Kako je moguće da jedan kineski proizvođač gedžeta uspešno proizvede vrhunski električni automobil, a Apple doživi fijasko 

Kineska dominacija u lancu snabdevanja omogućila Xiaomi-ju brzi ulazak na tržište električnih vozila

Kako je moguće da jedan kineski proizvođač gedžeta uspešno proizvede vrhunski električni automobil, a Apple doživi fijasko 

Nakon skoro decenije pokušaja, Apple je prošle godine odustao od svog projekta električnog automobila, iako je u njega uložio oko 10 milijardi dolara. U isto vreme, Xiaomi, poznat po pametnim telefonima i jeftinoj potrošačkoj elektronici, uspeo je da razvije svoj prvi električni automobil za samo tri godine i da istovremeno isporuči 135.000 vozila. Kompanija planira da taj broj udvostruči tokom 2025. godine. 

Ključ uspeha – kineska proizvodna dominacija 

Xiaomi-jev uspeh tamo gde je Apple podbacio pokazuje koliko je Kina preuzela primat u lancu snabdevanja električnih vozila. Kineske kompanije su usavršile proizvodnju električnih automobila, što je omogućilo Xiaomi-ju da brzo i povoljno dođe do neophodnih komponenti. 

Osim Xiaomi-ja, i druge kineske firme poput Leapmotor, Li Auto i Seres Group konačno ostvaruju profit nakon godina intenzivne konkurencije na najvećem svetskom tržištu automobila. Huawei je takođe ušao u automobilsku industriju, razvijajući softver za autonomnu vožnju i sarađujući sa vodećim kineskim proizvođačima, uključujući Seres Group, SAIC Motor, BAIC i Chery. 

Xiaomi SU7 – automobil kao deo ekosistema pametnih uređaja 

Xiaomi je odavno poznat po strategiji inspirisanoj Apple-om, ali je pronašao sopstveni put. Njegov prvi električni automobil, SU7, lansiran u martu prošle godine, donosi veštačku inteligenciju koja pomaže pri parkiranju, omogućava gledanje filmova u kabini i daljinsko upravljanje pametnim uređajima u kući. 

SU7 je dizajniran u stilu Porsche-a, ali je daleko pristupačnijijer košta oko 30.000 dolara, što je samo četvrtina cene premijum modela. Automobil koristi podatke iz Xiaomi-jevih pametnih uređaja kako bi optimizovao vreme punjenja baterije u skladu sa rutinom vozača. 

Xiaomi-jev ekosistem pametnih uređaja omogućava kompaniji da spoji svoje automobile sa potrošačkom elektronikom bolje nego bilo koji konkurent. Xiaomi se sada u potpunosti infiltrirao u domove potrošača, ističe Gary Ng, ekonomista u Natixis Corporate & Investment Banking. 

Xiaomi menja globalno tržište električnih vozila 

Iako je prodaja SU7 modela još uvek skromna u poređenju sa vodećim kineskim brendovima, Xiaomi je već naneo udarac stranim proizvođačima. Prodaja Porsche vozila u Kini pala je za skoro 30% otkako je Xiaomi lansirao svoj prvi model. 

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Nedavno je kompanija predstavila SU7 Ultra, još luksuzniju verziju svog sedana, a u pripremi je i YU7 SUV, prema regulatornim dokumentima u Kini. 

Xiaomi koristi prednosti kineskog lanca snabdevanja – njegove automobile pokreću baterije BYD-a i CATL-a, vodećih svetskih proizvođača. Kompanija je uspela da brzo pokrene proizvodnju preuzimanjem fabrike Beijing Auto Group-a, a trenutno gradi i drugu fabriku u Pekingu. 

Xiaomi električni automobili uskoro dostupni širom sveta? 

Intenzivna domaća konkurencija već je gurnula kineske brendove na globalno tržište – BYD je prošle godine prodao više od 4 miliona automobila širom sveta. Stručnjaci predviđaju da je samo pitanje vremena kada će i Xiaomi-jevi automobili krenuti istim putem. 

Jedan od ključnih faktora Xiaomi uspeha jeste njegova snažna prepoznatljivost brenda, koja mu daje prednost u odnosu na mnoge konkurente. “Automobili nisu samo potrošački proizvodi, oni su emocionalni proizvodi,” kaže Tu Le, direktor konsultantske firme Sino Auto Insights. 

Xiaomi je dokazao da moderna kompanija za potrošačku elektroniku može brzo i efikasno ući u automobilski sektor, dok je Apple pokazao koliko je teško proizvesti automobil bez direktnog oslanjanja na postojeću infrastrukturu. Sa ovakvim tempom razvoja, Xiaomi bi uskoro mogao postati ozbiljna konkurencija i izvan Kine, piše The NewYorkTimes.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi