Gejming industrija je jedno od najkonkurentnijih tržišta na svetu. Microsoft i Sony se godinama unazad nadmeću, pomerajući granice inovacijama i pružajući igračima sve bolje iskustvo. S druge strane, Nintendo je pronašao svoju nišu i sedi udobno na tronu koji je sam napravio i posmatra večnu borbu u kojoj su zarobljeni Microsoft i Sony. Do sada je Sony pobeđivao. Međutim, uskoro nam stiže Starfield koji bi mogao da pruži kompaniji iz Redmonda ono što mu očajnički treba – vrednu ekskluzivu; ili da označi kraj za Xbox.
Uprkos činjenici da su franšize kao što su Halo i Gears of War nekada bile glavni pokretači Xbox-a, nedavni naslovi iz ovih serijala nisu uspeli da ostvare očekivane rezultate. Disbalans između očekivanja i stvarnosti prouzrokovao je gubitak poverenja fanova u sposobnost kompanije Microsoft da proizvede vrhunske ekskluzivne naslove.
Starfield sada postaje igra oko koje se vrti mnogo toga. Za Xbox, Starfield nije samo još jedna igra – to je prilika za iskupljenje, za povratak u igru, ali i mač koji visi nad glavom. Uspeh Starfielda mogao bi da bude prekretnica, dokaz da Microsoft može da se igra sa velikim dečacima. Neuspeh, sa druge strane, će sasvim sigurno produbiti jaz između Xbox-a i konkurencije.
Da li će Xbox biti šala ili prava konzola?
Pored toga što će Microsoft verovatno potpuno izgubiti poverenje gejmera, posledice bi mogle da budu i finansijske. Može doći do ozbiljnog smanjenja prodaje konzola, što je problem s kojim se Microsoft već bori. Vrlo je verovatno da će ljudi preispitati i vrednost Game Pass-a, što je trenutno jedina stvar koja Xbox drži u životu.
Obećali su da će Game Pass biti mesto gde ćemo igrati najbolje ekskluzivne igre prvog dana. Do sada smo od toh većih naslova dobili Halo Infinite, Forza Horizon 5 i Redfall. Redfall, koji je bio toliko loš, da je šef Xbox-a, Fil Spenser praktično morao da uputi izvinjenje gejmerima. Za Halo da ne govorimo, iako je kampanja bila prilično dobra (sve posle „trojke“ je objektivno bilo loše), trenutni live service model koji Halo ima apsolutno ne može da zadrži igrače na duže staze.
Finansijski gubici koji bi mogli da se dese u slučaju da Starfield bude promašaj, bi potencijalno mogli da nateraju Microsoft da preispita najveću akviziciju u gejming industriji – Activision Blizzard preuzimanje.
U svetu gde igrači imaju sve veće zahteve, a konkurencija postaje sve jača, Xbox ne može sebi da priušti još jedan neuspeh. Stoga je Starfield, mač sa dve oštrice, ključan za budućnost Xbox-a. Ako Starfield ne ispuni očekivanja, ne samo da bi to moglo označiti kraj za Xbox, već bi moglo narušiti celokupnu sliku Microsofta u gejming industriji. Ali ako uspe, to bi moglo da označi početak novog uspona za Xbox konzolu, potvrdu njegove vrednosti na tržištu i povratak poverenja među igračima.
Sve oči su sada uprte u Starfield. Sudbina Xbox konzole visi o koncu, a gejmeri čekaju da vide hoće li Starfield biti trijumf ili katastrofa. Jedno je sigurno: rezultat će imati dalekosežne posledice, ne samo za Xbox, već i za celu industriju video igara.
Kakav crni kraj? Nisu propali ni u očajnoj Xbox One eri, nema šanse da propadnu ni sada. Imaju solidnu prodaju, pogodili su sa Series S konzolom, Game Pass je definitivno uneo promene na tržište, imaju dobar portfolio studija... Ja bih pre rekao da im nikad nije bolje išlo nego trenutno...
Da, fali ekskluziva, ali će i to doći na svoje mesto, da li na Sony nivo po pitanju kvaliteta igara, možda i ne, ali verujem da će biti i više nego solidan broj dobrih naslova.
Za nas gejmere, niti jedna strana ne treba da propadne, jer upravo zahvaljujući njima, dobijamo sve što danas igramo. Ako se stvar svede na jednog igrača, zbogom kvalitet i zbogom povoljan gejming.