Automobilska kompanija američkog milijardera Ilona Maska navodno planira da do sredine 2025. predstavi novi električni automobil za masovno tržište pod kodnim imenom Redwood. Pristupačni Tesla EV bi tako mogao da se oslika baš u ovom automobilu kao kompaktni krosover.
Ovaj korak dolazi nakon što je kineski BYD prestigao kompaniju Tesla kao najvećeg proizvođača električnih vozila krajem 2023. godine, što je navelo Maska da ponovo razmotri svoje obećanje o osnovnom EV modelu od 23.300 evra iz 2020. godine. Ovo obećanje je odloženo i samim Redwood projektom sada ponovo vraćeno u igru, piše Reuters.
Tesla Redwood projekat, opisan od strane insajdera kao kompaktni krosover, spreman je da preoblikuje pejzaž pristupačnih električnih automobila. Kompanija njime navodno ulazi u srednji tržišni segment, ciljajući potrošače koji traže ekonomične alternative tradicionalnim benzinskim vozilima i rastući niz pristupačnih električnih modela, posebno onih proizvedenih od strane kineske kompanije BYD.
Maskova ambicija da obezbedi pristupačne električne automobile dugo je mamila kako ljubitelje kompanije, tako i investitore. Pristupačni Tesla EV bi, sa početnom cenom od 23.300 evra, trebalo da bude izgrađen na sledećoj generaciji isplativije EV platforme, efikasno pozicionirajući kompaniju da se agresivnije takmiči, kako sa konvencionalnim benzinskim automobilima, tako i sa konkurentima u EV segmentu.
Tesla je navodno već započela razgovore sa dobavljačima, slanjem „zahteva za ponudu“ za Redwood model. Izvori su nagovestili projektovanu nedeljnu proizvodnju od 10.000 vozila, sa početkom proizvodnje u junu 2025. godine.
Vreme predstavljanja Teslinih kompaktnih vozila nove generacije bilo je predmet velikog interesovanja investitora. Mask je ranije najavio da Tesla radi na dva nova proizvoda sa ukupnim potencijalom prodaje od pet miliona vozila godišnje. On je hvalio dizajn i tehnike proizvodnje ovih proizvoda, navodeći da su superiorne u odnosu na sve ostalo u industriji. Međutim, Maskov prethodni neuspeh u dostizanju ciljeva lansiranja i procena cena, kao što je to bio slučaj sa Cybertruck vozilom, izaziva sumnju u predloženi rok, kao i cenovni rang „pristupačnih vozila“. Na osnovu toga, sasvim je moguće da značajna serijska proizvodnja neće početi pre 2026. godine.
Jedan ključni aspekt kompanijskog plana je proizvodnja pristupačnog „robotaksija“ zajedno sa Redwood električnim automobilom, pri čemu su oba zasnovana na istoj arhitekturi vozila. Ova strategija, podseća EVArena, u skladu je sa ambicijom kompanije da revolucionizuje transport putem tehnologije autonomne vožnje. Međutim, prethodne Maskove izjave o postizanju potpuno autonomne vožnje još uvek nisu ostvarene, iako najnoviji FSD V12 mnogo obećava.
Ostvarivanje profita od jeftinijih električnih vozila biće izazovno za kompaniju, s obzirom na to da troškovi baterija ostaju značajna prepreka, kao i tradicionalne teškoće povezane sa proizvodnjom kvalitetnih pristupačnijih vozila. Tesla je čak otišla toliko daleko da je rasklopila Honda Civic model, benzinski automobil nižeg cenovnog ranga, kako bi razumela nijanse kreiranja jeftinijih vozila.
Analitičari očekuju da će Tesla arhitektura nove generacije, interno nazvana „NV9X“, uključivati više modela, što dodatno komplikuje ambiciozne planove kompanije. Uz to, Tesla namerava da proizvodi pristupačnije automobile u svojoj fabrici blizu Berlina u Evropi i istražuje mogućnost za izgradnju fabrike i u Indiji za proizvodnju jeftinijih električnih vozila.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji