Da je kinesko tržište pametnih telefona možda dostiglo dno, ali i da sada je na dobrom putu ka oporavku govore novi statistički podaci iz trećeg godišnjeg kvartala 2023. Tokom ovog kvartala, koji obuhvata mesece jul, avgust i septembar, prodaja telefona opala je za samo 3 posto na godišnjem nivou, što zajedno sa uzastopnim povećanjem predstavlja snažan signal oporavka.
Najveći deo kolača odneo je Huawei, povećavši svoj tržišni udeo i ukupnu prodaju zahvaljujući svojim novim Mate 60 telefonima koje pokreće domaći Kirin čipset. Ova kompanija tako je uspela da poveća prodaju svojih proizvoda za neverovatnih 37 posto u odnosu na isti period prošle godine.
U ova tri meseca, kompanija Honor popela se na vrh tabele sa uspešnom prodajom X50 i 90 serija, nadmašivši tako suparničke brendove Vivo i Oppo. Honor je tako, zahvaljujući njima prednjačio na tržištu sa udelom od 18,3 posto, pokazuje Counterpoint Research izveštaj.
Tokom istog kvartala, prodaja savitljivih telefona nastavila je da raste, gde je Oppo Find N2 Flip ostao najprodavaniji model čiji se ekran sklapa po širini, dok je Honor Magic V2 zauzeo prvo mestu među modelima čiji se ekrani savijaju po dužini.
Honor je tako povećao međugodišnji kvartalni rast za 3 procenta, a Xiaomi je u odnosu na isti kvartal 2022. porastao za pet posto. Xiaomi kompaniji je u ovome pomogla velika prodaja Redmi K i Note serija koje ističu i promotivne cene.
Jedan od analitičara istraživanja, Alisija Gong rekla je da se obe kompanije fokusiraju na ponudu pristupačnijih proizvoda srednjeg ranga sa promotivnim cenama kako trgovcima, tako i direktno potrošačima da bi nadoknadile svaki potencijalni pritisak na tržišni pad. Sada vidimo da se takva strategija i Honor i Xiaomi kompaniji pokazala kao efikasna. Xiaomi je tako uspeo da održi svoje peto mesto na tržištu pametnih telefona u Kini.
Kada su u pitanju kompanije Oppo, Vivo ali i američka Apple, sve tri su imale dvocifreni pad prodaje. Prodaja iPhone uređaja opala je pošto je određena potražnja za starijim modelima ispunjena u prethodnim kvartalima 2023, zbog njihovog, izgleda prevremenog sniženja cena koje nije kompenzovano sa zvaničnim prilagođavanjem cenovnika, tvrdi analitičar Ivan Lam.
Naravno Apple pad pogrošan je i početnim ograničenjima u snabdevanju sa kojima se suočavala serija iPhone 15, što je rezultiralo nižom prodajom modela ove generacije u odnosu na iPhone 14 u periodu njegovog lansiranja. Na tradicionalne „dominatore“ na ovom tržištu uticala je, tvrdi analitičar, slabija potrošnja na lokalnom tržištu i manje agresivan pristup u promocijama u odnosu na Honor i Xiaomi.
Prema ovom istraživanju, sve pomenute kompanije spremaju se da poboljšaju ukupne performanse i kalendarsku godinu završe snažnom prodajom.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji