Upravo kada ste pomislili da u automobilskoj industriji ne može biti veća gužva, još jedan igrač želi da uđe u nju. U pitanju je proizvođač televizora Sharp, koji u proizvodnji vozila namerava da sarađuje sa kompanijom Foxconn, najvećim svetskim proizvođačem elektronske opreme po ugovoru (poznatijom kao jedna od kompanija koja proizvodi iPhone). Njihov prvi zajednički poduhvat je ovo.
LDK+ je električno vozilo sa upitno šarmantno kockastim oblikom i nekim zanimljivim karakteristikama iznutra i spolja. Ovaj putnički model započeo je život kao Foxconnov crossover Model C pre nego što je transformisan u minivan. Sharp je iskoristio taj masivni krov postavljajući solarne panele za punjenje baterije ili napajanje vašeg doma. Tu je i zasebna “skladišna baterija” koja dodatno koristi prednosti dvosmernog punjenja, služeći kao izvor energije u slučaju vanrednih situacija poput nestanka struje uzrokovanog prirodnim fenomenom.
Prostrana unutrašnjost je dovoljno velika da primi ogroman ekran od 65 inča i zadnja sedišta koja se rotiraju. Sharp kaže da LDK+ koristi veštačku inteligenciju koja prikuplja informacije od kućnih aparata kako bi prilagodio klima uređaj i osvetljenost ekrana. Taj masivni ekran montiran pozadi nije samo za zabavu, već može služiti i kao mobilna kancelarija.
Tehničke specifikacije za sada ostaju obavijene misterijom. Međutim, znamo da se koncept iz 2021. godine razvio u proizvodni model koji je već u prodaji na Tajvanu kao Foxtron Model C. Ako niste upoznati s imenom, Foxtron je zajedničko preduzeće između kompanije Yulon, matične firme Luxgena, i Foxconna.
Serijski SUV ima 231 konjsku snagu, obrtni moment od oko 339 Nm i domet od oko 500 km, iako po previše optimističnom Novom evropskom ciklusu vožnje (NEDC). Električno vozilo je dugo 469 cm, široko 189,5 cm i visoko 162,5 cm, sa međuosovinskim rastojanjem od 292 cm. Ipak, Sharpov električni minivan ima drugačije proporcije. Što se tiče težine, Foxtron Model C teži oko 1.950 kg.
“Automotive News” je razgovarao sa zvaničnikom Sharpa o ambicijama kompanije da uđe u automobilski sektor. Kazuma Naito, menadžer razvoja softvera u Sharpovoj diviziji Next Innovation, rekao je da je cilj početi sa prodajom automobila do 2030. godine. Priznao je da je vremenski okvir trenutno “labav cilj”.
S obzirom na to da Foxconn poseduje kontrolni udeo od 66% u Sharpu, nije iznenađenje da će dve kompanije ponovo sarađivati kako bi donele električna vozila na tržište do kraja decenije. U prvoj fazi, Sharp želi da prodaje električne automobile u Japanu, proizvedene u zemlji ili negde drugde od strane Foxconna, potencijalno u Kini.
Sharp neće biti jedini tehnološki gigant iz Zemlje izlazećeg sunca koji ulazi u automobilsku industriju u poslednjih nekoliko godina. Sony se udružio sa Hondom kako bi pokrenuo zajedničko automobilsko preduzeće pod nazivom Sony Honda Mobility, koje će doneti električni sedan Afeela na tržište 2025. godine. SUV će uslediti 2027. godine, a veruje se da će jeftiniji kompaktni model debitovati najranije 2028. godine, prenosi Motor1.
Govoreći o tehnološkim kompanijama koje prave automobile, dugo najavljivani Apple Car je otkazan još u februaru, uprkos investiciji od više od 10 triliona dolara tokom decenije, prema nedavnom izveštaju “The New York Timesa”.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji