BMW će od 2028. u Nemačkoj točiti eFuel u benzinske automobile

BMW će od 2028. puniti nove automobile u Nemačkoj sintetičkim gorivom eFuel koje do 90% manje zagađuje od običnog benzina

BMW će od 2028. u Nemačkoj točiti eFuel u benzinske automobile

Dok mnogi proizvođači automobila tvrde da su električni automobili jedini održiv način smanjenja emisije ugljen-dioksida, BMW ima drugačije viđenje. Kompanija iz Minhena smatra da postoji više puteva ka dekarbonizaciji: uz ulaganja u vodonik, sada ističe i eFuel kao realnu alternativu.

Još od početka ove godine, BMW-ovi dizel automobili proizvedeni u Nemačkoj napuštaju fabriku već napunjeni HVO100 gorivom, koje se pravi hidrogenizacijom biljnih ulja i otpadnih materijala poput korišćenog ulja za kuvanje i životinjskih masti. Ovo obnovljivo dizel gorivo smanjuje emisije i do 90% u odnosu na standardni dizel.

BMW veruje da eFuel i vodonik mogu doprineti dekarbonizaciji

Od 2028. godine, benzinski modeli BMW-a proizvedeni u Nemačkoj izlaziće iz fabrike sa novim eFuel gorivom u rezervoarima. Reč je o sintetičkom benzinu koji je kompatibilan sa motorima projektovanim za E10 gorivo (smešu sa 10% etanola), a koji takođe ima do 90% manji ugljenični otisak od klasičnih fosilnih goriva. eFuel neće zahtevati nikakve modifikacije motora, sve dok on podržava E10 standard.

BMW Group je zajedno sa kompanijama Lother GmbH i German eFuel One GmbH potpisao pismo o namerama za proizvodnju ovog goriva. Novi eFuel nastaje iz obnovljivog metanola dobijenog kombinacijom zelenog vodonika i uhvaćenog CO₂, a testiranja kompanije Lother pokazala su da sintetičko gorivo poboljšava trajnost i čistoću rada motora.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

German eFuel One trenutno gradi fabriku u Štajerbergu, Donja Saksonija, koja bi trebalo da počne sa radom 2028. godine. Kada dostigne pun kapacitet, postrojenje će proizvoditi oko 75 miliona litara godišnje. Ostaje da se vidi da li će industrija moći da poveća proizvodnju do nivoa koji bi imao značajan efekat na tržištu.

Evropska unija bi, prema svemu sudeći, mogla ponovo da razmotri zabranu prodaje novih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, planiranu za 2035. godinu. S obzirom na razvoj eFuel i drugih obnovljivih goriva, sve je više pritisaka da se uvedu fleksibilniji propisi koji bi omogućili korišćenje vozila sa znatno manjim emisijama od tradicionalnih benzinskih i dizel motora, piše BMW.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (14)
  1. 75 miliona litara godisnje? To su dnevne potrebe nemacke za benzinom.

  2. Poolmaker

    Esokić propao u najavi.

  3. DexterMorgan

    Ma samo lož ulje

  4. DukeLander

    Kako stoje stvari, do 2028 BMW nece ni postojati...

  5. NShappy

    Postojaće, kao što npr. postoji tradicionalni britanski proizvođač MG.

    :P

  6. Eto tu se vidi koliko su daleko od Kineza... oni su i dalje u svetu ICE...

    Overall, the net sum of eFuel production and consumption is significantly less polluting in terms of greenhouse gas (GHG) emissions compared to the extraction and consumption of regular diesel. However, the picture is more complex when considering other forms of pollution, particularly local air quality.

    Greenhouse gas emissions (GHG)

    eFuels are nearly carbon-neutral: eFuels are manufactured by synthesizing hydrogen (from water electrolysis) and captured carbon dioxide
    Diesel extraction is carbon-intensive: The production and use of regular diesel release a large volume of fossil carbon that was previously stored underground. Over 90% of a fossil fuel vehicle's lifetime GHG emissions come from the consumption of fuel, which includes the entire extraction-to-use cycle.

    Local air pollution

    eFuels still release pollutants: While they are effectively carbon-neutral for climate purposes, eFuels are burned in internal combustion engines just like fossil fuels. This combustion process still releases toxic tailpipe pollutants such as nitrogen oxides (
    NOxcap N cap O sub x
    ) and carcinogenic particulates, which harm air quality and human health in urban areas. Studies have shown that e-petrol and e-diesel emit comparable amounts of harmful pollutants as their fossil fuel counterparts.
    Diesel engines are major polluters: Diesel is a significant source of local air pollution, particularly particulate matter and
    NOxcap N cap O sub x
    , which have been linked to respiratory illnesses and other health problems.
    Other environmental factors

    The origin of electricity matters: The near-zero climate impact of eFuels depends entirely on the use of 100% renewable electricity for their production. If the power is sourced from fossil fuels, the overall lifecycle emissions can be comparable to, or in some cases even higher than, conventional fuels.
    Production efficiency and energy usage: The process of creating eFuels is highly energy-intensive and currently much less efficient than direct electrification, where electricity is used to directly power a vehicle. This means more renewable energy is required to power an eFuel vehicle than an electric vehicle (EV) over the same distance.
    Indirect impacts: Life Cycle Assessments (LCAs) for both fuels also consider other factors, such as the environmental costs of building renewable energy infrastructure for eFuels, or potential oil spills and land use changes associated with fossil fuel extraction.
    Conclusion
    From a climate change perspective, the net sum of eFuel production and use is far less polluting than conventional diesel, provided the electricity used for production is 100% renewable. However, when it comes to local air quality, eFuel combustion is no cleaner than fossil fuel combustion. Therefore, eFuels are a powerful tool for decarbonizing hard-to-electrify sectors like aviation and shipping, but they do not solve the problem of local air pollution from tailpipe emissions.

  7. vladat1

    Postojaće, kao što npr. postoji tradicionalni britanski proizvođač MG.

    :p

    MG je prodat još 2007 SAIC Motor Corporation Limited, kineske državne kompanije iz Šangaja. Rols Rojs isto nekim Kinezima

    Kako stoje stvari, do 2028 BMW nece ni postojati...

    Če kupe Kinezi, a onda svi zajedno da pijemo vodu sa Morave :D

  8. Nemaju kinezi veze s Rolsom

  9. NShappy

    Rols je BMW-ov.

  10. Sve ce to VEB Sachsenring Automobilwerke pozlatiti.

  11. Samo Šaomi.

  12. Pravi muskarci zivi sagorevaju u kabinama Saomija.

  13. DexterMorgan

    Postoje dva rolsa jedan bmw - automobili, i drugi za avione. Ovaj za automobile pripada BMW-u, ovaj drugi pojma nemam ali nije BMW vlasnik.

  14. Bitno da se rol(s)a sa prirodom.

Pridruži se diskusiji
Komentari su zatvoreni.
Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.