BMW je jedan od ključnih investitora u DeepDrive, nemački startup koji stoji iza novog tipa “ultra-efikasnog” motora za električna vozila. U prvom krugu finansiranja od 15 miliona evra takođe su učestvovali UVC Partners, Continental Corporate Venture Capital Unit, i bivši član odbora i tehnički direktor kompanija Audi i Volvo, Peter Mertens.
Osnovan 2021. godine, startup sa sedištem u Minhenu je razvio motor sa radijalnim fluksom sa dvostrukim rotorom koji se može pohvaliti najvećim obrtnim momentom i gustinom snage od svih EV motora dostupnih danas, tvrdi startup. Novi motor ima nisku emisiju buke i u procesu ne zahteva mnogo retkih materijala.
Sve ovo daje električni motor koji je brz, tih i super efikasan. Štaviše, motor i njegova energetska elektronika mogu se ugraditi direktno u glavčinu točka i u centralni pogon električnog automobila. Zašto je to važno? Pa prvo, to znači da se motor može ugraditi u širok spektar tipova električnih automobila. Drugo, električni automobil sa četiri ultra-efikasna motora, po jedan u svakom točku, garantuje veliku brzinu i tišinu.
Prodajni materijali kažu da pogonska jedinica DeepDrive motora daje 20% bolju autonomiju i traži 20% manju baterije od konkurentskih rešenja. To možda ne zvuči mnogo, ali ovo povećanje efikasnosti moglo bi dovesti do ozbiljnih ušteda troškova tokom životnog ciklusa EV-a, i čini se da se proizvođači automobila slažu.
Markus Behrent, generalni direktor kompanije BMW i Ventures, rekao je u zvaničnom saopštenju da veruje da motori nude velike prednosti u smislu težine, cene i prostora – omogućavajući “narednu generaciju ultra efikasnih električnih vozila.”
Osnivački tim DeepDrive prvi put se sastao u TUfastu, studentskom moto-sporskom timu Tehničkog univerziteta u Minhenu. Od tada su razvili tehnologiju, prijavili patente, napravili prve prototipove pogona i potvrdili njegovu funkciju na Fraunhofer institutu, najvećoj evropskoj istraživačkoj organizaciji ovog tipa.
Naoružan svežim kapitalom, DeepDrive planira da pokrene proizvodnju dvostrukih rotora i proširi svoj tim. Kompanija kaže da je već u pregovorima sa osam od 10 najvećih svetskih proizvođača automobila i da ima za cilj da započne serijsku proizvodnju 2026. godine.
Suosnivač i izvršni direktor DeepDrive-a, Feliks Pernbaher, rekao je da veruje da potražnja za njihovom tehnologijom sa dvostrukim rotorom pokazuje da su “na pravom putu.”
U Evropi su električni automobili (uključujući hibride) činili 35% svih novih vozila u prodaji u 2022. godini, u odnosu na 10% u 2020. Međutim, proizvodnja električnih vozila je i dalje skupa, a ograničen asortiman mnogih modela ostaje kamen spoticanja za proizvođače. Ovo podstiče potražnju za motorima koji su manji, lakši i snažniji, što je dobra vest za DeepDrive.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji