U svetu u kome su novinski stupci, TV emisije prebukirani reklama za električna vozila (EV), uzlazna linija tržišta kojeg čine hibridni automobili postala je primetan trend.
Dok su električna vozila koja se u potpunosti oslanjaju na baterije dominirala naslovima i stremila ka budućnosti, hibridni automobili tiho ali uporno istrajavaju na tržištu, privlačeći pažnju sve većeg broja potrošača. Razlozi iza ovog fenomena su višestruki.
Hibridni automobili postoje od ranih 2000-ih i postepeno su sticali popularnost u poslednjih nekoliko godina, globalno, dok su recimo u Kaliforniji, već dve decenije u konstantnom rastu prodaje, piše Slash Gear. Stručnjaci industrije predviđaju da bi globalno tržište hibridnih vozila moglo doživeti novi, značajan rast, s procenjenom vrednošću od 271,80 milijardi dolara u 2023. godini, u poređenju sa 227,94 milijardi dolara u 2022.
S druge strane, tržište električnih vozila na baterije doživelo je stagnaciju prodaje od januara 2023. godine, pri čemu prodaja novih EV traje dvostruko duže nego prethodne godine.
S aspekta potrošača, privlačnost hibrida u odnosu na EV postaje očiglednija. Hibridna vozila su široj publici primamljivija, budući da su cenovno povoljnija od svojih potpuno električnih pandana, iako više od tradicionalnih benzinskih automobila.
Takođe, očekivani troškovi popravke su niži, zahvaljujući regenerativnim kočnicama i dugotrajnim baterijama, često pokrivenim obimnim garancijama.
Punjenje: Električna vozila vs Hibridni automobili
Još jedan privlačan aspekt hibridnih vozila je njihova impresivna potrošnja goriva. Na primer, Kia Niro Hybrid za 2024. godinu ima ocenu EPA od 53 mpg u kombinovanom ciklusu, čime postaje jedan od najefikasnijih hibridnih automobila.
Nasuprot tome, Niro EV nudi procenjenu autonomiju od nešto više od 400 km sa svojom baterijom od 64,8 kWh. Međutim, hibrid nikada nema problem sa autonomijom, jer se neprestano puni pomoću svog benzinskog motora.
Jedan značajan faktor koji utiče na potencijalne kupce u prilog hibridima su i dalje prisutne zabrinutosti u vezi sa potpuno električnim vozilima. Studije pokazuju da anksioznost zbog autonomije i nedostatak infrastrukture za punjenje ostaju glavni nedostaci vlasništva nad EV.
Iako većina EV-ova nudi dovoljnu autonomiju za svakodnevne vožnje, situacija postaje složenija tokom dužih putovanja, zahtevajući pažljivo planiranje i istraživanje dostupnih stanica za punjenje. To je nepraktičnost u odnosu na brzo punjenje benzinskog rezervoara za koji je potrebno minut-dva.
Kako bi rešili ove probleme, novi i etablirani proizvođači automobila usvajaju Severnoamerički standard za punjenje (NACS) kompanije Tesla, superbrzu punionicu koju je razvila američka kompanija za električna vozila.
Hibridna vozila, s druge strane, oslobađaju potrošače od složenosti punjenja (izuzev plug-in hibridnih modela) i nude glatku tranziciju iz tradicionalnih benzinskih vozila. Prepoznajući značaj ovog aspekta, vlada Sjedinjenih Američkih Država je u 2022. godini alocirala 7,5 milijardi dolara za unapređenje i proširenje mreže stanica za punjenje EV-ova duž odabranih Alternativnih koridora za dosipanje goriva, posebno duž Interstate auto-puteva.
Iako električna vozila nesumnjivo predstavljaju budućnost transporta, još uvek postoje izazovi pred širom njihovom adaptacijom. U međuvremenu, hibridi predstavljaju most između tradicionalnih vozila s unutrašnjim sagorevanjem (ICE) i EV-ova, nudeći potrošačima praktičnu i ekološki prihvatljivu opciju.
Za one koji žele da smanje svoj ekološki otisak bez potpune posvećenosti električnim vozilima, hibridi ostaju privlačan izbor u evoluirajućem automobilskom pejzažu.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji