10 saveta kako da efikasnije koristite Google pretragu

Svi mi na dnevnoj bazi koristimo Google pretragu, ali malo je nas koji znamo da efikasno prilagodimo pretragu. Evo nekoliko dobrih saveta koji će pomoći u tome.

10 saveta kako da efikasnije koristite Google pretragu

Bilo da planirate nešto da kupite, istražujete ili niste sigurni, pa hoćete da proverite neke informacije, Google je postao podrazumevano mesto za dobre odgovore na ova pitanja. Međutim, sa milijardama rezultata, potraga baš onoga što nama treba ponekad može da se pretvori u ozbiljan posao. Iako većina nas smatra da ume vrlo efikasno da koristi Google, ipak postoje neke stvari kojih možda nismo svesni, a koji značajno mogu da nam olakšaju Google pretragu i pomognu da nađemo ono što tražimo. Evo deset saveta koji će vam pomoći u tome.

Traženje tačne reči na nekom sajtu

Neki sajtove nemaju toliko dobre ugrađene pretrage kao što to ima naš novi Benchmark sajt, pa je ponekad traženje nečega prava noćna mora. Srećom, Google tu može da bude veoma koristan.

Upit koji treba da koristite je site:sajt.rs ključna reč. Tako na primer ako želite da pronađete tekstove o baterijama na našem novom sajtu, treba da u polje pretrage na Google ukucate sledeći upit:

site:benchmark.rs baterije

Google će zatim izlistati sve stranice koje imaju „baterije“ u sebi, kao i varijacije te ključne reči.

Pretraga tačne fraze

Da bi obezbedio bolju pretragu, Google često daje mnogo šire rezultate od onoga što nama treba. Međutim, kada znamo tačno šta tražimo, postoji jednostavan način da se pretraga efikasno suzi. Ovo je veoma korisno kada znate šta tražite, ali ne znate na kojem sajtu to tražite.

Na primer, ako tražite Nerf Elite Eaglepoint Blaster, treba da ukucate baš tu frazu pod navodnicima:

“Nerf Elite Eaglepoint Blaster”

Google će vam izlistati samo taj model koji možete kupiti u prodavnicama, a ne sve Nerf Elite puške i pištolje.

Pronađite artikle u određenom cenovnom rangu

Ovaj upit za pretragu je savršen za one koji traže proizvod u okviru određenog budžeta. Specifična pretraga vam omogućava da kažete Google-u da želite rezultate za stavku koja se nalazi u određenom rasponu cena postavljanjem najmanje i najveće vrednosti. Ovo će vam uštedeti vreme proizvoda koji su daleko iznad ili ispod budžeta tako što ćete ih lako isključiti iz pretrage — ili barem najboljih rezultata.

Na žalost, ovo ne funkcioniše sa dinarima, ali je zgodno ako planirate neku kupovinu u inostranstvu ili preko nekog globalnog portala. Na primer, ako želite da tražite fleš diskove koji koštaju između 10 i 45 dolara, pretražite:

Flash drives $10..$45

Isključite određene reči iz pretrage

Ako želite da tražite nešto, ali tim terminom za pretragu dominira brend, možete da isključite taj brend iz rezultata pretrage dodavanjem crtice pored njega.

Na primer, ako želite da pogledate gejming laptopove, ali ne želite Asus laptopove u rezultatima pretrage, unesite:

Gejming laptopovi -Asus

Asus laptopovi će biti isključeni iz pretrage, ali to se ne odnosi na oglase u rezultatima pretrage. Dakle, ako Asus ima oglasnu kampanju za „laptopovi“, njihovi oglasi će se i dalje pojavljivati na vrhu rezultata pretrage.

Pronađite određeni tip podatka

Internet je pun najrazličitijeg sadržaja. Poslednji podaci kažu da globalna mreža raspolaže sa 5 milijardi gigabajta podataka, što može otežati pronalaženje određenih dokumenata, jer će rezultati često biti različite veb stranice, slike, video snimci i slično. Ali, ako želite neki određeni tip podataka, možete da suzite pretragu tako što ćete napraviti Google upit koji će vratiti rezultate samo određenog tipa podataka koristeći filetype:tip podataka.

Na primer, ako želite da pronađete godišnje izveštaje Narodne Banke Srbije u PDF formatu, pretražite:

NBS godišnji izveštaj filetype:pdf

Kao rezultate ćete dobiti samo PDF tipove podataka koji se podudaraju sa vašim upitom.

Kako da ubacite više upita za pretragu istovremeno

Više parametara pretrage može biti dobar način da suzite rezultate. Da biste to uradili, samo treba da dodate OR između dve pretrage. Ovo će obezbediti rezultate oba upita za pretragu, ali se oba upita za pretragu neće nužno pojaviti u istom rezultatu već mogu biti pomešani.

Na primer, ako želite istovremeno da tražite i “Uporedni test hard diskova” ili “Uporedni test SSD diskova”, uneli biste:

“uporedni test hard diskova” OR “uporedni test SSD diskova”

Redosled kojim ste stavili ključne reči nema uticaja na rezultate. Dakle, stavljanje „Uporedni test hard diskova“ pre ili posle OR neće praviti razliku.

Pretrage za više ključnih reči

Ovaj trik za pretragu je sličan pretrazi OR (ili), ali umesto toga ćete koristiti AND (i) da biste vratili rezultate koji sadrže obe ključne reči u pretrazi – ne samo jednu ili drugu.

Dakle, ako želite da pronađete stranice koje su imale rezultate za “Uporedni test hard diskova” i “Uporedni test SSD diskova” na istoj stranici, unesite:

“uporedni test hard diskova” AND “uporedni test SSD diskova”

Stranice koje sadrže jednu od ključnih reči, ali ne i drugu, izostavljaju se iz rezultata.

Pronađite rezultate objavljene pre ili posle određenog datuma

Ako ste ikada tražili nešto i nerviralo vas je što su rezultati suviše stari ili suviše novi, možete da koristite before:datum i after:datum da biste filtrirali rezultate.

Dakle, ako ste želeli rezultate za savete za efikasan rad od kuće, ali ste želeli samo da vidite članke na tu temu koji su objavljeni nakon 2021. godine, onda biste uneli:

saveti za efikasan rad od kuće after:2021

Ovako ćete dobiti samo članke objavljene posle 2021. godine. Ako želite da vidite koliko se rad od kuće promenio tokom pandemije, ukucajte:

saveti za efikasan rad od kuće before:2020

U rezultatima će se pojaviti samo članci objavljeni pre 2020. godine.

Pronađite sadržaj koji vodi ka drugom sajtu

Ovo je jedan od onih saveta koji mnogima nije interesantan, ali može biti veoma koristan u specifičnim situacijama. Na primer, ako vas zanima ko je citirao članak na drugoj veb lokaciji. Na primer, ako želite da vidite koje su veb lokacije povezane sa benchmark.rs, unesite:

link:benchmark.rs

Ovo je očigledno širok primer, ali možete da unesete bilo koji URL koji želite u upit, čak i određene članke.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi