iz senke Evropske komisije posle britanskog napuštanja Evropske Unije. Nedavno je naložila poništavanje preuzimanja kompanije Giphy od strane Meta Platforms, usled zabrinutosti da bi ovakva prodaja mogla nepovoljno uticati na GIF tržište.

„Trebalo bi razmotriti sva rešenja, kako bi se zaštitila konkurencija na tržištu video igara. Želimo da unapredimo tržište u korist svih učesnika. Nastojaćemo da kompanijama Sony, Nintendo i Steam damo dugoročni pristup naslovu „Call of Duty“. To se postiže očuvanjem povoljnosti ugovora za potrošače i programere i stimulacijom tržišne konkurencije“, navode iz kompanije Microsoft.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi