Nvidia i MediaTek će sarađivati na razvoju digitalnih funkcija u automobilima

Tehnološki giganti Nvidia i MediaTek najavili su saradnju u razvijanju digitalnih funkcija u automobilima, takozvane platforme "povezanog vozila"

Nvidia i MediaTek će sarađivati na razvoju digitalnih funkcija u automobilima

Kompanije Nvidia i MediaTek najavile su danas da će se udružiti u razvijanju informativno-zabavnih, takozvanih “infotainment” sistema u vozilima, prenosi Reuters. Sistemi će moći da strimuju video ili igre, kao i da komuniciraju sa vozačima koristeći veštačku inteligenciju.

Tajvanski MediaTek će u svoje SoC čipsetove integrisati Nvidia grafička jezgra kao i softver, koje će potom isporučivati proizvođačima automobila za  informativno-zabavne displeje u vozilima, najavljeno je na tehnološkom sajmu Computex.

Dve kompanije su na sajmu u glavnom gradu Tajvana saopštile da bi MediaTek sistemi sa Nvidia softverom bili kompatibilni sa sistemima za automatsku vožnju. Displeji na kontrolnoj tabli vozila bi mogli da prikazuju okruženje oko vozila, a kamere bi pratile vozača.

Sa sajma su iz kompanija poručili da su automobilskoj industriji potrebne jake i kvalitetne kompanije poput njihovih, koje bi decenijama sarađivale sa industrijom što bi joj omogućilo da obezbedi čipove koji mogu da napajaju „svaki pojedinačni segment automobila“.

Displeji i kontrolne table u vozilima postaju sve složeniji tehnološki elementi, s obzirom na to da proizvođači automobila sve više dodaju funkcije poput multimedije, igara, alata koji se oslanjaju na veštačku inteligenciju, koji se mogu aktivirati glasom, sisteme za praćenje vozila kao i automatizovanu vožnju.

Najavljenom saradnjom, MediaTek i Nvidia dobijaju širi pristup tržištu od 12 milijardi dolara za platforme „povezanog vozila“. Izvršni direktor MediaTek Rik Tsai je istakao da su prvi proizvodi planirani već za kraj 2025. godine.

Dosad je Nvidia bila fokusirana na premijum automobilske brendove poput Jaguara i Mercedesa, dok je MediaTek svoju Dimensity Auto tehnologiju prodavala jeftinijim linijama vozila za masovno tržište.

To znači da partnerstvo može doneti proizvode na polovini puta između skupljih i jeftinijih modela, odnosno dostupnost srednjoj klasi stanovništva. Međutim, iz kompanija i dalje nisu identifikovali buduće kupce automobila kojima će proizvodi biti namenjeni.

Jedan od najvećih konkurenata kompanije MediaTek, američki Qualcomm se takođe „udvarao“ proizvođačima automobila, kada je ranije ove godine najavio saradnju sa drugom firmom SalesForce po pitanju razvoja istih funkcija.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi