Volkswagen je održao pregovore o korišćenju Huawei softvera u svojim automobilima u Kini, nadajući se da će to podstaći napore za osvajanje većeg udela na najvećem svetskom tržištu električnih vozila. Huawei softver mogao bi da bude prvi korak na ostvarenju tog cilja.
Volkswagen divizija za razvoj softvera, CARIAD, opterećena je problemima praktično od njenog osnivanja 2020. godine. Problemi sa budžetom i razna kašnjenja dovela su do zastoja u lansiranju novih električnih vozila kao što su Audi X6 e-tron i Porsche Macan. U kolikom je problemu VW kada je reč o razvoju njihovog vlasničkog softvera, svedoči i činjenica da je Oliver Blum, izvršni direktor VW-a, ovog meseca smenio skoro sve izvršne direktore iz te divizije, piše Financial Times.
VW grupa, koja uključuje brendove kao što su Audi i Porsche, ukupno prodaje više automobila nego bilo koji drugi proizvođač u Kini, ali na brzorastućem i potencijalno unosnom tržištu električnih vozila, VW brend je na devetom mestu iza rivala kao što su Tesla i BYD, sa tržišnim udelom od svega 2 procenta.
U pokušaju da se pozicionira bolje na tržištu električnih vozila u zemlji, nemačka grupacija je nedavno postavila strategiju “U Kini, za Kinu” i najavila je ulaganja vredna skoro 4 milijarde evra, između ostalog, i u autonomna vozila.
Deo te strategije je, naravno, i nadogradnja postojećih platformi boljim funkcijama za zabavu i pomoć pri vožnji, koje kineski proizvođači očekuju od novijih vozila.
Partnerstvo uprkos sankcijama
Pokušaji VW grupe da uspostavi dublje veze sa kineskim tehnološkim grupama kao što je Huawei dolaze uprkos naporima SAD i Evrope da smanje svoju izloženost Kini.
Ovaj tehnološki gigant postao je simbol američko-kineskih tenzija otkako je Vašington izrazio zabrinutost da njihova telekomunikaciona infrastruktura predstavlja rizik za nacionalnu bezbednost. SAD su zabranile kompaniji Huawei pristup tehnologiji za proizvodnju čipova i od američkih kompanija traže posebne licence kako bi mogle da posluju sa kineskom kompanijom.
Jedna osoba upoznata sa razgovorima između VW-a i kineskih kompanija rekla je da su diskusije odražavale “koliko su sankcije veliki problem za grupu kao što je VW”.
Druga osoba je rekla da je VW takođe svestan da bi kineski softverski partner mogao da privuče kineske kupce koji su “naklonjeni lokalnim dobavljačima i opsednuti pričom o odlučnosti Kine da postane samodovoljna”.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji