Kada je izašla Xbox konzola Serije X, ne samo da je izgledala kao računar sa svojim kockastim dizajnom poput tornja, već se i ponašala kako takva, zahvaljujući mogućnostima nadogradnje hardvera koje su omogućile pokretanje igara u različitim grafičkim režimima sličnim PC-u. Sada, kako se približavamo sledećoj generaciji Xbox platforme, izgleda da će Microsoft dodatno smanjiti razliku između Xbox konzole i PC računara.
Kada je Fil Spenser, izvršni direktor Microsoft gejming odeljenja najavio potencijalne promene u okviru Xbox platforme, nekako u isto vreme procurili su interni dokumenti koji otkrivaju povećani fokus unutar kompanije Microsoft na očuvanje Xbox igara i unapređenje kompatibilnosti unazad. Kada sve ovo stavimo pod isti krov, izgleda da ćemo uskoro videti kako Microsoft kombinuje najbolje elemente Windows-a i Xbox-a za svoju sledeću generaciju konzola.
Spenser je nedavno izjavio za Polygon da Xbox tim razmatra otvaranje svog ekosistema i integraciju PC prodavnica kao šti su EpicGames Store i Itch.io. Ovo je radikalan korak u razmišljanju o modelu Xbox konzole, a Spenser obično ne daje ovakve naznake osim ako Microsoft ozbiljno ne razmatra ove ideje. Da bi se otvorile Xbox prodavnice i usvojili otvoreniji modeli, nekoliko stvari mora da se promeni unutar kompanije Microsoft. Prvo i najvažnije, konzola će morati da bude sposobna za pokretanje PC igara, ističe TheVerge.
Ovo ne znači da će vlasnici Xbox konzola odjednom morati da koriste Windows desktop sa Start menijem i Bing pretragom, ali bi moglo da znači da če buduća Xbox konzola više zavisiti od razvoja igara sličnih onim na PC računarima. Microsoft već godinama pokušava da smanji razliku u razvoju igara između ova dva sistema, koristeći projekte kao što je GameCore, metodu koja olakšava programerima pakovanje igara koje koristi Xbox i PC usluge i pokreću ih kao aplikacije zasnovane na „kontejnerima“ (npr. Docker kontejner).
Iako je Microsoft najavio „najveći tehnički skok ikada” za svoju sledeću Xbox konzolu, kompanija je takođe formirala novi tim posvećen očuvanju postojećih Xbox igara. Izgleda da je ovaj tim postavljen da promeni percepciju da su Xbox i PC igre dva odvojena entiteta, dok istovremeno osigurava da postojeće igre i dalje rade na budućim konzolama koje će usvojiti ovaj novi pristup.
Ovo bi omogućilo da Xbox podrži mnogo veći broj igara i olakša programerima rad.
Ako Microsoft krene ovim putem, otvaranje Xbox platforme za konkurentske računarske prodavnice doneće značajne promene u ekonomiji Xbox hardvera. Microsoft obično prodaje Xbox konzole sa gubitkom koji nadoknađuje prodajom igara. Uvođenje PC prodavnica na Xbox može da oteža ovu strategiju i naposletku rezultira skupljim konzolama.
Ipak, otvoriti osnovni model Xbox-a da više liči na PC takođe bi moglo da omogući nezavisnim proizvođačima da se lakše integrišu u Xbox ekosistem u budućnosti. Ovo ne znači da se Microsoft udaljava od Xbox hardvera, ali ako ulaže više u softverske inicijative za otvaranje platforme, zašto ne proširiti tu ideju na više hardvera.
Moguće promene na Xbox platformi će takođe imati implikacije na prenosne računare, što je deo šire strategije kompanije Microsoft. Još jedna američka kompanija koja se bavi razvojem softvera i video igara – Valve, dokazao je da je Steam Deck održiva konzola, godinama nakon što je pokušao i nije uspeo da pretvori Steam mašine u nešto slično Xbox-u. Steam Deck pokreće prilagođeni Linux OS koji koristi Proton, sloj kompatibilnosti za pokretanje Windows igara na Linux-u. Proton je bio ključni faktor za uspeh Steam Deck-a, jer bez njega, programeri bi morali da ulože mnogo više truda da bi prebacili svoje igre na Linux.
Steam Deck možda je do sada prodao samo nekoliko miliona jednica, ali predstavlja najveću pretnju za Xbox i PC igre zasnovane na Windows-u ikada. Valve je uspeo da stvori iskustvo poput konzole za PC igre i ima pristup svim najboljim ekskluzivnim igrama za Xbox i PlayStation preko svoje Steam prodavnice.
Neke glasine ukazuju da Microsoft radi na Xbox ručnoj konzoli i iako se ne očekuje da će tradicionalna Xbox konzola sledeće generacije raditi na čipovima zasnovanim na ARM arhitekturi, verovatno će imati više smisla u Xbox ručnoj varijanti. Govoreći o ručnim konzolama, u intervjuu za Polygon, Spenser je dodao da „želi da može da pokrene Xbox aplikaciju preko celog ekrana, ali u kompaktnom režimu”.
Ako Microsoft uspe u svojoj ideji da spoji Xbox i Windows zajedno, mogao bi zaista da ostvari svoju viziju „Xbox svuda” – ideju da je svaki ekran Xbox.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji