Dok mnogi proizvođači automobila tvrde da su električni automobili jedini održiv način smanjenja emisije ugljen-dioksida, BMW ima drugačije viđenje. Kompanija iz Minhena smatra da postoji više puteva ka dekarbonizaciji: uz ulaganja u vodonik, sada ističe i eFuel kao realnu alternativu.
Još od početka ove godine, BMW-ovi dizel automobili proizvedeni u Nemačkoj napuštaju fabriku već napunjeni HVO100 gorivom, koje se pravi hidrogenizacijom biljnih ulja i otpadnih materijala poput korišćenog ulja za kuvanje i životinjskih masti. Ovo obnovljivo dizel gorivo smanjuje emisije i do 90% u odnosu na standardni dizel.
BMW veruje da eFuel i vodonik mogu doprineti dekarbonizaciji
Od 2028. godine, benzinski modeli BMW-a proizvedeni u Nemačkoj izlaziće iz fabrike sa novim eFuel gorivom u rezervoarima. Reč je o sintetičkom benzinu koji je kompatibilan sa motorima projektovanim za E10 gorivo (smešu sa 10% etanola), a koji takođe ima do 90% manji ugljenični otisak od klasičnih fosilnih goriva. eFuel neće zahtevati nikakve modifikacije motora, sve dok on podržava E10 standard.

BMW Group je zajedno sa kompanijama Lother GmbH i German eFuel One GmbH potpisao pismo o namerama za proizvodnju ovog goriva. Novi eFuel nastaje iz obnovljivog metanola dobijenog kombinacijom zelenog vodonika i uhvaćenog CO₂, a testiranja kompanije Lother pokazala su da sintetičko gorivo poboljšava trajnost i čistoću rada motora.
German eFuel One trenutno gradi fabriku u Štajerbergu, Donja Saksonija, koja bi trebalo da počne sa radom 2028. godine. Kada dostigne pun kapacitet, postrojenje će proizvoditi oko 75 miliona litara godišnje. Ostaje da se vidi da li će industrija moći da poveća proizvodnju do nivoa koji bi imao značajan efekat na tržištu.
Evropska unija bi, prema svemu sudeći, mogla ponovo da razmotri zabranu prodaje novih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, planiranu za 2035. godinu. S obzirom na razvoj eFuel i drugih obnovljivih goriva, sve je više pritisaka da se uvedu fleksibilniji propisi koji bi omogućili korišćenje vozila sa znatno manjim emisijama od tradicionalnih benzinskih i dizel motora, piše BMW.
75 miliona litara godisnje? To su dnevne potrebe nemacke za benzinom.
Esokić propao u najavi.
Ma samo lož ulje
Kako stoje stvari, do 2028 BMW nece ni postojati...
Postojaće, kao što npr. postoji tradicionalni britanski proizvođač MG.
:P
Eto tu se vidi koliko su daleko od Kineza... oni su i dalje u svetu ICE...
MG je prodat još 2007 SAIC Motor Corporation Limited, kineske državne kompanije iz Šangaja. Rols Rojs isto nekim Kinezima
Če kupe Kinezi, a onda svi zajedno da pijemo vodu sa Morave :D
Nemaju kinezi veze s Rolsom
Rols je BMW-ov.
Sve ce to VEB Sachsenring Automobilwerke pozlatiti.
Samo Šaomi.
Pravi muskarci zivi sagorevaju u kabinama Saomija.
Postoje dva rolsa jedan bmw - automobili, i drugi za avione. Ovaj za automobile pripada BMW-u, ovaj drugi pojma nemam ali nije BMW vlasnik.
Bitno da se rol(s)a sa prirodom.