Predlog kompanije Meta u EU da neke društvene mreže u njenom vlasništvu budu dostupne bez reklama je pokušaj da umiri regulatore Unije koji hoće da zaustave visoko ciljane oglase bez prethodnog pristanka korisnika. Meta tako razmatra da EU korisnicima omogući korišćenje mreža Facebook i Instagram bez reklama, ali samo uz pretplatu i to između 16 i 19 evra mesečno.
U zavisnosti od toga na kom uređaju i koju aplikaciju koriste, pretplata bi varirala i to po ne tako niskim cenama.
Tako bi 13 evra koštao pristup Facebook ili Instagram verziji bez reklama na mobilnim uređajima, dok bi pristup za obe aplikacije na telefonima koštao 19 evra mesečno. To je na godišnjem nivou praktično, neverovatnih 230 evra za ugođaj bez oglasa.
Ni to, međutim, nije sve. Kompanija Meta u EU razmatra i, kako izgleda, odvojenu pretplatu za desktop verzije ovih društvenih mreža. Korišćenje mreža Facebook i Instagram bez reklama na desktop verzijama koštao bi otprilike 16 evra u zavisnosti od broja naloga, objavio je Wall Street Journal.
Propisi Evropske unije koji ograničavaju korišćenje ličnih podataka u svrhu oglašavanja mogu biti značajan udarac na glavni prihod kompanije Meta. Taj zaključak izvodi se iz činjenice da je Meta ranije saopštila da je evropski region ostvario čak 23 posto od ukupnog prihoda od oglašavanja koji u drugom kvartalu ove godine iznosi 31,5 milijardi dolara.
Ipak, uprkos propisima, izgleda da Mark Zakerberg ne želi bez novca da pristane da ukine visoko ciljane reklame iako korisnici prethodno nisu dali saglasnost za ovaj način oglašavanja.
Ranije ove godine stigla je rekordna kazna za kompaniju Meta u iznosu od 1,2 milijarde evra zato što je prekršila evropski GDPR zakon o zaštiti ličnih podataka i prenela podatke korisnika bez saglasnosti iz Evrope u SAD. U julu je Evropski sud pravde takođe utvrdio da je Facebook prekršio GDPR i to baš zbog svojih praksi oglašavanja bez saglasnosti, a upravo ta presuda je pokrenula mogućnost naplate „odgovarajuće naknade“ za pristup ovim društvenim mrežama bez reklama.
Ponuda izbora između besplatnog plana koji sadrži reklame i verzije aplikacija uz pretplatu može dovesti do toga da se korisnici odluče za prvi. To dovodi do problema gde se korisnici odlučuju za prvu opciju, ali i dalje nije rešeno pitanje saglasnosti o ciljanom oglašavanju, te tako dolaze u situaciju da praktično plaćaju za svoja osnovna prava.
Trenutno nije jasno da li će EU regulatori dati zeleno svetlo na novi Meta predlog ili će barem insistirati na tome da ova opcija bude jeftinija ukoliko ne ostanu pri odluci o zabrani oglasa koji su personalizovani bez saglasnosti. Meta je zbog situacije sa EU zakonima čak i pretila da povlačenjem svojih društvenih mreža sa tla Unije.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji