Istraživanje centra za suzbijanje mržnje na digitalnim medijima pokazuje da će Twitter zaraditi 19 miliona na godišnjem nivou od samo nekoliko ozloglašenih korisnika. Zabranjeni nalozi generišu prihod od oglašavanja, a pomenuta dolazi samo od 10 naloga, koji su zabranjeni u proteklom periodu.
Istraživači su se bavili trenutnim aktivnostima sa 10 profila kažnjenih zbog govora mržnje ili teorija zavera. Nalozi su vraćeni vlasnicima, posle odluke Ilona Maska da kupi društvenu mrežu. Grupa uključuje brojne uticajne profile poznate po ekstremnim stavovima i teorijama zavera. Među odabranima je „Daily Stormer“ Endrua Englina, poznatog antivaksera Roberta Melouna i američkog desničarskog portala Gateway Pundit.
Zabranjeni nalozi i profit
U nastojanju da odrede opseg objava i broj reakcija na njih, istraživači su tokom decembra i januara analizirali skoro 10.000 tvitova sa pomenutih profila u periodu od 47 dana. Rezultati analize kažu da su „tokom jednog dana sporni Twitter nalozi ukupno imali oko 54 miliona impresija“.
„Projekcijom ovog preseka na 365 dana, može se očekivati da će profili privući oko 20 milijardi impresija na godišnjem nivou“, stoji u izveštaju.
Za određivanja prihoda koji bi sporni nalozi mogli doneti platformi Twiter, istraživači su kreirali tri nova, kako bi pratili objave korisnika o kojima je podnet izveštaj. Autori studije otkrivaju da se plaćeni oglas prosečno pojavljuje na svakih 6,7 objava. Zahvaljujući podacima kompanije za analizu Brandwatch došlo se do saznanja „da prosečna cena Twitter oglasa iznosi 6,46 dolara na 1.000 impresija“. Ovaj podatak ukazuje da bi procenjeni godišnji prihod društvene mreže Twitter od zabranjenih naloga mogao iznositi oko 19 miliona dolara.
Iako ove procene nisu tačni podaci o zaradi, mogu se tumačiti kao jasan pokazatelj vrednosti naloga sa ekstremnim sadržajem za menadžment platforme Twitter. Jasno je da bi prihod bio veći ukoliko kompanija odluči da vrati pristup nalozima koji se i dalje nalaze pod zabranom, prenosi Engadget.
Mask sprema amnestiju zabranjenih naloga
Svi nalozi navedeni u izveštaju nekada su bili trajno opozvani na Twitteru, ali je Ilon Mask posle dolaska na čelo kompanije obećao „opštu amnestiju“ korisnicima koji nisu prekršili zakon. Menadžment planira da još jednom razmotri žalbe većeg broja korisnika koji žele povratak na mrežu. Razvijaju se i specijalne metode verifikacije, kako bi se utvrdio kredibilitet korisnika.
U međuvremenu, prihodi platforme od oglašavanja doživeli su krah posle Maskovog dolaska na čelo kompanije. Brojni renomirani oglašivači povukli su se sa platforme, pa su prihodi pali za 40 odsto. Mask je krajem januara izjavio da će ukinuti Twitter reklame, ali podaci o padu prihoda mogli bi promeniti strategiju.
Izveštaji pokazuju da su se oglasi nekih istaknutih klijenata pojavili pored uvredljivih objava ekstremista. Tako se na primer oglas kompanije Prime Video našao pored objave koja vređa žene, a NFL reklama blizu netačnih informacija o delovanju vakcina.