Novi algoritam punjenja litijum-jonskih baterija udvostručuje vek trajanja

Prilikom kontinuiranih ciklusa punjenja baterija životni vek im se skraćuje, ali novi algoritam punjenja mogao bi da otkloni ta loša svojstva i produži im vek

Novi algoritam punjenja litijum-jonskih baterija udvostručuje vek trajanja

Uprkos tome što su jedna od najpraktičnijih i najefikasnijih tehnologija za skladištenje i isporuku energije, litijum-jonske baterije počele su da pokazuju svoja ograničenja. Naučnici traže alternativne materijale i rešenja za skladištenje energije, a sada neki od istraživača kažu da mogu da učine da litijum-jonske baterije rade duže i bolje. Jedno od alternativih rešenja ponudio je tim evropskih istraživača iz Helmholc-Centrum Berlin (HZB) i Humbolt univerziteta u Berlinu – novi algoritam punjenja kako bi litijum-jonske baterije trajale dvostruko više nego inače.

Objavljena studija pokazala je da baterije postaju otpornije i zadržavaju veći energetski kapacitet nakon stotina ciklusa pražnjenja i punjenja, promenom načina na koji punjač isporučuje struju u materijale postojećeg elektrolita. Litijum-jonske baterije su kompaktne, robusne energetske jedinice  koje su postale sveprisutne.

Električna vozila i elektronski uređaji se oslanjaju na njih, ali njihov kapacitet postepeno opada kako elektroliti prolaze kroz membranu koja razdvaja anodu i katodu.

Najbolje dostupne litijum-jonske baterije komercijalnog kvaliteta koriste elektrode napravljene od jedinjenja, koje je poznato kao NMC532, i grafita što obezbeđuje radni vek od osam godina, isitče TechSpot.

Konvencionalne metode punjenja koriste konstantnu struju (CC) spoljašnje električne energije. Studija je analizirala efekte konvecionalnog punjenja na uzorke baterija i otkrila da se interfejs čvrstog elektrolita (SEI) na anodi značajno podebljao. Osim toga, istraživači su primetili i dodatne pukotine u strukturama NMC532 i grafitnih elektroda. Deblji SEI sloj i više pukotina na elektrodama predstavljaju značajan gubitak kapaciteta kod litijum-jonskih baterija.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Na osnovu toga, istraživači su razvili algoritam punjenja zasnovan na pulsnoj struji (PC). Nakon primene novog PC protokola punjenja, tim je otkrio da je SEI sloj značajno tanji, a struktura elektroda pretrpela je manje promene.

Tim je koristio dva vodeća evropska sinhrotronska postrojenja za ubrzanje čestica, „BESSY II” i „PETRA III”, kako bi sproveo eksperimente punjenja pulsirajućom strujom. Otkrili su da pulsno punjenje promoviše „homogenu distribuciju” litijum-jona u grafitu i tako smanjuje mehanički „stres“ i pucanje čestica grafita. Ovaj protokol takođe može da ublaži strukturnu degradaciju u NMC532 katodi.

Studija je dalje otkrila da visokofrekventno pusliranje sa strujom kvadratnog oblika postiže najbolje rezultate. Testovi pokazuju da primena ovog algoritma punjenja može da udvostruči radni vek komercijalnih litijum-jonskih baterija, zadržavajući kapacitet od 80 posto.

„Pulsno punjenje može da donese mnoge prednosti u smislu stabilnosti materijala elektroda i interfejsa i značajno produži životni vek  baterija”, rekla je profesor dr Džulija Koval, koautorka studije.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi