PlayStation 5 Pro je stigao, i sa sobom donosi značajna unapređenja u performansama, posebno kada je uključen “performance mode”. Ključ za ovo poboljšanje leži u unapređenoj RDNA 2 GPU arhitekturi, koja ima više compute jedinica i bržu memoriju. Međutim, ono što privlači posebnu pažnju jeste nova tehnologija PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR), koja prvi put donosi AI upscaling na konzole.
Šta je PSSR i kako funkcioniše?
PSSR omogućava konzoli da koristi veštačku inteligenciju za skaliranje rezolucije, čime se poboljšava vizuelna prezentacija igara bez značajnog povećanja zahteva za hardverom. Za razliku od Nvidia grafičkih karti, koje koriste specijalne Tensor procesore za obradu AI algoritama, PS5 Pro koristi postojeća shader jezgra RDNA 2 GPU-a.
Mark Cerny, arhitekta konzole, objasnio je da je dodatna procesorska snaga od 300 TOPs direktno integrisana u Sonyjev streaming multiprocesor (WGP). Ovaj pristup eliminiše potrebu za posebnim hardverskim jedinicama za AI, čime se izbegava problem sa kompatibilnošću između PS5 i PS5 Pro igara.
“Umesto da se oslanjamo na poseban Tensor modul, prilagodili smo postojeće jezgre tako da mogu pokretati neuralne mreže nativno, paralelno sa rendering procesima,” rekao je Cerny.
Otvoren pristup tehnologiji
Jedna od najzanimljivijih karakteristika PSSR tehnologije jeste njena otvorenost. U partnerstvu sa AMD-om, Sony je pokrenuo inicijativu pod nazivom “Project Amethyst”, sa ciljem razvoja AI tehnologija za celokupnu gaming industriju.
“PSSR nije ograničen na PlayStation,” izjavio je Cerny. “Svako ko želi može koristiti ovu tehnologiju kao osnovu za dalji razvoj.”
Ovaj otvoreni pristup može značajno uticati na konkurente, poput Microsofta, koji bi mogao iskoristiti elemente PSSR-a u budućim Xbox uređajima.
Iako PSSR ne može pružiti isti nivo performansi kao Nvidia DLSS zbog odsustva posvećenih AI jezgara, njegova integracija otvara vrata za širu primenu AI tehnologija u konzolama.
Na PC tržištu, gde dominiraju Nvidia DLSS i Intel XeSS, AMD FidelityFX Super Resolution (FSR) je jedina tehnologija za skaliranje koja funkcioniše na svim grafičkim kartama. Ako AMD odluči da implementira elemente PSSR-a u buduće verzije FSR-a, poput FSR 4.0, to bi moglo značajno unaprediti iskustvo igranja, posebno na uređajima sa ograničenim hardverom, poput Steam Decka ili Asus ROG Ally.
Budućnost gaminga uz AI upscaling
PSSR predstavlja važan korak u razvoju tehnologije renderovanja i upscalinga, ne samo za Sony, već za čitavu industriju. Kako konzole evoluiraju, AI skaliranje bi moglo postati standard u budućim generacijama, omogućavajući igračima uživanje u vizuelno impresivnim igrama bez potrebe za najmoćnijim hardverom.
Sony je ovim potezom pokazao da inovacije ne moraju biti ekskluzivne – mogu biti most ka zajedničkom razvoju tehnologije koja koristi svima. Gaming industrija je na pragu velike promene, a PSSR bi mogao postati katalizator za sledeću generaciju igara, piše IGN.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji