Microsoft i Activision formirali novi tim u Blizzardu za razvoj AA naslova

Microsoft formira novi razvojni tim unutar Blizzarda, koji uključuje zaposlene iz Kinga, za rad na manjim "AA" igrama unutar voljenih franšiza

Microsoft i Activision formirali novi tim u Blizzardu za razvoj AA naslova

Tokom proteklih nekoliko nedelja, razni zaposleni iz King podružnice Microsoft-a ažurirali su svoje LinkedIn profile kako bi odražavali zanimljiv novi pravac u karijeri.

Prošle godine, Microsoft je završio akviziciju Activision-Blizzard-a za vrtoglavih 72 milijarde dolara. Kupovina je dala kontrolu nad mega franšizama kao što su World of Warcraft, Call of Duty i King mobilne igre poput Candy Crush Saga. Uticaj na Xbox-ov finansijski rezultat je već vidljiv, pri čemu Microsoft beleži ogroman rast od 61% iz godine u godinu u svojoj gaming diviziji, uglavnom zahvaljujući Activision-Blizzard operacijama na PC-u, konzolama za igre i mobilnim uređajima. Međutim, Microsoft ne staje na tome.

Neki izvori ukazuju da su Microsoft i Activision odobrili formiranje novog tima unutar Blizzard podružnice, sastavljenog uglavnom od zaposlenih iz King-a. Blizzard je poznat po voljenim franšizama kao što su Warcraft, StarCraft, Diablo i Overwatch, a Microsoft je zainteresovan da te franšize neguje i promoviše više nego što je to Activision ranije činio.

Sci-fi strategijska serija StarCraft je, na primer, praktično bila zapostavljena od StarCraft Remastered iz 2017. godine, a izvršni direktor Xbox-a, Phil Spencer, sam je pominjao StarCraft tokom intervjua o akviziciji u proteklih nekoliko godina. Ipak, potrebni su timovi za rad na ovim klasičnim franšizama, a to je upravo ono što Microsoft planira da uradi.

U tom smislu, Microsoft-ov i Activision-ov novi tim unutar Blizzard-a će izgleda biti zadužen za rad na “AA” manjim igrama zasnovanim na postojećim franšizama unutar Blizzard univerzuma. S obzirom na King-ovo iskustvo u mobilnim igrama, moguće je da će to biti mobilne igre namenjene podršci planiranoj Xbox mobilnoj prodavnici za iOS i Android — iako nije sasvim sigurno da će biti ograničene isključivo na mobilne uređaje.

S obzirom na Microsoft-ovu platformski-agnostičku strategiju preko mobilnih uređaja, PC-a i konzola, sasvim je moguće da bi svaki novi projekat mogao raditi na više platformi. Izvršni direktor Microsoft-a, Satya Nadella, nedavno je opisao kako želi da Xbox fokusira na trostruki pristup igrama preko tih tačaka, sa Xbox konzolom u centru.

Izvori nam govore da Microsoft želi da istraži i eksperimentiše sa pronalaženjem uspeha iz manjih timova koji su takođe integrisani sa većom organizacijom, gotovo u Nintendo stilu radi neometane saradnje. Microsoft i drugi veliki izdavači sve su više zabrinuti zbog monstruozno rastućih troškova razvoja AAA igara, a bliska saradnja studija je jedan od načina na koji Microsoft istražuje smanjenje troškova.

Microsoft želi manje i agilnije timove za razvoj igara

Mnoge od najvećih priča o uspehu u industriji u poslednje vreme dolaze iz jedinstvenih ideja manjih timova. Setimo se igara poput Balatro, Palworld, Vampire Survivors, Among Us, pa čak i nekih internih Microsoft igara poput Sea of Thieves i Grounded.

Mnoge od ovih igara su razvijene od strane relativno malih timova, a u nekim slučajevima i solo programera. Ipak, mnoge od ovih igara su postale izuzetno popularne zahvaljujući inovativnom gameplay-u i u nekim slučajevima, svojoj sposobnosti da se brzo prilagode novim trendovima. Nažalost, mogli biste se zapitati zašto je Microsoft odlučio da zatvori Tango Gameworks, developera Hi-Fi Rush, koji se nije uklapao u ovu strategiju.

Prema nekim informacijama, to je bilo isključivo zbog njegove geografske lokacije u Japanu, što je otežavalo logističku saradnju među studijima. U svakom slučaju, kako su se navike igrača razvijale poslednjih godina, industrija prolazi kroz bolne promene, a smanjenje troškova je veliki deo toga.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Samo ove nedelje, Bungie, developer Destiny-ja, najavio je veliki broj otpuštanja, što odražava teška vremena s kojima se suočavaju veći AAA timovi. Destiny 2 je izuzetno popularna igra, ali je takođe astronomski skupa za održavanje i razvoj.

Uporedive igre kao što su World of Warcraft imaju pretplatu, dok druge možda imaju agresivnu (ili čak predatorsku) monetizaciju unutar aplikacije kako bi ostale profitabilne. Ukupno vreme igranja je smanjeno prema većini analiza, što prisiljava skupe igre sa uslugom da preispitaju svoj pristup.

“AA” igre se odnose na naslove koje razvijaju manji timovi sa nižim budžetima, u poređenju sa “AAA” naslovima. Novi King studio je posebno prilagođen za agilnost, izbegavajući birokratske prepreke koje mogu nastati u većim timovima.

Microsoft je takođe reorganizovao neke od svojih postojećih studija prema ovoj misli, sa Halo developerom 343i koji sada ima pojednostavljen organizacioni stil jednog tima, napuštajući svoj raniji format sa više timova koji je često citiran kao problematičan u pogledu komunikacije. The Verge je nedavno napomenuo da se Xbox sada preselio u jednu zgradu odeljenja u sedištu u Redmondu, specifično kako bi poboljšao komunikaciju i saradnju, izveštava Windows Central.

Ostaje da se vidi na čemu će novi King tim raditi i da li će to biti zaista dobre igre ili prosta eksploatacija voljenih brendova poput Stracrafta.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi