Solid state ili tehnologija čvrstog stanja je već donela krupne promene u domenu diskova, a na redu su i baterije koje se trenutno proizvode u tehnološkoj varijanti sa tečnim elektrolitom koji obezbeđuju punjenje. Kineska kompanija Ganfeng tvrdi da je započela masovnu proizvodnju solid state baterija i ujedno prevazišla prepreke koje su mnoge proizvođače naterale da odustanu od solid state tehnologije, prenosi Autoevolution.
U aktuelnim, komercijalnim, litijumskim baterijama tečni elektrolit obezbeđuje punjenje između katode i anode i to je deo koji može da dovede do njihove eksplozije. Naučnici su se zato fokusirali na razvoj solid state baterija koji tečne elektrolite menja svojim čvrstim ekvivalentima, što načelno pruža veću energiju, sigurnost i izdržljivost.
Međutim, godinama unazad naučnici nisu mogli da prevaziđu problem pucanja čvrstih elektrolita uzrokovan širenjem i skupljanjem elektroda pri punjenju i pražnjenju baterija, a kineski Ganfeng sada tvrdi da je rešio taj problem i krenuo u masovnu proizvodnju.
Čvrste i polučvrste generacije solid state baterija
Performanse ovakvih baterija nisu ogroman korak napred u poređenju sa njihovim tečnim odnosno litijum-jonskim rivalima, ali se konstantno razvijaju. Ganfeng je ranije već izbacio prvu generaciju baterija solid state tehnologije, ali u polučvrstom stanju. To znači da su one imale izmešane komponente koje su omogućavale dostizanje energije od 260 Wh po kilogramu, koliko može da iznese i standradna litijum-jonska baterija.
Polučvrste baterije nisu bile predodređene za automobilsku industriju, jer je fabrika ciljala na ostale stvari sa manjim energetskim kapacitetom.
Međutim, najavljena prva generacija potpuno čvrstih baterija će umesto grafitne anode, koristiti litijumsku metalnu anodu što će im omogućiti da dostignu energiju od 400 Wh po kilogramu. To znači da bi njihove baterije mogle da ispune zahteve električnih automobila u pogledu izdržljivosti i bezbednosti, te prestignu litijum-jonske baterije koje pružaju skoro duplo manje energije.
Međutim, kako razvoj solid state baterija napreduje, a Ganfeng fabrika i dalje nije krupan svetski igrač na tržištu, nije isključeno da će se i ostale veće kompanije uključiti na tržište solid state baterija kako bi prestigle kineskog proizvođača.
Ipak, ne treba izostaviti ni generaciju polučvrstih baterija koju je Ganfeng zamenio novom i boljom verzijom, kao ni činjenicu da je i kineski CATL nedavno predstavio svoju verziju solid state baterija takozvanog kondenzovanog stanja, koje navodno dostižu gustinu energije od 500 Wh/KG.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji