Kineski Tencent ispod očekivanja analitičara, usporio rast prihoda od gejminga

Rast prihoda od „samo“ 11 posto u drugom kvartalu ove godine, gurnuo je kineski tehnološki konglomerat Tencent ispod očekivanja analitičara o ekonomskom oporavku

Kineski Tencent ispod očekivanja analitičara, usporio rast prihoda od gejminga

Prihod od samo 11 posto za tri meseca, postavio je jednu od najvećih svetskih gejming kompanija Tencent ispod očekivanja analitičara o ekonomskom oporavku od prošlogodišnjeg rekordnog pada, piše Reuters. Ovo je posebno problematično, s obzirom na to da je umesto od igara, ona veći deo zarade ostvarila uglavnom zahvaljujući snažnom internet oglašavanju.

Prihod konglomerata za april, maj i jun iznosi 149 milijardi juana, što predstavlja rast prihoda od samo jedan posto u odnosu na isti period prošle godine, a ujedno isto toliki pad na kvartalnom nivou.

Iako je, međutim, neto profit ove kompanije porastao za neverovatnih 41 posto, odnosno na 26,17 milijardi juana u poređenju sa prethodnom godinom, on je ipak pao ispod procene od 33,41 milijardu juana koji su očekivali analitičari.

Pad u prodaji kako ove, tako i drugih kineskih kompanija, pogođeni su regulatornim udarom Pekinga na tehnološki sektor. Većina pametnih uređaja preko kojih se igraju igre, u Kini već ima sistem roditeljske bezbednosti, koji omogućava ograničenje vremena koje deca provode u gejmingu. Međutim, Kina uvodi i dodatna ograničenja, kakav je i nedavni predlog za dva sata dnevnog pristupa internetu za maloletne osobe.

S druge strane, epidemija Covid-19 i ograničenja u vezi sa njom, uticala su na turbulencije na kineskom tržištu, a nakon ukidanja mera krajem prošle godine, tržište za sad i dalje ne uspeva da se oporavi. Uz to, Kina se u tehnološkom sektoru okreće ka sopstvenom tržištu, što posebno dolazi do izražaja kada pogledamo sankcije koje trpi od kolektivnog Zapada.

Sve ovo skupa, uticalo je na prihode Tencent konglomerata.

Kineske vlasti sada žele da povećaju poverenje svog privatnog sektora, nakon što su zbog njihovih ograničenja u prethodnom periodu zabeleženi ozbiljni finansijski padovi.

Tencent je ostao na istom nivou u vezi sa prihodom od igara na domaćem tržištu, ali je, na primer, međunarodni prihod porastao za 12 procenata. To će se u budućnosti, međutim, možda i promeni, ukoliko se pogorša stanje u vezi sa aktuelnim tehnološkim sankcijama između nekih zapadnih zemalja i Kine.

Gejming sektor nije ispunio očekivanja

Ipak, gejming nije bio ono što je Tencentu donelo kakav-takav rast, već je njegova svetla tačaka u ovom smislu bilo onlajn reklamiranje. Ovaj vid prihoda je porastao za 34 posto i to zahvaljujući kratkim video snimcima nalik onima sa društvene mreže TikTok koji dolaze sa Tencent video servisa Video Accounts.

Uz to, ova kompanija vlasnik je i glavne platforme za komunikaciju u Kini – WeChat aplikacije, preko koje je uglavnom išlo reklamiranje koje je na jedan način „izvadilo“ prihode.

Ukoliko želi da povrati raniji rast svojih prihoda, Tencent će izgleda morati da promeni način trenutnog poslovanja, koji je pre svega fokusiran na gejming. O tome govori i informacija da je upravo ovaj konglomerat kupio pola poznate gejming kompanije Ubisoft.

Međutim, iako je trenutno ispod očekivanja analitičara, ova kompanija je i dalje daleko od finansijske propasti.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi