Mark Zakerberg ne odustaje od VR-a uprkos 60 milijardi dolara gubitka

Uprkos gubicima od 60 milijardi dolara i usporenom tržištu, Mark Zakerberg veruje da VR i metaverzum imaju svetlu budućnost

Mark Zakerberg ne odustaje od VR-a uprkos 60 milijardi dolara gubitka

Uprkos višegodišnjim gubicima i usporenom rastu tržišta, Mark Zakerberg ne posustaje u svojoj posvećenosti virtuelnoj realnosti (VR). Kompanija Meta, nekada poznata kao Facebook, zabeležila je impresivne gubitke od čak 60 milijardi dolara u poslednjih pet godina, ali Zakerberg i dalje vidi veliki potencijal u ovoj tehnologiji.

Nade položene u metaverzum

Virtuelna realnost je dugo bila jedan od najzanimljivijih sektora u tehnološkom svetu, naročito u gejming industriji. Ipak, tokom poslednjih godina razvijaju se i druge mogućnosti primene VR-a, pa Zakerberg i njegov tim veruju da bi moglo doći do šire upotrebe – od obrazovanja i kupovine, pa sve do poslovnih sastanaka i komunikacije na daljinu.

Meta je 2014. godine kupila kompaniju Oculus VR za dve milijarde dolara, što je u to vreme delovalo kao smeo potez. Međutim, znatno veće investicije Meta grupe u metaverzum i prateću VR tehnologiju postale su glavna strateška smernica nakon pandemije kovida-19. Ipak, entuzijazam o stvaranju digitalnog sveta u kojem bi ljudi “živeli i radili” preko avatara još uvek nije opravdao očekivanja – kompanija je u proteklih nekoliko godina zabeležila gubitke u iznosu od oko 49 milijardi dolara, najviše na razvoju metaverzuma.

Tržište se još uvek zagreva

Iako Meta nije jedina koja želi da bude lider u ovoj oblasti (Apple, Google i druge velike IT kompanije takođe razvijaju sopstvene VR i AR uređaje), konstatno se ističe da potražnja potrošača ni izbliza ne prati silne investicije. Primer za to je i Appleov Vision Pro, čija cena iznosi 3.500 dolara, a koji nije uspeo da izazove očekivanu revoluciju prilikom predstavljanja.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

I dok mnogi smatraju da VR uređaji nisu dovoljno praktični da bi se koristili satima dnevno, Zakerberg i dalje veruje da je ovo tehnologija budućnosti. Po njemu, VR bi mogao da postane novi “pametni telefon” i time zauzme ključno mesto u svakodnevnom životu ljudi, čak i pored uređaja poput iPhone-a, Google Pixel telefona ili Samsungovih Galaxy modela.

Kockanje na budućnost

Zakerberg ostaje nepokolebljiv: iako očekuje nove gubitke u bliskoj budućnosti, spreman je da nastavi s ulaganjem jer se nada da će tržište konačno početi da raste brzim tempom. Pored samog metaverzuma, Meta razvija i “pametne” naočare, poput projekta Orion koje koriste i napredne AI tehnologije.

Kritičari ipak postavljaju pitanje da li je svetska javnost spremna na sve intenzivnije “uranjanje” u digitalne svetove. U ovom trenutku, čini se da je široko prihvatanje VR-a još daleko, ali ako Zakerbergove prognoze ispadnu tačne, pozicija lidera na tržištu mogli bi da pomognu da se nadoknade svi dosadašnji gubici. Za sada, jedino što je sigurno jeste da će Meta i dalje energično gurati granice virtuelne realnosti bez obzira na stanje na tržištu, piše UniladTech.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi