Jedan od najvećih izazova električnih automobila oduvek je bilo punjenje baterije – ne samo pronalazak odgovarajuće stanice, već i čekanje da se vozilo napuni dovoljno brzo kako bi bilo praktično za svakodnevnu upotrebu.
Kineski proizvođač BYD sada tvrdi da je postigao punjenje električnog automobila brže nego ikada ranije, uporedivo sa točenjem goriva u automobilima sa unutrašnjim sagorevanjem. Kompanija je predstavila svoju Super e platformu, koja omogućava punjenje baterije snagom od 1 megavata (MW), odnosno 1.000 kW pri 1.000 V i 1.000 A.
Koliko brzo se punjenje zaista odvija?
Nova tehnologija omogućava da se baterija napuni dovoljno za 400 kilometara dometa za samo 5 minuta, što je ogroman iskorak u odnosu na dosadašnje mogućnosti električnih vozila. Međutim, tih 5 minuta neće biti dovoljno za potpuno punjenje baterije – za maksimalan domet potrebno je više vremena provesti na stanici.
Na primer, BYD Han L sedan može preći do 701 kilometar prema CLTC standardu, dok Tang L SUV ima deklarisani domet do 670 kilometara. To znači da bi za potpuno punjenje bilo potrebno duže od 5 minuta, ali ova tehnologija ipak rešava najveći problem dugih putovanja, gde je kratko punjenje dovoljno da se vožnja nastavi bez dugih pauza.
Kako BYD planira da podrži ultra-brzo punjenje?
Iako ova tehnologija donosi impresivne rezultate, infrastruktura punjača ostaje veliki izazov. Baterije poput onih koje će se koristiti u Han L i Tang L modelima neće moći da dostignu 1MW snagu punjenja ako punjači ne podržavaju takve kapacitete.
BYD je najavio planove za izgradnju više od 4.000 ultra-brzih punjača širom Kine, ali nije precizirano koliko vremena će biti potrebno da se ova infrastruktura postavi. Takođe, ostaje nejasno kada će i da li će se slični punjači pojaviti na globalnim tržištima, kao i da li će podržavati i druge EV modele sa kompatibilnim tehnologijama.
Kako BYD-ova tehnologija stoji u poređenju sa Teslom?
Upoređujući BYD-ov novi sistem sa trenutnim Teslinim mogućnostima, razlika je značajna. Tesla Supercharger mreža omogućava 275 kilometara dometa za 15 minuta, što je i dalje brzo, ali zahteva više vremena na stanici da bi se vozilo potpuno napunilo.
Izvršni direktor BYD-a, Wang Chuanfu, naglasio je da je cilj ove tehnologije bio da u potpunosti reši “anksioznost oko punjenja” i omogući iskustvo slično tradicionalnom punjenju goriva. Ovo je prvi put da je neka kompanija uspela da dostigne punjenje baterije na megavatnom nivou, što otvara nove mogućnosti za budući razvoj električnih vozila.
Koliko koštaju novi modeli?
BYD je već lansirao Han L i Tang L modele na kineskom tržištu. Han L sedan počinje od 270.000 juana (oko 37.340 dolara), dok Tang L SUV startuje od 280.000 juana (oko 38.723 dolara).
Dok se EV industrija i dalje suočava sa izazovima infrastrukture, BYD-ova tehnologija predstavlja ogroman iskorak u pravcu koji bi mogao revolucionisati punjenje električnih vozila i učiniti ih praktičnijim za masovno usvajanje, prenosi BGR.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji