Toyota baterija za električne automobile obezbeđuje 1.200 km i puni se za 10 min

Japanski proizvođač automobila Toyota kaže da je njihova baterija za električne automobile revolucionarna i planira da je komercijalizuje do 2027. godine

Toyota baterija za električne automobile obezbeđuje 1.200 km i puni se za 10 min

Svi veliki proizvođači električnih automobila se trude da unaprede elemente kao što je baterija, koji su glavni ograničavajući faktori novih modela. Uprkos velikom napretku većina baterija za električne automobile i dalje zahteva planiranje dužih putovanja prema dostupnim punjačima.

Toyota tvrdi da je tome kraj, jer je ova kompanija razvila svoju solid state bateriju koja bi mogla da iz korena promeni električne automobile. Njihov razvoj išao je u cilju smanjivanja dimenzija baterije, cene proizvodnje i težine, a najnoviji podaci pokazuju revolucionarne rezultate na ovom polju.

Prvi čovek divizije za razvoj baterija kompanije Toyota izjavio je danas da proces pojednostavljivanja proizvodnog procesa materijala baterije koji bi trebao da smanji cenu nove tehnologije proizvodnje, piše FT.

“I za naše baterije sa tečnim i čvrstim elektrolitima, cilj nam je da značajno promenimo situaciju u kojoj su trenutne baterije prevelike, teške i skupe”, rekao je Keiji Kaita, predsednik Toyota istraživačkog i razvojnog centra za ugljeničnu neutralnost. “Što se tiče potencijala, nastojaćemo da sve ove faktore prepolovimo.”

Najveći svetski proizvođač automobila po prodaji je iznenadio investitore prošlog meseca sa planovima da komercijalizuje svoju tehnologiju baterija sa čvrstim elektrolitima u električnim vozilima najranije do 2027. Pored toga, Toyota takođe radi na razvoju nove tehnologije baterija sa kompanijom Panasonic.

Solid-state baterije

Baterije sa čvrstim elektrolitima (solid-state) su već dugo najavljivane od strane stručnjaka iz industrije kao tehnologija koja najviše obećava, kada su u pitanju baterije električnih automobila. Konkretni problemi koji treba da budu rešeni su autonomija, kapacitet, vreme punjenja i rizik od zapaljenja. One zamenjuju tečni elektrolit čvrstim i koriste metalni litijum na anodi umesto grafita, koji je trenutni standard u litijum-jonskim baterijama.

Problem je u tome što je ova tehnologija danas i dalje skupa i teška za proizvodnju, što primorava proizvođače automobila da odlože njeno lansiranje i fokusiraju svoje napore na razvoj litijum-jonskih baterija na bazi tečnih elektrolita.

U utorak, Kaita je rekao da je kompanija otkrila načine za rešavanje problema sa izdržljivošću od pre oko tri godine i da sada ima dovoljno samopouzdanja da masovno proizvodi baterije sa čvrstim elektrolitima u električnim vozilima za četiri do pet godina.

Domet od 1.200 km i punjenje za 10 minuta

Toyota tvrdi da je napravila “tehnološki proboj” da bi rešila probleme sa izdržljivošću i “rešenje za potrebne materijale” koje bi omogućilo da solid-state baterija električnih automobila obezbedi domet od 1.200 km i vreme punjenja od 10 minuta ili manje.

Smanjenjem broja procesa potrebnih za proizvodnju materijala za baterije, cena čvrstih baterija mogla bi da se spusti na slične ili jeftinije nivoe od litijum-jonskih baterija koje koriste tečne elektrolite, dodao je on

Ovo bi moglo da promeni električne automobile u korenu

Za kompaniju Toyotu, koja je sporija od svojih rivala u predstavljanju električnih vozila, nakon izuzetnog starta sa hibridima, analitičari kažu da bi baterije sa čvrstim elektrolitima mogle da u potpunosti promene stanje na tržištu i omoguće im da stignu kompaniju Tesla.

Akcije japanskog proizvođača Toyota su porasle za 13 odsto otkako su objavljeni ovi planovi. Međutim, Hiroki Nakajima, njen glavni tehnološki direktor, upozorio je da kompanija ne vidi nužno tehnologiju kao „krajnje rešenje“ za izazove sa baterijama.

“Takođe ima prostora za poboljšanja za baterije sa tečnim elektrolitima”, rekao je Nakajima. “Suština takmičenja oko baterija za električna vozila će na kraju biti dodata vrednost automobilu kao proizvodu i koliko možemo da kontrolišemo ukupnu zapreminu baterija i koliko efikasno možemo da ih koristimo.”

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (23)
  1. jocasylver

    To je posao

  2. Devil 2000

    Japanci su stari prevaranti.
    Ako ikada bude napravljena ta revolucionarna baterija, ne bi me cudilo da ispod tojota nalepnice se nalazi jos jedna sa imenom tesla.

  3. Kuranjonja

    Japanci su stari prevaranti.
    Ako ikada bude napravljena ta revolucionarna baterija, ne bi me cudilo da ispod tojota nalepnice se nalazi jos jedna sa imenom tesla.

    Ovo je možda najgluplji komentar koji sam u životu pročitao.

  4. Meni ovde ništa nije čudno jer je u pitanju ubedljivo najjača auto-kompanija na svetu koja vredi na berzi otprilike ko sve ostale zajedno. Njihov budžet za ulaganja u nove tehnologije je maltene beskonačan i oni će uvek predvoditi industriju u svakom smislu. Ovo kažem kao vlasnik sad već treće toyote, a prethodne dve su vožene ravno po 10 godina svaka jer su kupljene nove i nikada nisam imao apsolutno nijedan problem sa tim automobilima i pritom je svaki prodat u roku od nedelju dana nakon što je stavljen na oglase. Što se tiče samih električnih automobila i baterija, Ja lično ne smatram da su oni budućnost nego će to pre biti vodonik i gorivne ćelije, Toyota već proizvodi drugu generaciju automobila sa tim (Mirai) i gledao sam na youtubu neki mini dokumentarac gde baš njihov glavni inžinjer kaže kako je to u principu jedina stvarno "čista" tehnologija i da oni u njoj vide budućnost, jer sama proizvodnja baterija (litijuma) je jako prljav posao i zagađuje mnogo više planetu nego fosilna goriva, ovo se naravno odnosi i na ove nove solid-state baterije. Kako god okreneš baterije su smeće i samo prelazno rešenje dok se ne obavi tranzicija ka boljim rešenjima kao što je vodonik.

  5. Problem je skladištenje vodonika, inače je sigurno gorivo budućnosti. Toyota je vrhunski kvalitet, preporuka i od mene. Honda i Mazda takođe. Japanci su kao narod druga dimenzija u svakom smislu...

  6. Labello

    Ako nekad bude bogat, Corrola je moj sledeci auto, a ako budem jos bogatiji, Mazda 6. :D

  7. MegaSkot

    Klinac se napalio na Yaris crossover ali meni RAV4 bolje "miriše". 😁
    Do tada Avensis još godinu dve, da zaokružim na 500k/km.

  8. Meni ovde ništa nije čudno jer je u pitanju ubedljivo najjača auto-kompanija na svetu koja vredi na berzi otprilike ko sve ostale zajedno. Njihov budžet za ulaganja u nove tehnologije je maltene beskonačan i oni će uvek predvoditi industriju u svakom smislu. Ovo kažem kao vlasnik sad već treće toyote, a prethodne dve su vožene ravno po 10 godina svaka jer su kupljene nove i nikada nisam imao apsolutno nijedan problem sa tim automobilima i pritom je svaki prodat u roku od nedelju dana nakon što je stavljen na oglase. Što se tiče samih električnih automobila i baterija, Ja lično ne smatram da su oni budućnost nego će to pre biti vodonik i gorivne ćelije, Toyota već proizvodi drugu generaciju automobila sa tim (Mirai) i gledao sam na youtubu neki mini dokumentarac gde baš njihov glavni inžinjer kaže kako je to u principu jedina stvarno "čista" tehnologija i da oni u njoj vide budućnost, jer sama proizvodnja baterija (litijuma) je jako prljav posao i zagađuje mnogo više planetu nego fosilna goriva, ovo se naravno odnosi i na ove nove solid-state baterije. Kako god okreneš baterije su smeće i samo prelazno rešenje dok se ne obavi tranzicija ka boljim rešenjima kao što je vodonik.

    Slažem se, samo u ovim baterijama neće biti litijuma. Jedino se još ne zna šta ga zamenjuje i da li je manje ili više štetno.

  9. Lanikor

    Nema Talijana vise da bude ponosan na sve prisutne, ukljucujuci i mene (Honda Jazz). :D

  10. polestar 2

    sto se tice baterija i njihovog punjenja,trenutacno jedini model koji su lansirali je najlosije ocijenjen u Evropi nakon dacie Spring. Prvi problem su imali kad su prva testna vozila isporucili u salone i ispostavilo se da im sarafi sa tockova ne drze nikako.kad su to rijesili, krenuli su drugi problemi,od punjenja batterije (u pocetku su imali samo jednu fazu a svi drugu dvije pa umjesto 7 ili 11 kilovata pune samo 3),dometa i toliko sitnih problema da nisu konkurencija ni Tesli,ni WV id4,ni Skoda Eniaqu a niti Volvo Polestaru. Tako da sam jako skeptican sta ce da bude sa ovim,nove revolucionarne baterije najavljuju i u wolksvagenu i jos neki. Trenutna toyota jako sporo puni postojecu bateriju,a umjesto deklarisanih 15 sretni ste ako potrosnja na 100 kilometara bude ispod 25. Trenutna baterija im je medju najslabijim u klasi i nadam se da ce te nove biti drugacije

  11. sto se tice baterija i njihovog punjenja,trenutacno jedini model koji su lansirali je najlosije ocijenjen u Evropi nakon dacie Spring. Prvi problem su imali kad su prva testna vozila isporucili u salone i ispostavilo se da im sarafi sa tockova ne drze nikako.kad su to rijesili, krenuli su drugi problemi,od punjenja batterije (u pocetku su imali samo jednu fazu a svi drugu dvije pa umjesto 7 ili 11 kilovata pune samo 3),dometa i toliko sitnih problema da nisu konkurencija ni Tesli,ni WV id4,ni Skoda Eniaqu a niti Volvo Polestaru. Tako da sam jako skeptican sta ce da bude sa ovim,nove revolucionarne baterije najavljuju i u wolksvagenu i jos neki. Trenutna toyota jako sporo puni postojecu bateriju,a umjesto deklarisanih 15 sretni ste ako potrosnja na 100 kilometara bude ispod 25. Trenutna baterija im je medju najslabijim u klasi i nadam se da ce te nove biti drugacije

    Gospodine, uz dužno poštovanje, pismenost vam nije jača strana tako da ne mogu ozbiljno da shvatim vaš komentar i smatram da nikako niste doprineli ovoj diskusiji. Vaše poznavanje materije je takođe krajnje diskutabilno jer niste izneli nijedan relevantan dokaz za vaše tvrdnje nego vam se sve svodi na rekla-kazala naklapanja kako je neko nešto negde rekao (verovatno na internetu). Drugo, čitam i kupujem svaki broj AutoBilda i nalazim da bi Švabe skoro sigurno iskoristile priliku da popljuju Japance da je materijala za to bilo, ali za sve godine i pročitane brojeve unazad još nisam video takav tekst kod njih. Ako nemate ništa pametno da kažete/dodate/napišete, treba da se suzdržite od komentarisanja, jer kad čovek nešto ne zna - "ćutanje je zlato".

  12. polestar 2

    Gospodine, uz dužno poštovanje, pismenost vam nije jača strana tako da ne mogu ozbiljno da shvatim vaš komentar i smatram da nikako niste doprineli ovoj diskusiji. Vaše poznavanje materije je takođe krajnje diskutabilno jer niste izneli nijedan relevantan dokaz za vaše tvrdnje nego vam se sve svodi na rekla-kazala naklapanja kako je neko nešto negde rekao (verovatno na internetu). Drugo, čitam i kupujem svaki broj AutoBilda i nalazim da bi Švabe skoro sigurno iskoristile priliku da popljuju Japance da je materijala za to bilo, ali za sve godine i pročitane brojeve unazad još nisam video takav tekst kod njih. Ako nemate ništa pametno da kažete/dodate/napišete, treba da se suzdržite od komentarisanja, jer kad čovek nešto ne zna - "ćutanje je zlato".

    evo ovako,ne bi odgovarao al da vam malo pomognem.Ako se sjecate ko je bio na vrhu pojavom Samsungovog mobilnog telefona i kako su oni odgovorili i koliko malo vremena je proslo do bankrota nokie,simensa eriksona... Konkretnije za ovaj model pogledajte za Njemacku npr Autogefühl,on vam je pojasnio kasnjenje modela zbog problema sa tockovima,na njegovom zadnjem testu je domet bio zimi 270 a u boljim uslovima oko 320 kilometara sto je puno slabije od obecanih preko 400. Jos bolje,ako hocete da saznate vise o ovoj temi imate yt kanal Bjørn Nyland,on je testirao sve dosad lansirane modele kako u Evropi tako i dio koji je radio na Tajlandu. Sto se tice problema koje je imao na testu prvi veliki je bio taj sto je baterija pocela iznenada da se pregrijava,neke stvari koje im je ukazao su rijesili softverski al nazalost domet nisu mogli da priblize deklarisanom. Zadnje sto sam na tu temu vidio je od ima par mjeseci novinara iz Australije on se bavio tim problemima (kanal The Electric Viking)
    Inace,da ne bude da ni sam nista ne znam,vozio sam recenu toyotu i razlika izmedju npr Tesle ili wv je sto u kabini ima vise fizickih dugmadi nego na harmonici dok svi ostali idu na minimalan broj. Auto je korektno ali ima dosta gresaka kako na softveru (to manje vise imaju svi) tako i na baterijama koje ce s ovim modelom tesko da rijese

  13. evo ovako,ne bi odgovarao al da vam malo pomognem.Ako se sjecate ko je bio na vrhu pojavom Samsungovog mobilnog telefona i kako su oni odgovorili i koliko malo vremena je proslo do bankrota nokie,simensa eriksona... Konkretnije za ovaj model pogledajte za Njemacku npr Autogefühl,on vam je pojasnio kasnjenje modela zbog problema sa tockovima,na njegovom zadnjem testu je domet bio zimi 270 a u boljim uslovima oko 320 kilometara sto je puno slabije od obecanih preko 400. Jos bolje,ako hocete da saznate vise o ovoj temi imate yt kanal Bjørn Nyland,on je testirao sve dosad lansirane modele kako u Evropi tako i dio koji je radio na Tajlandu. Sto se tice problema koje je imao na testu prvi veliki je bio taj sto je baterija pocela iznenada da se pregrijava,neke stvari koje im je ukazao su rijesili softverski al nazalost domet nisu mogli da priblize deklarisanom. Zadnje sto sam na tu temu vidio je od ima par mjeseci novinara iz Australije on se bavio tim problemima (kanal The Electric Viking)
    Inace,da ne bude da ni sam nista ne znam,vozio sam recenu toyotu i razlika izmedju npr Tesle ili wv je sto u kabini ima vise fizickih dugmadi nego na harmonici dok svi ostali idu na minimalan broj. Auto je korektno ali ima dosta gresaka kako na softveru (to manje vise imaju svi) tako i na baterijama koje ce s ovim modelom tesko da rijese

    Citirate mi i kačite video od ljudi kojima nije u interesu da Toyota uspe i prodaje se jer su očigledno u suparničkom taboru i rade za njega :) Porediti proizvođače mobilnih telefona sa auto industrijom je potpuni apsurd takođe (i svaka dalja analogija u tom smislu). Softverske greške se rešavaju ažuriranjem softvera i samim tim su najmanji problem koji može da postoji. I dalje nisam pročitao nijedan validan argument, čemu gubljenje vremena na dokazivanje nečega što je nemoguće dokazati validnim argumentima?

  14. Sass Drake

    Softverske greške se rešavaju ažuriranjem softvera i samim tim su najmanji problem koji može da postoji.

    To je najveći problem koji može da postoji. Softverske greške moraju biti ispravljene prije puštanja modela automobila na tržište.
    Softver automobila bi morao da se ograniči na ažuriranje isključivo u ovlaštenom servisu i to samo ako je to neophodno, a ne automatski preko Interneta.

  15. To je najveći problem koji može da postoji. Softverske greške moraju biti ispravljene prije puštanja modela automobila na tržište.
    Softver automobila bi morao da se ograniči na ažuriranje isključivo u ovlaštenom servisu i to samo ako je to neophodno, a ne automatski preko Interneta.

    Ali nisu ne rešiv problem kao što može da bude mehanička anomalija i greška u dizajnu motora, elektronike i slično.

  16. polestar 2

    Citirate mi i kačite video od ljudi kojima nije u interesu da Toyota uspe i prodaje se jer su očigledno u suparničkom taboru i rade za njega :) Porediti proizvođače mobilnih telefona sa auto industrijom je potpuni apsurd takođe (i svaka dalja analogija u tom smislu). Softverske greške se rešavaju ažuriranjem softvera i samim tim su najmanji problem koji može da postoji. I dalje nisam pročitao nijedan validan argument, čemu gubljenje vremena na dokazivanje nečega što je nemoguće dokazati validnim argumentima?

    ovo vam je novinar iz Australije,ona jos bar da ja znam nema svoju marku elektricnog vozila. Dakle ni interes za bilo sta. Ali nebitno,ne znam da li ste ikad vozili neki model elektricnog vozila jer da jeste znali bi koliko je zapravo ono sto je softver vazno jer ako sve nije pravilno postavljeno moze da dovede do ozbiljnih problema od punjenja baterija do potrosnje i svega vezanog s tim.Japan trenutno nema osim Nissana skoro ni jedan ozbiljan model elektricnog vozila,nazalost to je tako. Pored njega je Kina koja otvara svako malo nove fabrike a sumnjam da vise iko zna koliko tacno modela elektricnih automobila imaju,vec na desetine. osim Japana u problemu je ui Evropa jer je tesla oborio cijene toliko da niko vise nije konkurentan a nedavno se sef wv koncerna izvinuo zbog ozbiljnih problema koje njihovi modeli imaju sa softverom, Ebvo na kraju neko kom toyota i drugi proizvodjaci placaju da im testira vozila i kaze sta treba da popravljaju,pregledajte malo njegov kanal i vidjecete koliko su neki tradicionalni proizvodjaci u zaostatku za konkurencijom

  17. Devil 2000

    Toyota na talas elektrifikacije se ponasa kao srna koja je zaslepljena farovima nadolazeceg vozila. Oni vec godinama pricaju jedan mesec da ce napraviti revolucionarnu bateriju, a onda sledeci mesec kako jevodonik buducnost. Prodaja im naglo opada, dok su u kini nepostojeci jer su je izbacila jeftina kineska elektricna vozila. I nikada se vise tamo nece vratiti, a to je najvece trziste na svetu. Cela japanska industrija se uzdigla koirajuci i kraduci tehnologiju zapada. I to su mogli dok su ih na zapadu gledali kao jeftinu radnu snagu. Posle njih je dosao tajvan i juzna koreja i na kraju kina. Sada je japanska industrija u problemu jer koliko god vredno radili njihovi radnici, kinezi ce raditi jos vise i za manje pare. Nisan je bankrotirao, isto se pise i za druge jake automobilske kuce i to ne samo u japanu. Ovo nije navijacki post germanofila, jer ni nemcima nije nista bolje, ali se bar nisu zaludjivali sa bajkom zvana vodonik.

  18. marinko98

    Nisam baš siguran da je neko veći "prepisivač" od Kineza.

  19. Za ovu konkretnu temu su otišli najdalje od svih, tako da će sad morati od njih da se prepisuje, i od Tesle, u smislu napičenih proizvoda, a dostupnih širokim masama. Tradicionalni proizvođači nemaju problem da naprave dobar EV, ali traže previše para za nepreležane dečje bolesti.

    Pogledajte market polovnih Tesli 2021 i mlađe, a to sve bolja kola od novih Evropljana i Japanjerosa. Kome oni planiraju masovno da prodaju po ovom odnosu uloženog dobijenog blage veze nemam. Ako već pregrmim da se drndam sa izazovom punjenja gde punjača baš i nema, vala hoću da ima 500ks, a ne 200.

  20. Japanci, osim Nissana, igraju na tankom ledu. Vreme će pokazati šta će biti.

    Kako sada stoje stvari, na kratak rok, bliže su da izgube korak. Udeo EV brzo raste, a oni nisu konkurentni. Neki ni nemaju električni auto u prodaji (Suzuki), neki jedva da imaju po jedan model(Honda, Toyota), a neki kao #minećemomajkeminikad, pa onda ipak demantuju svog CEO-a i izbace nešto samo da se osramote (Mazda).

    Dugoročno ko zna, možda i budu najpametniji na kraju vica. Ali činjenica je da se mnogo toga menja u industriji. Menjaju se i automobili i način proizvodnje, korišćenja, na kraju krajeva i kupci. Ovim najvećim je i najteže da to prihvate i da se transformišu.
    Tamo neki 20-godišnjak iz Livna napravi bolji auto od "ubedljivo najjače auto-kompanije na svetu koja vredi na berzi otprilike ko sve ostale zajedno. Njihov budžet za ulaganja u nove tehnologije je maltene beskonačan i oni će uvek predvoditi industriju u svakom smislu"
    EDIT: Mislim da analogija sa proizvođačima mobilnih telefona sasvim stoji. Da je neko CEO-ima i vlasnicima proizvođača telefona tada pokazao današnji market share u industriji svi bi kolektivni harakiri izvršili

  21. Komplet legacy autoindustrija = Nokia.

  22. NShappy

    Japaci jesu malo izgubljeni što se tiče EV, ali problem je što sam Japan ima problem sa električnom energijom, i vrlo teško može dugoročno da ga reši.

    Sve prirodne resurse za proizvodnju električne energije već izdašno koriste. Planinska su zemlja, veoma gusto naseljena tamo gde se može naseljavati, mesta za solare nema mnogo, nema ni za vetrenjače, a pošto su zaista izolovano ostrvo, balansiranje vetro i solara je veliki problem. Nuklearna energija im je bila velika uzdanica, ali posle Fukušime ni sami ne znaju šta dalje. A jaka su industrijska zemlja i potrošnja el.energije je zaista velika.

    U kontinentalnim državama kojima su EE sistemi povezani u gigantske regije (Evropa ili Sverena Amerika npr), ovi problemi se mnogo lakše rešavaju. Problem balansiranja pogotovo.

    To je jedan ozbiljan razlog zbog kojeg su Japanci toliko uzdržani što se tiče EV.
    Lako im se može obiti o glavu.

  23. Devil 2000

    Japaci jesu malo izgubljeni što se tiče EV, ali problem je što sam Japan ima problem sa električnom energijom, i vrlo teško može dugoročno da ga reši.

    Sve prirodne resurse za proizvodnju električne energije već izdašno koriste. Planinska su zemlja, veoma gusto naseljena tamo gde se može naseljavati, mesta za solare nema mnogo, nema ni za vetrenjače, a pošto su zaista izolovano ostrvo, balansiranje vetro i solara je veliki problem. Nuklearna energija im je bila velika uzdanica, ali posle Fukušime ni sami ne znaju šta dalje. A jaka su industrijska zemlja i potrošnja el.energije je zaista velika.

    U kontinentalnim državama kojima su EE sistemi povezani u gigantske regije (Evropa ili Sverena Amerika npr), ovi problemi se mnogo lakše rešavaju. Problem balansiranja pogotovo.

    To je jedan ozbiljan razlog zbog kojeg su Japanci toliko uzdržani što se tiče EV.
    Lako im se može obiti o glavu.

    Jedno je da su uzdrzani zbog svog trzista, ali sto su uzdrzani da prave EV modele za svetsko trziste?
    Kao sto sam napisao u prethodnom postu, kinezi su rasturili EV igricu na svom trzistu i nema sanse da japanci primirisu ni isto u narednih 100 godina.
    E sada je pitanje da li ce zapad dozvoliti kinezima da napadnu njihovo trziste jeftinim EV ili ce udariti svakojake ekoloske takse protiv kineske robe.
    Za one koji velicaju japance i sekli bi vene zbog njih, a i onih koji se smeju kada kazem da su celu posleratnu industriju bazirali na kopiranju zapadne tehnologije - ko ne veruje ima milion dokumentaraca i flimova da se pogleda na internetu, pa knjiga osnivaca Najki brenda koja je prevedena na srpski pre godinu dana pod nazivom Umetnost pobede prica kako su mu japanci ukrali dizajn i hteli da ga izbace iz posla na americkom trzistu.
    E zbog njih da podsetim da su japanci BESPLATNO dobili od americke vlade patente za pravljenje cipova kako bi razvili tu industriju (sto su i uradili), a zatim su amerikanci tu stafetu predali juznkokorejcima i tajvancima. Ishod price je da su japanci izgubili vodjstvo u proizvodnji cipova, dok u proizvodnji softvera osim igrica nemaju skoro pa nista (niti operativne sisteme, niti drustvene mreze, niti pretrazivace, ama bas nista osim jednog parceta gejmerske industrije) , a sabe guraju sa imidzom napredne nacije.
    A da ne pricam o robotima, onda se setim onog nesretnog robota Asimo koji je toliko puta padao pred publikom da je postao meme, dok su ga u roku par godina pretekli i Boston Dynamics i evo gle cuda Tesla za dve godine je ne samo razvila humanoidnog robota, nego je napravila i nove revolucinarne motore koji ce imitirati misice umesto komplikovanih step motora.
    Tako da jeftini i pouzdani i jeftini za voznju japanski automobili nemaju sta da traze naspram kineskih EV vozila koja su jos jeftinija i jos jeftinija za odrzavanje i pokretanje.
    Slag na tortu je bio pre par nedelja kada su celnici tojote izjavili da su ostali u cudu kada su videli dizajn i tehnologiju koju koristi Tesla, ej Tesla - kompanija koja je stara 2 decenije, a masovno je pocela da proizvodi tek pre nesto vise od 5 godina, a Toyota je firma stara skoro 100 godina i ujedno najprodavaniji brend u svetu (koji vise nema sanse da bude, osim ako drugi po redu VW takodje ne padne zestoko zbog ove EV revolucije).

Pridruži se diskusiji
Komentari su zatvoreni.
Možda vam se svidi