Pregledač Brave, poznat po svom fokusiranju na privatno i bezbedno surfovanje internetom, uvodi novu funkciju „zaboravno pregledanje“, kao samo jednu od mnogih budućih funkcija povećane privatnosti, kako piše na novom Brave blog postu.
Najnovija funkcija omogućavaće korisnicima automatsko odjavljivanje sa sajtova nakon što sa njih izađu ili zatvore pregledač. Brave će sada blokirati praćenje “takozvane prve strane” odnosno brisaće lokalnu memoriju na sajtovima koje posećujete, eliminišući kolačiće i keš memoriju.
Ovo automatski znači da će korisnici imati i bolje iskustvo u posećivanju određenih sajtova zato što ova funkcija onemogućava ograničavanje na broj puta koji možete ostvariti na nekom sajtu, bez prijavljivanja ili plaćanja. Odnosno, ukoliko čitate članke na sajtovima koji zahtevaju da se posle određenog vremena prijavite svojim e-mail nalogom ili drugim podacima da biste videli ceo članak – ovom funkcijom to ćete moći da izbegnetejer sajtovi neće moći da prepoznaju da li ste ga već i koliko puta ranije posećivali.
Osim toga, jedan od primera kao poboljšano iskustvo koji je naveden u blog postu je i taj da izbegnete da li sajt „zna“ da koristite, na primer, dva različita naloga za prijavljivanje sa istog uređaja.
Šta zaboravno pregledanje čini jedinstvenim?
Činjenica da su i ostali pregledači kao što je Chrome ili Bing sve više počeli da ulažu napore da ograniče praćenje treće strane kao što su oglašivači, sajtovi su u skladu sa takvim trendom počeli više da se fokusiraju na praćenje prve strane odnosno skladištenje informacija o korisnicima na samom sajtu, te Brave svojom novom funkcijom pokušava da stane na put ovoj praksi, piše u blog postu.
Nakon što aktivirate „zaboravno pregledanje“ koje će se nalaziti u meniju Brave Shields u url baru, Brave će automatski obrisati kolačiće sačuvane na sajtu nakon njegovog zatvaranja. Ono što je zanimljivo je to da ćete opciju moći da uključite i za pojedinačne konkretne sajtove, ali i za celokupno surfovanje po internetu što će funkciju primeniti na sve sajtove koje posećujete.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji