Scania najavila bateriju za kamione koja traje 1,5 miliona kilometara

Scania i Northvolt su juče predstavili bateriju za kamione na elektro-pogon za koju tvrde da neće biti potrebe za menjanjem i da traje 1,5 miliona kilometara

Scania najavila bateriju za kamione koja traje 1,5 miliona kilometara

Švedski proizvođač komercijalnih vozila Scania i švedski proizvođač baterija Northvolt rade zajedno od 2017. godine na razvoju baterije za teška komercijalna vozila. Oni tvrde da je u testovima validacije njihova litijum-jonska ćelija uspešno pokazala sposobnost da u vidu baterije za kamione traje tokom njegovog životnog veka.

Ćelija ima kapacitet od 157 Ah i nominalni napon od 3,6 V. Kompanije takođe tvrde da je ugljenični otisak ove ćelije za dve trećine manji od onoga što trenutno imamo na tržištu.

Prizmatična ćelija – kruta i pravougaona – proizvodi se električnom energijom dobijenom bez upotrebe fosilnih goriva, već isključivo hidro i vetro energijom u Northvolt Ett gigafabrici u severnoj Švedskoj. Kasnije ove godine, Scania će pokrenuti novu fabriku baterija u gradu Södertälje, gde će sastavljati baterijske ćelije u pakete baterija kako bi počeli sa proizvodnjom velikih električnih kamiona, piše Electrek.

Potencijalno rešenje za čitavu industriju električnih vozila

Električna vozila (EV) su po mnogima budućnost transporta, koja obećavaju čistiji i održiviji način kretanja. Međutim, jedan od najvećih izazova sa kojima se suočava masovniji prelazak na električne automobile je razvoj pouzdane i pristupačne mreže punjača, ali i činjenica da vozači nemaju previše poverenja u trajanje baterije.

Što se tiče mreže punjača, to je priča za sebe, ali mnogo se pisalo i o tome koliko ume da bude skupa popravka, odnosno zamena baterije u električnom vozilu. U nekim slučajevima su cene zamene išle i preko 20.000 dolara. Pored toga, tržište električnih polovnjaka je takođe nestabilno, jer vozači ne žele da kupe vozilo koje je već “trošilo i potrošilo” bateriju.

Ukoliko ćelija koju proizvode Scania i Northvolt zaista može da traje tokom  životnog veka kamiona, bez potrebe zamene novom baterijom i ukoliko tehnologiju prilagode za standardne električne automobile, postoji mogućnost da će se time rešiti jedan od najvećih problema koji vozači danas imaju sa električnim vozilima.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.