Počev od januara 2026. godine, kineski proizvođači električnih automobila više neće smeti da ugrađuju funkciju poznatu kao „vožnja jednom pedalom“ (One-Pedal Driving) u nove modele električnih i plug-in hibridnih vozila, navodi se u novim propisima koje su objavili kineski regulatorni organi.
Ova funkcija omogućava vozilu da usporava i u potpunosti stane korišćenjem samo papučice za gas, bez potrebe za pritiskanjem kočnice. Sistem koristi sposobnost elektromotora da pri otpuštanju gasa radi kao generator, pretvarajući kinetičku energiju u električnu i vraćajući je u bateriju, a što je poznato kao regenerativno kočenje. U nekim režimima, vozilo može potpuno da se zaustavi bez dodirivanja kočnice.

Mnogi proizvođači električnih vozila širom sveta, uključujući i one prisutne u Izraelu i Evropi, nude ovu funkciju sa više nivoa regeneracije: od blagog usporavanja do intenzivne rekuperacije korisne pri vožnji nizbrdo. Osim što pomaže u štednji energije, glavna prednost sistema je praktičnost, posebno u gradskoj vožnji sa čestim zaustavljanjima.
Međutim, kineske vlasti smatraju da ovakva konfiguracija može smanjiti pažnju vozača i produžiti reakciju u hitnim situacijama kada je potrebno brzo pritiskanje kočnice. Zato će od 2026. godine svi novi električni i hibridni modeli morati da zahtevaju upotrebu kočione papučice za potpuno zaustavljanje vozila. Zabrana će obuhvatiti i putničke automobile i vozila na alternativni pogon sa regenerativnim sistemima.
Nije još poznato da li će se ova zabrana proširiti i na međunarodna tržišta. Ipak, s obzirom na to da Kina ima dominantnu ulogu u globalnoj proizvodnji električnih vozila, verovatno je da će mnogi kineski brendovi u budućnosti odustati od vožnje jednom pedalom, čak i kod modela namenjenih izvozu, prenosi YNetNews.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji