Izgleda da LK-99 ipak ne može da prenosi električnu energiju na sobnoj temperaturi

Nakon nedavnog naučnog otkrića da superprovodnik LK-99 prenosi električnu energiju na sobnoj temperaturi, nova istraživanja tvrde da on to ipak ne može

Materijal nazvan LK-99, za koga su korejski naučnici nedavno objavili da je superprovodnik koji može da prenosi električnu bez energetskih toplotnih gubitaka i to na sobnoj temperaturi, ipak ne deluje tako, bar prema novim istraživanjima, piše Popular Mechanics.

Naime, izgleda da LK-99 ipak ne može da prenosi energiju na sobnoj temperaturi, tvrde naučnici iz SAD, ali i iz Kine, odakle su takođe i naučni timovi koji su korejsko otkriće ranije potvrdili. Naučnici sada tvrde da ovaj materijal ipak nije superprovodnik, kao i da je na sobnoj temperaturi zapravo manje efikasan od bakra.

Dok većina materijala, posebno metala može postići nulti električni otpor (superprovodljivost) samo na temperaturama koje se približavaju apsolutnoj nuli, LK-99 je navodno izveo ovaj „poduhvat“ na sobnim temperaturama.

Međutim, kako sada tvrdi kineski centar za kvantne materijale ICKM, čije je tvrdnje na društvenim mrežama pomenuo i američki Univerzitet Merilend, LK-99 umesto superprovodljivosti, doživljava ono što je poznato kao feromagnetizam.

To je forma magnetizma u kom materijal u prisustvu spoljnjeg magneta i sam postaje magnet, tako što se njegovi elementarni magneti orijentišu u pravcu spoljnjeg polja.

Takva magnetna svojstva nažalost, zapravo ne sadrže nikakve nove zanimljive primene u stvarnom svetu. Ujedno, kako izgleda, to obara prethodne tvrdnje o otvaranju novog uzbudljivog naučnog poglavlja i tehnologiji uopšte. Ovaj primer pokazuje i kako se danas stvari u svetu odvijaju, te da očito ni naučnicima ne možemo verovati kada nešto tvrde. Sa tim u skladu, ne bi iznenadilo kada bismo u narednim danima videli „nova otkrića“ koja tvrde da LK-99 ipak ima svojstva superprovodljivosti.

1. Aleksandar_038

Zapravo, po običaju nije do naučnika, nego do novinara.
    Niko od naučnika nije ni tvrdio da je LK99 superprovodnik na sobnoj temperaturi, ali priča je naduvana do imbecilnosti od strane novinara.

Komentari su zatvoreni.