Kineski tehnološki gigant Huawei nedavno je saopštio da će izdvojiti svoju četvorogodišnju poslovnu jedinicu Intelligent Automotive Solution (IAS) kao novu kompaniju za automobile koja će dobiti osnovne tehnologije i resurse. Nova Huawei firma je tako procenjena na 250 milijardi kineskih juana, što je otprilike gotovo 35 milijardi dolara, što se desilo tokom pregovora sa investitorima o prodaji udela ove kompanije.
Jedan od investitora je i glavni Huawei partner u automobilskoj industriji Changan Auto koji će sa relevantnim stranama imati do 40 posto udela u ovoj kompaniji, piše u saopštenju ove kompanije. Međutim, ni Huawei i njegov partner nisu otkrili druge finansijske detalje o ovom poslu.
Huawei automobilska jedinica IAS imala je cilj da postane ekvivalent nemačkoj firmi Bosch u segmentu pametnih električnih vozila (EV), što će se možda desiti pretvaranjem ove jedinice u zasebnu firmu.
Krajnji vlasnik jednog od investitora Changan Auto je kineska državna kompanija China Ordnance Equipment Group, takođe poznata i kao China South Industries Group. Konkretno, oni razmatraju kupovinu oko 35 posto firme, tvrde anonimni izvori za Reuters.

Potencijalni manjinski akcionari uključuju takođe državne proizvođače automobila FAW Group i Donfeng Motor Group, koji su takođe u pregovorima sa kompanijom Huawei o sticanju po 5 posto udela u novoj kompaniji.
Sam Huawei će verovatno ostati najveći pojedinačni akcionar sa 40 do 50 posto udela u narednim godinama, ali detalji ovog posla i dalje nisu poznati. Nova Huawei firma i pregovori o njenom budućem vlasništvu još uvek nisu završeni i podložni su promenama, te je to jedan od razloga za manjak informacija.
Nova Huawei firma nije karakteristična osobina poslovanja kineskog giganta
Odvajanje poslovnih jedinica u zasebne kompanije, nije česta osobina u Huawei poslovanju, uključujući tu telekomunikacije i potrošačku elektroniku koja je u vlasništvu Rena Džengfeja još od osnivanja 1987. godine.


Međutim, tokom 2020, odnosno godinu dana nakon što je gigant podvrgnut sankcijama iz SAD, kompanija je prodala brend pametnih telefona Honor, koji sada posluje kao nezavisna kompanija. Sada vidimo vesti o novom odvajanju, a izvori tvrde da je jedan od razloga za to što Huawei navodno ima problema sa automobilskog biznisa i sada treba da nadoknadi kapital kako bi pokrio troškove istraživanja i razvoja.
Izvršni direktori kompanije, uključujući i Džengfeja, inicijalno su polagali velike nade u IAS jedinicu kao novog pokretača rasta firme, tvrde izvori. Huawei je uložio tri milijarde dolara u ovaj segment od njegovog osnivanja i proširio je svoj tim za istraživanje i razvoj na sedam hiljada ljudi, pokazuje izveštaj kompanije za 2022. godinu.
Međutim, to je ipak samo jedna poslovna jedinica giganta koja gubi novac među šest takvih, a donela je „samo“ jednu milijardu juana prihoda u prvoj polovini 2023. godine. Ipak, to je samo delić od ukupno 310,9 milijardi juana kojima Huawei raspolaže.
Osim sa Changan Auto, kineski gigant razvija partnerstva i sa drugim automobilskim kompanijama kao što je Seres Group i Jianghuai Automobile, a sa jednim od njih razvija Aito električna vozila. Nova Huawei firma će, prema gigantu, biti angažovana u istraživanju i razvoju, proizvodnji, prodaji i servisu pametnih auto sistema i komponentnih rešenja. Njeno sedište trebalo bi da bude u Čongkingu, jugozapadnoj opštini u koju je takođe smešten i Changan Auto. Trenutno, sedište jedinice je u Šangaju.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji