ChatGPT dobija komercijalnu verziju

Kompanija OpenAI je objavljivanjem alata veštačke inteligencije ChatGPT napravila veliki bum u IT svetu krajem minule godine, a sada stiže i plaćena verzija.

Kompanija OpenAI je objavljivanjem javno dostupne verzije svog ChatGPT alata koji se bazira principu širokog jezičkog modela, i oslanja se na veštačku inteligenciju i mašinsko učenje, napravila veliki bum u IT svetu. Malo ko je očekivao da će ovakav alat zauvek biti besplatan, a korišćenjem stare dobre Google politike: napravi besplatnu uslugu, kreiraj potrebu, a onda počni da je naplaćuješ, ova kompanija je predstavila komercijalnu verziju.

ChatGPT Professional softver je korisnicima dostupan po ceni od 42 dolara na mesečnom nivou, a planovi za monetizaciju alata objavljeni su sredinom januara.

Nadograđena plaćena verzija razlikuje se od besplatne po bržem odzivu, novim dodacima, kraćem čekanju na odgovor i ograničenjima vezanim za broj korisnika koji u svakom trenutku razmanjuju poruke sa botom.

Po čemu se plaćena verzija ChatGPT razlikuje od besplatne?

Detaljne karakteristike i cene ChatGPT Professional alata mogu oscilirati u zavisnosti od specifičnih potreba korisnika i planova koje OpenAI nudi klijentima širom sveta. Prilagođeni planovi nisu javno dostupni, jer se zasnivaju na posebnom odabiru, a link ka personalizovanom digitalnom proizvodu dostupan je na Discord serveru OpenAI.

Od dana objavljivanja ChatGPT je stekao veliku popularnost, a najviše se koristi za generisanje tekstova različite sadržine, od poslovnih planova, preko generisanja koda, šala, pesama i zanimljivih priča.

Izvršni direktor OpenAI Sam Altman otkrio je u nedavnom intervjuu da kompanija radi na kreiranju video verzije ChatGPT, ali i naglasio da je nezahvalno prognozirati kada će ovakav program postati dostupan.

Google zakazuje krizne sastanke

Mesec dana posle objavljivanja ChatGPT alata, menadžment kompanije Google, koja je nedavno otpustila 12.000 ljudi, izrazio je zabrinutost zbog rasta popularnosti bota i njegovog uticaja na pad prihoda od oglašavanja na najpoznatijem pretraživaču. Broj klikova na reklamama osetno pada, a zna se da je upravo to jedan od najznačajnijih izvora prihoda. Google je u 2021. godini ostvario 208 milijardi dolara prihoda od oglasa, što je 81 odsto ukupnog prihoda kompanije Alphabet u čijem je vlasništvu najpopularniji pretraživač.

Navodno su osnivači Google Lari Pejdž i Sergej Brin razgovarali o daljim koracima, kako bi u doglednoj budućnosti korisnicima ponudili odgovor na ChatGPT. Analytics India piše da poznati tandem planira lansiranje više od 20 proizvoda zasnovanih na veštačkoj inteligenciji samo u 2022. godini. Očekuje se da će Google u maju predstaviti prvi chat bot zasnovan na veštačkoj inteligenciji.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi