Fabrika baterija za EV zahteva toliko energije da joj, paradoksalno, treba elektrana na ugalj za napajanje

Nova fabrika baterija za EV u Kanzasu zahteva toliko energije, da država, paradoksalno, odlaže zatvaranje elektrane na ugalj kako bi mogla da napaja fabriku

Fabrika baterija za EV zahteva toliko energije da joj, paradoksalno, treba elektrana na ugalj za napajanje

Panasonic fabrika baterija za električna vozila (EV) vredna četiri milijarde dolara u Kanzasu pomaže naporima administracije SAD da svi pređu na EV, ali istovremeno produžava vek elektrane na ugalj. Naime, nova fabrika baterija za EV zahteva toliko energije da država odlaže „penzionisanje“ elektrane na ugalj u obližnjem gradu, da bi fabrika od nje dobijala dovoljno struje.

Ovoj, izgleda i ne tako „zelenoj“, fabrici biće potrebno između 200 i 250 megavata električne energije za rad, što je otprilike količina struje potrebna za mali grad.

Predstavnik kompanije Evergy, firme koja opslužuje fabriku energijom, rekao je da Panasonic objekat veličine četiri miliona kvadratnih metara „stvara kratkoročne izazove iz perspektive adekvatnosti resursa“, piše CowboyStateDaily.

Kao rezultat toga, ovo preduzeće će nastaviti da sagoreva ugalj u elektrani i odložiće prelazak postrojenja na prirodni gas.

Fabrika baterija za EV i ugalj nisu najsrećniji „ekološki“ tandem

Predviđeno je da će japanska kompanija Panasonic dobiti čak 6,8 milijardi od države zahvaljujući američkom Zakonu o smanjenju inflacije koji ulaže milijarde u fabrike električnih vozila i baterija kao deo napora da se SAD odvoji od fosilnih goriva.

Ipak, ekolozi se tome baš i ne raduju, uzevši u obzir da je u celoj priči oko EV zanemarena činjenica da je za njihovu proizvodnju potrebna ogromna količina energije. Jedan od načina za dobijanje te energije je očito i ugalj koji važi za zagađivača sredine.

Litijum-jonska baterija težine 15 funti (skoro 7 kilograma) ima otprilike istu količinu energije kao jedna funta (oko 0,45 kg) nafte. Za izradu jedne litijum-jonske baterije potrebno je oko 3200 kilograma kamena i prljavštine da bi se minerali koji ulaze u tu bateriju dobili. Prosečna baterija za električna vozila inače teži oko hiljadu funti, odnosno oko 450 kilograma.

Matematika dalje govori da sve te rudarske i fabričke obrade za izradu samih baterija proizvode više emisije ugljen-dioksida nego sami automobili na gas. To znači da EV moraju da se voze između 80 i 100 hiljada kilometara pre nego što uopšte dođe do neto smanjenja emisije ugljen-dioksida.

Ovo znači da što se više fabrika za svrhu EV gradi, postojaće sve veći zahtevi za strujom.

Sajrus Vestern, republikanac iz predstavničkog doma Vajominga, na ovu temu kaže da mnogi ljudi nisu svesni kako se proizvodi energija za stvaranje pouzdane elektromreže.

„Kilovati ne padaju tek tako s neba“, naglašava političar i dodaje da ta struja mora doći odnekud, a to nisu solarne farme i vetrenjače.

On tvrdi da su obnovljivi izvori energije odličan izvor „pomoćne dodatne energije“. Međutim, baš zbog pomenutih problema, bez čvrstog osnovnog opterećenja za stabilno snabdevanje energijom, oni ne rade.

A to je za sada, izgleda realnost sa kojom zagovornici zelene agende i dalje ne mogu da se suoče.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (6)
  1. Eh, dobro jutro. Stvarno je zadivljijujuće dokle ide ljudsko ignorisanje činjenica u današnjem poretku i političkoj korektnosti.
    A koliko tek treba energije za punjenje tih baterija tokom upotrebe. Gomila novih nuklearki ... jer drugo ne može da je obezbedi.
    Ako neko bude napravio ozbiljan proračun i bude imao smelosti da ga javno objavi, može svakom biti jasno. U suštini, veoma uprošćeno - količina utrošene naftre/dizela/benzina/gasa/metana/etanola na svetskom nivou puta broj kJ/L jednako energija dobijena iz godišnje potrošnje tečnih derivata.

  2. sdnenad

    Čitava ta EV priča je očigledan deo političkih agendi iza kojih stoje interesi koje ne zanima ni ekologija, ni planeta, ništa osim $$$ To dokazuju i nerazumna cena tih vozila i nerazumno zatvaranje očiju pred argumentima.

  3. MegaSkot

    Nije paradoks, samo realnost.

  4. Zanimljiva je to kalkulisanje maksimalne potrebne energije za puno popunjenost baterije pomnozeno sa brojem EV...

    Kako se niko nije setio da pomnozi maksimalni kapacitet rezervoara automobila SUS pa zakljucio koliko milijardi tona treba da se oni popune

  5. To je rađeno oduvek i i dalje se radi.

    Npr, pre mislim nekih 15-ak god, pričali su o godišnjoj potrošnji goriva u Nemačkoj, pa su kao ilustraciju naveli čuveni Bajern-ov stadion (!!!), Dakle, na godišnjem nivou, samo u Nemačkoj, i samo benzin, trošen je toliko da su mogli da se napune jedan takav objekat. U međuvremenu je potrošnja gotovo utrostručena.
    U međuvremenu su sus motori postali i dosta efikasniji, stepen iskorišćenja veći, ali je potrošnja svejedno mnogo povećana.
    Ima naučnih i onih manje stručnih revjua po netu, ali posmatrajući samo one koji znaju fiziku gde se pokazuje npr koliko je kWh realno potrebno elektroautomobilima da pređu razdaljinu kao i SUS.. Sa tim što se matematika drastično pogoršava sa vremenskaim uslovima, geografijom, opterećenjem itd ... pa se prave neke aproksimacije, uvode nekin faktori, koeficijenti ... bla bla.
    E-motori jesu efikasniji, jesu ovo-ono, ali ... ALI.
    Dakle, gledano samo kroz energiju. Moguće je napraviti neku korelaciju, uzimajući što više faktora ... svejedno. Ako bi trebalo da se proizvede struja potrebna da nadomesti energiju koja je potrošena iz količine goriva koje je utrošeno samo na primeru Nemačke (umanjena za "neku efikasnost"), jednostavno nema toliko alternativnih izvora. I to samo za benzinske automobile.
    O ostalim mnogo mnogo mnogo većim potrošačima i drugačijim scenarijima nema svrhe ni govoriti.

  6. Ti Amerikanci mnogo prost narod. Daj da im posaljemo nekog naseg strucnjaka da im objasni tu racunicu 😂😂

Pridruži se diskusiji
Komentari su zatvoreni.
Možda vam se svidi