Automobil bez vozača prvi put na evropskim putevima

Nemački startap Vay uspešno je testirao automobil bez vozača prvi put na javnoj saobraćajnici u Evropi u okolini grada Hamburga.

Automobil bez vozača prvi put na evropskim putevima

Kompanija se bavi razvojem tehnologije koja se zove „televožnja“ i koristi se za daljinsko upravljanje vozila između udaljenih lokacija. Automobil bez vozača voze operateri na daljinu pomoću specijalnih upravljača i monitora, a mikrofoni i slušalice omogućavaju prijem, odnosno emitovanje zvučne signalizacije tokom vožnje.

Sistem za upravljanje neodoljivo podseća na simulatore vožnje ili dodatnu opremu za video igre, ali se u ovom slučaju akcija događa na pravom drumu. Prenos podataka obezbeđen je infrastrukturom lokalnih mobilnih operatera. U slučaju kvara na mreži, vozilo dobija komandu o bezbednom zaustavljanju.

Vey je testirao vozilo bez vozača, tek kada su zvaničnici grada Hamburga izdali specijalnu dozvolu. Kompanija je potvrdila u utorak da je uspešno realizovana prva test vožnja na unapred definisanim rutama u gradu.

„Kao vodeća firma u oblasti upravljanja vozilom daljinskim putem, uspeli smo da posle tri godine izvedemo vožnju električnog automobila na ulicama Berlina i Hamburga pomoću daljinskih komandi“, navodi u saopštenju suosnivač firme Tomas fon der Ohe i podseća da je dozvola za eksperimentalnu vožnju izdata 2022. godine.

Automobil bez vozača uskoro dobija prve klijente

Startap Vay osnovan je 2018. godine, a sadašnji tim čini oko 150 zaposlenih. Zajedno kombinuju softversko i proizvodno iskustvo stečeno u Silicijumskoj dolini sa znanjem o automobilima i sigurnosnim inženjeringom.

Plan je da kompanija proda svoju tehnologiju kroz dve usluge. Prva je prevoz sa adrese korisnika na željenu lokaciju. Automobil daljinskim navođenjem stiže do adrese klijenta koji preuzima kontrole i odvozi se do željene destinacije. Tada ulogu vozača preuzima operator kompanije Vay koji daljinskim upravljanjem ponovo preuzima vozilo. Druga ponuđena usluga je vožnja daljinskim komandama, dok klijent sedi na zadnjem sedištu, prenosi The Next Web.

Iz kompanije kažu da je „televožnja“ sigurniji način prevoza putnika. Istovremeno, praktičnija je za vozače koji zahvaljujući saradnji sa firmom Vay ne snose troškove vlasništva i održavanja vozila. Dugoročni cilj je konkurisanje firmama koje pružaju uslugu deljenja automobila u evropskim metropolama.

Autonomna vožnja postaje prioritet javne politike 

Zvaničnik grada Hamburga zadužen za javni prevoz i saobraćaj Anjes Tjarks, kaže da će biti omogućene dodatne pogodnosti.

„Vay donosi dodatnu vrednost uslugom „televožnje“: Nema potrebe za traženjem parkinga, emisija štetnih gasova je isključena, može se rezervisati mobilnim uređajem, a koristan je i za prevoz putnika od i do autobuske ili železničke stanice“, navodi Tjarks.

Podaci dobijeni tokom test vožnje koristiće kompaniji Vay za razvoj svoje usluge. Možda ovaj projekat predstavlja novu etapu u razvoju autonomnih vozila, posle perioda stagnacije. U januaru je Odeljenje za saobraćaj Engleske i Velsa sprovelo istraživanje u kojem je utvrđeno da će broj autonomnih vozila do 2047. godine imati udeo od 50 odsto svih vozila na putevima.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi