Švedski proizvođač komercijalnih vozila Scania i švedski proizvođač baterija Northvolt rade zajedno od 2017. godine na razvoju baterije za teška komercijalna vozila. Oni tvrde da je u testovima validacije njihova litijum-jonska ćelija uspešno pokazala sposobnost da u vidu baterije za kamione traje tokom njegovog životnog veka.
Ćelija ima kapacitet od 157 Ah i nominalni napon od 3,6 V. Kompanije takođe tvrde da je ugljenični otisak ove ćelije za dve trećine manji od onoga što trenutno imamo na tržištu.
Prizmatična ćelija – kruta i pravougaona – proizvodi se električnom energijom dobijenom bez upotrebe fosilnih goriva, već isključivo hidro i vetro energijom u Northvolt Ett gigafabrici u severnoj Švedskoj. Kasnije ove godine, Scania će pokrenuti novu fabriku baterija u gradu Södertälje, gde će sastavljati baterijske ćelije u pakete baterija kako bi počeli sa proizvodnjom velikih električnih kamiona, piše Electrek.
Potencijalno rešenje za čitavu industriju električnih vozila
Električna vozila (EV) su po mnogima budućnost transporta, koja obećavaju čistiji i održiviji način kretanja. Međutim, jedan od najvećih izazova sa kojima se suočava masovniji prelazak na električne automobile je razvoj pouzdane i pristupačne mreže punjača, ali i činjenica da vozači nemaju previše poverenja u trajanje baterije.
Što se tiče mreže punjača, to je priča za sebe, ali mnogo se pisalo i o tome koliko ume da bude skupa popravka, odnosno zamena baterije u električnom vozilu. U nekim slučajevima su cene zamene išle i preko 20.000 dolara. Pored toga, tržište električnih polovnjaka je takođe nestabilno, jer vozači ne žele da kupe vozilo koje je već “trošilo i potrošilo” bateriju.
Ukoliko ćelija koju proizvode Scania i Northvolt zaista može da traje tokom životnog veka kamiona, bez potrebe zamene novom baterijom i ukoliko tehnologiju prilagode za standardne električne automobile, postoji mogućnost da će se time rešiti jedan od najvećih problema koji vozači danas imaju sa električnim vozilima.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji