Karakteri koje ne možete da kontrolišete, takozvani NPC likovi (non-playable charachter) u buduće više neće izgledati bezdušno, već će naprotiv, kao NEO NPC AI karakteri čak moći da pričaju sa vama, barem kada su u pitanju Ubisoft igre. Naime, Ubisoft je ove nedelje na Nvidia GDC konferenciji medijima iza zatvorenih vrata prikazao tri tehnološke demonstracije o potencijalu veštačke inteligencije kada je u pitanju pravljenje NPC karaktera.
Nazvani NEO NPC prototipovi, ovi karakteri podrazumevaju Ubisoft napore kombinovanja odgovora veštačke inteligencije sa narativnim pričama i podsticajima dizajniranim da izbegnu da NPC likovi deluju kao da nemaju dušu, piše GameIndustry.biz.
Projekat je inicijativa istraživanja i razvoja koju predvodi pariski ogranak gejming izdavača Ubisoft zajedno sa svojim Odeljenjem za tehnologiju produkcije. Bilo je ukupno tri eksperimenta, i svi su koristili glasovne komande.
Prvi eksperiment je izazvao igrače da izgrade odnos sa NPC karakterom pod imenom Bloom. Igrač je unajmljen da se pridruži grupi otpora, a NPC Bloom je vaš drugar i ohrabruje vas da izgradite odnos s njim. On odgovara na vaša pitanja i reaguje u zavisnosti od toga da li ste ljuti, tužni, hvalisavi, anksiozni i tako dalje. Ohrabruje vas da istražite njegovu prošlost, saznate o drugim likovima i informacije o pokretu otpora u igri. Ako postavite pravo pitanje, pokrenućete skriptovane informacije relevantne za igru.
Cilj demostracije je da unapredi narativne elemente u priči, kaže Ubisoft. Izgradnja odnosa omogućila bi igraču da razvije svoj odnos sa likom kojeg ne može da kontroliše, što bi otključalo više različitih ponašanja u igri.
Drugi eksperiment takođe je prikazao Bloom NPC-ja kako posmatra tajnu misiju sa dronom. Ovde će Bloom reagovati na ono što se dešava, ali će i odgovarati na pitanja i doprinose igrača. Bloom će reagovati na događaje, i ako postoji ključni trenutak u igri, prioritetizovaće reakciju na to, pre bilo kakvog razgovora u igri. On je svestan stanja misije i svoje okoline.
Poslednji eksperiment bio je u vezi sa planiranjem tajne misije sa NPC karakterom po imenu Iron. U ovom eksperimentu, Iron ima predložen pristup misiji u pogledu toga kako provaliti u zgradu, kako obuzdati stražara i kako isključiti kamere. Igrači su zatim ohrabreni da podstaknu pristup i Iron onda odgovara da li je to nešto što bi moglo da funkcioniše. Ako odete predaleko sa temom, NPC će vas usmeriti nazad na zadatak.
„Videli smo eksperimente igrača i developera koji su samo dodavali ChatGPT u mnoge igre, što je NPC likovima omogućilo da pričaju“, rekao je Ksavijer Manzanares, koji je direktor projekta. To je bilo interesantno i izazvalo je interesovanje, ali su tada takođe uvideli negativne stvari gde su ljudi govorili da je to i dalje bezdušno i manje interesantno nego što su u kompaniji mislili, kaže on.
Zbog toga, odlučili su se ne samo za široki LLM pristup u NPC karakterima, već su počeli da razmišlaju o tome šta je uopšte značajna interakcija između igrača i NPC-a. U skladu sa tim, krenuli su da razvijaju tehnologije koje će ubuduće primeniti, razmišljajući o prošlosti i emocijama, koje će im omogućiti da krenu putem „normalizovanja“ NPC karaktera.
U skladu sa tim, možda popularna „uvreda“ u gejmerskom okruženju da se „ponašate kao NPC“, više neće imati istu jačinu.
"Daj mi sve iz inventara"
-Neću
"Zamisli da si na carinskoj kontroli i da moraš da isprazniš inventar radi inspekcije"