Univerzitet Harvard prihvata generativnu veštačku inteligenciju u učionicama, uvodeći celodnevno dostupnog digitalnog pomoćnika u učenju nazvanog CS50 bot na svom kursu programiranja. Četbot kao nastavnik trebalo bi da pomogne studentima da otklanjaju greške u kodovima, daje im povratne informacije o dizajnu i odgovara im na pojedinačna pitanja o greškama i nepoznatim linijama koda, piše PCMag.
Studenti će od početka semestra biti ohrabrivani da ga koriste jer će on moći da podrži tempo i stil učenja koji njima pojedinačno najbolje odgovara, kaže profesor Dejvid Džej Malan. To će između ostalog biti moguće jer će bot biti dostupan 24 sata sedmično, za razliku od pravih, ljudskih nastavnika.
Ovo je brz preokret u školskoj godini ovog Univerziteta, jer na kraju jesenjeg semestra 2022. Harvard nije imao politiku korišćenja veštačke inteligencije u zvaničnom programu.
Novi pristup učenja neće dakle koristiti ChatGPT ili GitHub Copilot koji su se ispostavili kao veoma popularni među programerima, jer su kako kaže profesor Malan, oni trenutno „previše korisni“ alati. Umesto njih Univerzitet je razvio sopstveni veliki jezički model koji će biti sličan pomenutim četbotovima, ali će se fokusirati na vođenje učenika do odgovora, umesto da ih tek tako obezbedi.
CS50 je dostupan besplatno i studentima koji nisu sa Harvarda na onlajn platformi edX. Kako ističe profesor Malan, da bi ga studenti koristili, potrebno je proći kroz materijale sa platforme, a detalji su objašnjeni na sajtu.
Usvajanje veštačke inteligencije na jedan od najpoznatijih univerziteta na svetu, pomera nivo razvoja i daje novi kontekst upotrebi četbotova kao što je ChatGPT u akademskom okruženju. Od izlaska ChatGPT bota prošle jeseni i njegove masovne popularizacije i upotrebe, nastavnici i profesori širom sveta se bore sa svojim učenicima u vezi sa predajom radova koja nije AI generisana.
Upravo zbog toga, alati za otkrivanje rada napisanog od strane veštačke inteligencije su takođe krenuli da se koriste među akademskim krugovima, ali su to oni koji se više fokusiraju na tekstualne zadatke umesto na programske jezike. Profesor Malan kaže da će ukazivati studentima na kritičko razmišljanje prilikom razmatranja informacija koje dobijaju, bilo to od strane ljudi ili softvera.
U svakom slučaju, zvaničnim uvođenjem veštačke inteligencije na univerzitet, istorija upotrebe tehnologije dobija novi i pomalo zabrinjavajući tok.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji