Poslednjih desetak godina došlo je do postepene “tehnologizacije” auto industrije. Direktori auto-kompanija će vam reći da trend pokreću potrošači, zaluđeni svojim pametnim telefonima i tablet uređajima, iako postoje drugi razlozi zašto automobili dolaze sa displejima. To sa druge strane znači ugradnju nekih dodatnih opcija i uređaja u nove modele automobila. Pretplata u novim vozilima postaje sve popularniji vid prihoda.
Međutim, pored toga što se proizvođači konstantno trude da nas “osvoje” sjajnim gedžetima ili softverom u novim vozilima, u poslednje vreme pokušavaju da dođu i do unosne “ponavljajuće zarade” koja prilično raduje investitore u tehnološkom sektoru.
Ovi pokušaji čine da se kupci osećaju konstantno opterećeni nekim malim troškovima. Sada imamo i konkretne podatke koji pokazuju koliko su kupci zainteresovani za tehnologiju u svojim vozilima o čemu upravo govori nova AutoPacific anketa. Verujemo da mnogi neće biti iznenađeni rezultatom ovog istraživanja.
Mesečna pretplata u novim vozilima za neke dodatne funkcije
AutoPacific je pitao ljude koji žele da kupe novi automobil o njihovom interesu za 11 različitih povezanih funkcija u automobilu, počevši od interneta u automobilu po hipotetičkoj ceni od 15 dolara mesečno.
Samo 30 odsto ljudi je izjavilo da bi plaćalo ovu mesečnu pretplatu, što govori dosta.
Istraživanje je obuhvatilo tri kategorije vozila: vozila sa unutrašnjim sagorevanjem, plug-in hibridna električna vozila i vozila na baterije. Rezultati su pokazali da je 37% kupaca PHEV-a želelo ugrađen internet u automobilu, dok je taj procenat bio manji kod kupaca BEV-a (32%) i vozila sa unutrašnjim sagorevanjem (28%).
Ostale funkcije koje su bile obuhvaćene ovim istraživanjem su dobile manju popularnost od in-car Wi-Fi-ja. Na primer, samo 23% ispitanika je bilo zainteresovano za daljinsko upravljanje nekim funkcijama vozila putem pametnog telefona uz dodatnu mesečnu naknadu od 10 dolara.
Međutim, interesovanje je bilo veće kod kupaca PHEV-a i BEV-a (29% za svaku kategoriju), nego kod kupaca vozila sa unutrašnjim sagorevanjem (21%).
AutoPacific je takođe razvrstao svoje podatke prema starosnim grupama. Grupa od 30 do 39 godina je bila najzainteresovanija za povezane funkcije u automobilima – 28% želi da direktno strimuje video na infotainment ekranu, 20% želi da igra video igre na ekranu, a 18% želi video konferencije u automobilu.
Sa druge strane, grupa od 60 do 69 godina je bila najmanje zainteresovana za ove funkcije; samo 10% bi želelo video strimovanje u automobilu, a video konferencije i video igre su bile još manje popularne (5% i 4%).
Možemo da zaključimo da proizvođači automobila forsiraju pretplate, ali interesovanje potrošača jednostavno ne postoji.
Iskreno sam očekivao manji procenat kada sam pročitao naslov, 30% nije malo.
Ovaj sistem pretplata mi ide na živce, uskoro nećeš ništa više moći da kupiš nego ćeš sve iznajmljivati...
Samo čekam dan kada ću ići u Uradi Sam da se "subscribe-ujem" na čekić i da dobijem 200 udaraca mesečno u osnovnom paketu + 10 dinara po svakom sledećem udarcu.