Egzoplaneta otkrivena korišćenjem mašinskog učenja

Egzoplaneta se nalazi u protoplanetarnom disku nazvanom HD 142666, a otkrili su je istraživači sa Univerziteta u Džordžiji koristeći mašinsko učenje

Egzoplaneta otkrivena korišćenjem mašinskog učenja

Kada je reč o otkrivanju novih astronomskih tela, ponekad su ljudi nezamenljivi zahvaljujući svojim veštinama u otkrivanju obrazaca. Ali u drugim slučajevima, računari mogu uočiti stvari koje nisu vidljive ljudima – to je bio nedavno slučaj kada je egzoplaneta otkrivena korišćenjem – mašinskog učenja.

EgzoplanetE su planete koje orbitiraju oko neke druge zvezde koja nije Sunce

Egzoplaneta se nalazi u protoplanetarnom disku nazvanom HD 142666, a otkrili su je istraživači sa Univerziteta u Džordžiji. Protoplanetarni disk je rotirajući disk gasa koji se vrti oko mladih zvezda i od kojeg se formiraju planete. Planete se formiraju unutar ovih diskova kako se materija skuplja dok na kraju ne dobije dovoljno snažno gravitaciono polje da uvuče više materijala.

Istraživači su pregledali prethodne skupove podataka protoplanetarnih diskova i koristili su model mašinskog učenja kako bi pronašli egzoplanete koje su im možda ranije promakle. Identifikovali su jedan disk gde je verovatno bila planeta, na osnovu neobičnog načina na koji se gas kretao unutar diska, prenosi Digital Trends.

Prema istraživačima, planetu su potvrdili koristeći tradicionalne tehnike, ali ih je mašinsko učenje zapravo uputilo da pokrenu simulacije i pokazalo im je tačno gde bi planeta mogla da bude. Tako su pronašli protoplanetarni disk za koji se nije znalo da ima planetu, uprkos tome što je prethodno bio analiziran.

Istraživači kažu da je ovo dokaz da se mašinsko učenje može koristiti za otkrića novih egzoplaneta, čak i sa podacima koji su prethodno analizirani. To može da znači da ćemo uskoro otkriti više egzoplaneta i da će čitav proces biti znatno brži.