U neuobičajenom i provokativnom testu, kineski automobilski portal Dongchedi organizovao je realističnu simulaciju urbanog haosa za 26 vozila sa naprednim sistemima autonomne vožnje. Tokom 234 test vožnje, automobili su morali da se suoče sa stvarnim izazovima: haotičnim kružnim tokovima, raskrsnicama bez semafora, biciklistima, pešacima – i lutkama dece koje su „istrčavale“ na put.
Rezultati? Šarenoliki. Neka vozila su reagovala promišljeno. Druga – bukvalno su pokosila “decu”.
Pravi ulični haos, ne simulacija u laboratoriji
Za razliku od mnogih testova koji se odvijaju u kontrolisanim uslovima, Dongchedi je zatvorio dve prave ulice u kineskom gradu i na njima simulirao najčešće probleme gradske vožnje:
- Komplikovani kružni tok sa slabom preglednošću
- Biciklistička traka sa preprekom
- Lutke dece koja prelaze ulicu
- Nerazjašnjene raskrsnice bez semafora
- Situacije sa rikvercom, slepim uglovima i naglim spajanjima saobraćaja
Kružni tok: najgora noćna mora za veštačku inteligenciju
Najgori rezultati dolazili su upravo iz kružnog toka, gde su mnogi automobili pokazali da još uvek ne razumeju osnovnu dinamiku gradske vožnje:
- 6 automobila je kružilo bez izlaza, kao pokvareni robot usisivači.
- 11 automobila je udarilo dečje lutke
- Tesla Model 3 je izbegao nezgodu, ali samo tako što je pobegao u biciklističku traku, što bi u stvarnim uslovima bilo zabranjeno.
Raskrsnice: jednostavno na papiru, haotično u stvarnosti
Drugi set testova delovao je jednostavnije: manevri poput okreta za 180 stepeni, nailaska na vozilo u rikvercu ili uočavanja skutera iz mrtvog ugla. Ipak, brojni automobili su zastajkivali bez razloga, naglo kočili, ili potpuno izgubili orijentaciju.
Ko je briljirao?
Tesla Model X je bio najuspešniji, sa osam od devet uspešnih testova i samo jednim manjim incidentom. Tesla Model 3 takođe se pokazao iznad proseka, a dobre rezultate su imali i Huawei podržani modeli kao što su Luxeed R7 i Avatr 12.
Autonomna vožnja još uvek nije autonomna
Glavna poruka sa Dongchedi testa je jasna: samovozeći automobili nisu još spremni da voze sami. Iako je tehnologija napredovala, vozila i dalje zahtevaju pažljiv nadzor vozača, a neka su u kritičnim trenucima donosila izuzetno loše odluke.
Dok Tesla veruje u pristup baziran na kamerama i neuronskim mrežama, kineski proizvođači kao Xpeng i Huawei ulažu u kombinacije kamera, radara i lidara. Cilj im je isti: potpuno autonomna vožnja bez ikakve ljudske intervencije (nivo 5). Ali Dongchedi nas podseća: taj cilj je još uvek daleko.
Možda tehnološki dostupniji nego pre, ali još uvek daleko od pouzdanosti potrebne za stvarni svet. “Deca” u ovom testu su bile lutke, ali posledice u realnosti mogle bi biti tragične. A dok god AI ne razlikuje biciklistu od putokaza, ljudska ruka za volanom i dalje je neophodna, piše SuperCar Blondie.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji