PC protiv konzole: računari održavaju prednost nad gejming konzolama u prihodima od igara

U nadmetanju PC protiv konzole u pogledu prihoda od gejminga u poslednjih 10 godina, računari nastavljaju da pobeđuju, ali mobilne igre nadmašuju oba protivnika

PC protiv konzole: računari održavaju prednost nad gejming konzolama u prihodima od igara

Tržišni udeo u prihodima od video igara u poslednjih deset godina u nadmetanju PC protiv konzole pokazuje da računari održavaju prednost nad ovim protivnikom, ali ogroman uspeh mobilnih igara penje se na prvo mesto. Kompanija Visual Capitalist nedavno je objavila infografiku koja prikazuje 50 godina prihoda od industrije video igara prema platformama, a između ostalog otkriva i veliki uspeh mobilnih igara koje su samo u 2022. ostvarile prihod od 101 milijarde dolara.

U međuvremenu, računari i konzole zabeležili su 45, odnosno 30 milijardi dolara, a podaci dostupni u grafikonima pokazuju da u takmičenju PC protiv konzole, još od 2013. godine prihodi od igara za računare nadmašuju one za konzole.

Ukoliko se prednost PC računara zadrži i tokom poslednjih kvartala 2023. godine, to bi značilo da su računari uživali prednost čvrstih deset godina. Međutim, isti podaci pokazuju da mobilni gejming vodi po prihodu još od 2009, sa 18 milijardi dolara naspram 17 milijardi od PC industrije i 25 milijardi dolara od konzola u to vreme.

Ipak, treba imati na umu da se ovde radi o meri prihoda, a ne nužno o samoj prodaji igara. Na primer, najverovatnije je da ovi podaci uključuju i takozvani MMO, odnosno masovne režime igara za više igrača onlajn, kao što su naslovi World of Warcraft (2004), ali i oni sa servisima uživo (Live Service), sa ili bez funkcionalnih ekonomija, kao što je Team Fortress 2 (2007, Live Service od 2010).

Obe ove igre funkcionišu i danas – TF2 je i dalje među 24 najviše igranih naslova na Steam platformi u 2023, a oba naslova redovno dobijaju ažuriranja od svojih programera.

Ipak, ni prodaja jedinica za PC nije bila loša. Samo na Steam platofmri, u 2023. godini lansirano je više od 14.500 igara, a prihod ovog sajta procenjuje se na devet milijardi dolara samo u 2020. godini. Čak su i konzole takođe zabeležile značajan porast u 2023, nakon izlaska mnogih AAA i AA igara prvobitno odloženih zbog svetske pandemije. To posebno uključuje naslove poput Final Fantasy XVI (2023) i Spider-Man 2 (2023) na PlayStation 5.

Uprkos tome, nemoguće je gledati ovu infografiku i ne primetiti status tržišta mobilnog gejminga. Osim modela „Free To Play“ i mikrotransakcija za uklanjanje oglasa ili modela vremena igranja koje je usvojila većina mobilnih igara u 2010. godinama, prelazak ka 2020. dovelo je do toga da „gača igre” izlaskom sa japanskog tržišta postaju globalni hit. Od 10 najprofitabilnijih mobilnih igara u 2023, dve su gača igre od kompanije Mihoyo, inače tvorca i izdavača naslova Genshin Impact (2020).

Iako ne postoji kraj raspravama oko izdavača igara, razvojnih studija i poslovnih modela, statistike pokazuju da je industrija relativno zdrava, barem kada je reč o prihodima.

Same brojke ne mogu da održavaju stvarnost industrije s AAA igračima koji redovno otpuštaju veliki broj ljudi nakon uspešnih izdanja igara. Izveštaji sugerišu da, na neki način, čak ni Spider-Man 2 (2023) ipak nije pokrio troškove.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi