Dacia Spring 2024: preobražaj najjeftinijeg EV u Evropi – novi izgled i funkcije, ista pristupačnost

Najjeftiniji električni automobil u Evropi dobija preobražaj u vidu ovogodišnjeg Dacia Spring 2024 modela, a sada ima nekoliko promena i novi izgled

Dacia Spring 2024: preobražaj najjeftinijeg EV u Evropi – novi izgled i funkcije, ista pristupačnost

Zastareli izgled i dizajn starijeg i najjeftinijeg električnog automobila u Evropi – Dacia Spring postao je stvar prošlosti. Osveženi automobil Dacia Spring 2024 usvaja elemente robusnog Duster SUV modela. Njegov prethodno prepoznatljiv „kutijasti” spoljni izgled, sada je obogaćen oblogama od kvalitetne plastike i masivnim rubovima na karoseriji kod točkova, stvarajući utisak solidnog terenca (iako to u stvarnosti nije).

Dobra vest je da Dacia tvrdi da ove promene neće značajno uticati na cene. Trenutni model  prodaje se za manje od 20 hiljada evra u Francuskoj i Nemačkoj. Kada napokon dođe i do Velike Britanije, trebalo bi da mu cena bude malo niža od 23 hiljade evra. To nike veliki skok u ceni ukoliko uzmemo u obzir da ovaj EV ali model iz 2021. košta oko 17 hiljada evra.

Dacia Spring ima značajnu prednost na evropskom tržištu gde raste potražnja za pristupačnijim električnim vozilima. Iako se suočava sa konkurencijom kao što je Fiat 500e i Citroen Ami model (koji je tehnički „četvorocikl”), omer cene i kvaliteta čini da Dacia Spring 2024 bude vrlo primamljiv za mnoge gradske vozače.

Osnovni model čini da ovaj automobil izgleda jednostavno, dok naprednije varijante poseduju detalje poput infotainment sistema na centralnom ekranu osetljivom na dodir i klima uređaj. Takođe, izgled novog Spring modela može se prilagoditi točkovima u dve opcije, od 15 ili 16 inča.

Unutrašnjost vozila doživela je potpunu transformaciju sa novom kontrolnom tablom, digitalnim instrumentima i opcionim infotainment sistemom na ekranu dijagonale od 10 inča. Dizajn enterijera je jednostavan, ali moderan, obogaćen veselim bojama. Uprkos svojoj kompaktnoj veličini i dužini od samo 3,7 metara, Spring se može pohvaliti pristojnim prtljažnim prostorom.

Ipak, od automobila Dacia Spring 2024 ne očekujte jake performanse ili domet kao kod Tesla automobila. Njen skromni motor pruža 45 i 65 konjskih snaga (zavisi od izabrane verzije), što rezultira sporim ubrzanjem 0-100km/h za 14 sekundi. Takođe, ovaj automobil poseduje relativno malu bateriju koja daje maksimalni domet od 220 kilometara sa jednim punjenjem.

Mada nije zvanično potvrđeno, insajderi pretpostavljaju da će baterija biti kapaciteta 27,4 kWh  kao kod prošlogodišnjeg modela Spring Extreme 65. Inače, istraživanje koje je sprovela Dacia tvrdi da većina vozača EV u gradovima prosečne veličine u Evropi prelazi do 64 kilometara dnevno, pa to otvara pitanje kome zaista treba veliki domet kada je u pitanju električno, gradsko vozilo.

Jedna od najvećih prednosti Dacia Spring modela je njegova mala težina, tačnije težak je manje od 1000 kilograma, što je retkost među modernim električnim automobilima, a to je upravo ono što doprinosi uštedi električne energije. Osim toga, njegova kompaktna veličina predstavlja veliku prednost u gradovima jer olakšava parkiranje, tvrdi kompanija.

Treba dodati i to da se Dacia EV sa prodatih 61.803 vozila prošle godine, nalazi na trećem mestu najprodavanijih električnih vozila u Evropi, kako ističe njen proizvođač, odnosno Renault Group. Moguće je da će to biti i slučaj sa novim modelom, čija bi premijera trebalo da bude na sajmu automobila u Ženevi 26. februara ove godine.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (1)
  1. jocasylver

    Najavljivao su prvu verziju sa cenom od 10K evra. Izgleda da su mislili na iznos koliko kosta proizvodnja jer po toj ceni se nije prodavao.

Pridruži se diskusiji
Komentari su zatvoreni.
Možda vam se svidi