Zašto je izgradnja efikasne mreže punjača za EV skoro nemoguća misija

Izgradnja pouzdane mreže punjača za EV je izazovan poduhvat, zbog visokih troškova i ograničene dostupnosti potrebnih materijala kao što su bakar i litijum.

Zašto je izgradnja efikasne mreže punjača za EV skoro nemoguća misija

Električna vozila (EV) su po mnogima budućnost transporta, koja obećavaju čistiji i održiviji način kretanja. Međutim, jedan od najvećih izazova sa kojima se suočava masovniji prelazak na električne automobile je razvoj pouzdane i pristupačne mreže punjača.

Izgradnja razgranate mreže za punjenje električnih vozila nije lak poduhvat, jer razne prepreke stoje na putu realizacije jednog takvog projekta. Generalno, postoje tri ključna faktora koji stoje na putu izgradnje efikasne mreže za punjenje električnih vozila i čine ga gotovo nemogućom misijom. Visoki troškovi izgradnje infrastrukture za punjenje i potreba za lakim i pristupačnim opcijama punjenja predstavljaju ključne probleme. Ali, najvažniji faktor je ograničena dostupnost kritično potrebnih materijala poput bakra i litijuma koji se koriste u EV baterijama i infrastrukturi punjača.

Skupo je, nezamislivo skupo

Visoka cena je jedan od najvećih izazova u izgradnji mreže za punjenje električnih vozila. Infrastruktura potrebna za podršku masovnoj upotrebi električnih vozila je značajna, a početna investicija bila bi strateškog tipa, što u svakodnevnom žargonu znači – prilično skupa.

Ovo uključuje ne samo troškove instaliranja stanica sa punjačima, već i troškove nadogradnje električne mreže kako bi se podržala veća potražnja za električnom energijom. Štaviše, pošto je infrastruktura za punjenje još uvek u ranoj fazi razvoja, postoji nekoliko ekonomija obima koje bi pomogle da se vremenom nadoknade troškovi.

Ovo čini izgradnju efikasne i širom dostupne mreže za punjenje električnih vozila finansijski izazovnom. Takav jedan projekat je praktično neizvodljiv za kompanije i vlade u zemljama sa malim budžetima.

Pored troškova izgradnje infrastrukture za punjenje, postoje tekući troškovi održavanja i operativni troškovi. Stanice za punjenje zahtevaju redovno održavanje i popravke, što može biti vrlo skupo, posebno za stanice za brzo punjenje koje se često koriste.

Struja je danas papreno skup energent

Cena električne energije je još jedan faktor koji može uticati na pristupačnost EV punjenja. U nekim oblastima, cena električne energije tokom perioda veće potrošnje npr u zimskom periodu, može biti znatno veća, što može odvratiti vlasnike električnih vozila da pune svoja vozila tokom tog perioda.

Uprkos ovim izazovima, u toku su napori da se smanje troškovi izgradnje i rada infrastrukture za punjenje električnih vozila, kao što su partnerstva između javnih i privatnih firmi i korišćenje obnovljivih izvora energije za napajanje stanica za punjenje.

Potrebne su jednostavne i i lako pristupačne stanice sa punjačima

Još jedna u nizu prepreka sa kojom se suočava razvoj lako dostupne mreže za punjenje električnih vozila je potreba za praktičnim i pristupačnim opcijama punjenja. Da bi električna vozila postala popularnija, stanice za punjenje moraju biti instalirane na pogodnim i dostupnim lokacijama, kao što su tržni centri, poslovne zgrade i stambena područja.

Štaviše, proces punjenja mora da bude što je moguće lakši i brži kako bi se podstakao ubrzani prelazak i masovnija upotreba EV. Dok broj stanica za punjenje raste, još uvek postoje značajne praznine u mreži, a mnogi ljudi i dalje izražavaju zabrinutost i sumnju u vezi dometa i dostupnosti stanica sa punjačima na dužim putovanjima.

Vlasnici električnih vozila moraju biti u mogućnosti da lako i brzo lociraju i dođu do stanica za punjenje, posebno tokom dugih putovanja. Ovo zahteva koordinisani napor između vladinih agencija, privatnih kompanija i drugih zainteresovanih strana kako bi se osiguralo da su stanice za punjenje strateški locirane i lako dostupne.

Pored toga, proces punjenja će morati da postane praktičniji i efikasniji kako bi se podstaklo usvajanje EV. Jedan takav primer je Tesla koja je nedavno otključala svoju mrežu punjača i drugim proizvođačima automobila. Neke kompanije razvijaju tehnologiju za smanjenje vremena punjenja i poboljšanje ukupnog korisničkog iskustva, kao što su bežično punjenje i zamena baterija.

Rezerve bakra i litijuma za infrastrukturu električnih vozila su sve manje

Ograničena dostupnost ključnih materijala kao što su bakar i litijum je značajna prepreka u razvoju infrastrukture za punjenje električnih vozila. Ovi materijali su neophodni i za EV baterije i za infrastrukturu punjača. Sa očekivanim porastom potražnje, stabilno snadbevanje ovim neophodnim materijalima biće veliki izazov.

Sam proces proizvodnje u vidu rudarenja i ekstrakcije ovih materijala su skupi i štetni po životnu sredinu. Ovaj nedostatak kritičnih materijala mogao bi dovesti do prekida lanca snabdevanja i povećanja cena, u velikoj meri ometajući razvoj industrije električnih vozila.

Sve manja dostupnost bakra i litijuma je izazov sa kojim se suočava industrija električnih vozila. Dostupnost ovih materijala u bliskoj budućnosti mogla bi negativno uticati na izgradnju mreža za punjenje električnih vozila. Navedeni materijali su ključni za izgradnju kvalitetne infrastrukture za punjenje, uključujući kablove, transformatore i same punjače. Sve veća potražnja za električnim vozilima i infrastrukturom za punjenje već u ovom momentu opterećuje globalni lanac snabdevanja, a ograničena dostupnost ovih materijala mogla bi da pogorša situaciju.

Rešenje ipak postoji, ali uz dosta truda, novca i široko angažovanje

Kao odgovor, EV industrija treba da istraži alternativne materijale za infrastrukturu punjača i investira u programe reciklaže kako bi se smanjila zavisnost za rudarskom industrijom. Od ključne je važnosti pronaći održiva rešenja i alternative za sve manju dostupnost ovih materijala kako bi se obezbedio kontinuiran rast i uspeh industrije električnih vozila, piše hotcars.

Izgradnja široke i lako dostupne mreže punjača za električna vozila je kritični preduslov za masovno usvajanje i prelazak EV, ali je takođe ogroman poduhvat. Visoka cena izgradnje infrastrukture za punjenje, potreba za pogodnim i pristupačnim opcijama punjenja i ograničena dostupnost kritičnih materijala su značajne prepreke koje se moraju prevazići da bi se ova vizija ostvarila.

Međutim, postoje i znaci napretka, jer vlade i kompanije širom sveta ulažu ogroman napor i novac u infrastrukturu za punjenje i istraživanje tehnologije baterija. Ukoliko možemo da nastavimo da radimo na rešenjima za prevazilaženje navedenih problema, moći ćemo da izgradimo održiviju budućnost za transport i ono najvažnije – očuvamo životnu sredinu zdravijom, a našu planetu čistijom.

Interesuje nas pod kojim uslovima biste vaš postojeći automobil na fosilno gorivo zamenili onim na struju? Šta vas najviše sprečava u ovom trenutku da se opredelite na prelazak i kupovinu električnog vozila? Da li je to cena ili nedostupnost električnih punjača, čekanje u redu za punjenje automobila ili nešto treće? Pišite nam o tome.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi